Citat:
Nä, jag har aldrig påstått något sådant och har vid ett flertal tillfällen sagt att jag inte är någon klimatförnekare.Se länken i mitt inlägg 16:16. Se även mitt inlägg 15:21 och begrunda och besvara frågorna där.
Vad anser du rent allmänt att man bör göra i en situation där det inte finns perfekt underlag för det rätta sättet att agera? Som det verkar kör du metoden att först bestämma vad du vill göra (fortsätta som inget hänt) och sen kräver att motparten skall stå för alla bevis. Så fungerar inte verkligheten.
Vad anser du rent allmänt att man bör göra i en situation där det inte finns perfekt underlag för det rätta sättet att agera? Som det verkar kör du metoden att först bestämma vad du vill göra (fortsätta som inget hänt) och sen kräver att motparten skall stå för alla bevis. Så fungerar inte verkligheten.
Vad jag tror:
Det mest som står i den här artikeln känner jag att jag kan skriva under på: https://unvis.it/spectator.co.uk/2013/10/carry-on-warming
Annars tror jag som sagt, eller snarare hoppas på, att vi går mot varmare klimat. Människan kommer att inse detta som ett faktum och att vi t.o.m. delvis kan vara skyldiga till det och att vi bör göra något åt det i det långa loppet som med all annan miljöpåverkan. Vad jag inte tror på är att det kommer att få några katastrofala följder mer än att vi i viss mån måste anpassa oss. Ej heller tror jag att vi har bråttom med det för jag tror nog att vi kommer att ha gott om tid att möta utmaningarna. Detta är också min absoluta förhoppning att det blir så då jag tror att framtida klimatförändringar knappast är något vi kan hejda vare sig de är antropogena eller naturliga.
Ett område som jag anser mig ha god kunskap inom är geopolitik. Det finns inget som tyder på att någon av de betydande nationerna i världen har en tanke på att släppa de fossila energikällorna. Tvärtom tyder alla oroligheter i världen på det motsatta. Så vi får verkligen hoppas på att jag har rätt! Jag menar dock att mycket tyder på det. Jag är trots allt en optimist av natur.