Citat:
Ursprungligen postat av
skogshuggar3n
Har du verkligen läst 27 000 inlägg i den här tråden? Jag tror att du bluffar. Hur motbevisar man något genom att "länka till källan"?
Har följt debatten i åratal åtminstone. Hade det funnits en endaste trend som förnekarna (som inte är stammisar öht. utan folk "driver in" från olika ställen på Flashback) hade haft rätt om så hade man ju hakat på denna och aldrig släppt. "Äntligen, en enda sak vi har rätt om. Nu mjölkar vi det här tills universum går under".
Så har inte skett, och jag har som sagt inte sett ett enda argument som hållit vatten rent vetenskapligt.
Angående din fråga så går ett förnekarargument till såhär: "Dumt påstående utan källhänvisning" > Sanningens riddare (lol): "Vart är källan? Vilken data baserar du ditt uttalande på, och har det skett peer review för forskningen?" > Förnekar länkar till skum blogg med ett av ca: 30 för den tiden då populära förnekarargument > "Öhh, här är den riktiga källan på ditt påstående, som jag tyvärr fick leta fram åt dig, då du tydligen inte kunde det. Här står blablabla, och bokstavligt talat inget av det du sa stämmer".
Ca: 30 argument gäller vid varje specifik tidpunkt. Går du tillbaks 2 år i tråden är det ca: 30 argument också, men förmodligen en lite annan blandning. Dessa argument cirklar runt i förnekarbloggar, och källan är ofta den amerikanska höger, Heartland, och andra oljelobbyar.