Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Aha så det är därför Kina investerar som in i satans helvete på kolkraft och diverse koldioxidintensiva försörjningsmedel? Tror du, i din enfald, att Kina av alla länder, skulle göra något sådant om det innebar katastrof, död & ekonomisk kollaps på längre sikt? No sir they wouldn't.
Det är alldeles uppenbart att klimatsektens apostlar seglar i motvind i dessa dagar. Lycka till de kommande åren. Jag hoppas ni har lugnande så det räcker.
Så låt mig se om jag fattat det här rätt. Du chansar alltså på att Kinas
diktatorregering vet mer om vetenskapen än själva vetenskapen i sig? Du tar deras agerande på "good faith", dvs. att du tror de har ditt bästa i åtanke? Vääääldigt konstigt tänkande där.
Visst seglar vetenskapen i motvind alltid, men inte för att vetenskapen i sig är felaktig, utan för att människor är rätt jävla kassa på kritiskt tänkande, på att vara källkritiska och kolla upp källor till påståenden, samt att man är bokstavligt talat lättlurade och går efter vad majoriteten tycker, oavsett vad de tycker.
Inte ett enda förnekarargument i trådens mångåriga historia har hållit vatten trots allt.Tillåt mig repetera det. Inte en enda klimatskeptisk persons argument har hållit i diskussionen.
Bokstavligt talat tusentals argument har motbevisats i tråden på det enda sätt som går, genom att
LÄNKA, TILL, KÄLLAN.
Att det
FORTFARANDE pågår diskussioner om detta ämne är väl det ultimata jävla beviset att människor inte kan tänka och är otroligt, både lättlurade, och påverkansbara av sociala trender. Flashback är trots allt en social plattform precis som Facebook, Twitter m.fl. Flashbackare påverkar precis i samma grad som mammor som delar länkar emot vaccinationer och liknande trams.
Edit: Vill tillägga att uttalanden om "Sverige är bara 2 promille av de totala utsläppen, bättre att fokusera på Kina då" är en ren åsikt, och såna är såklart tillåtna. I slutändan är den åsikten ändå emot vidare utsläpp, och handlar bara om vilka åtgärder som fungerar bäst. Jag hänvisar alltså bara till vetenskapen när jag säger "allt är motbevisat", inte åsikter som dessa.