Citat:
Ursprungligen postat av
helofin
Hur tänker du nu? Inga av dina bemötande innehöll källfakta. Men du förväntar det av mig?
Jag önskar att jag kan förvänta mig något av dig, men jag tror inte att jag kan det. Bevisa gärna att jag har fel!
Du skrev att CO2-halten i atmosfären är 385 ppm.
Du påstår att CO2-halten de senaste 180 åren i genomsnitt varit 335 ppm och
flera gånger över 400.
Du påstår att mänskliga utsläpp av CO2 är så små att dom inte påverkar CO2-halten i atmosfären.
Du påstår att en fördubbling av CO2-halten i atmosfären endast marginellt skulle påverka klimatet.
Du förnekar att det finns förstärkningseffekter, som t.ex. att H2O-halten ökar när CO2 ökar.
Du skriver om solaktiviteter som saknar relevans i tråden.
Du avger yttranden om glaciärer och havsisar som saknar grund.
Du kommer med många svepande och ogrundade påståenden. Jag försökte seriöst förklara en hel del av de grundläggande fel som fanns i de flesta av dina påståenden. Hur ska jag tolka att du avstod från att kommentera det jag skrev? Som ett tyst instämmande?
Dina påståenden är genomgående okunniga. En okunskap som är representativ för klimatförnekare. Om du trollar så är det du skriver förståeligt. Om du tror på det du skriver så är det illa, men inget rekord. Det finns ett par till som har skrivit i tråden som kan tävla med dig.
–