2012-01-05, 16:54
Medlem
BrianGuilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
För att bryta av lite av den totala aik, dif, göte-la-borg dominansen härinne,

så kan jag inte riktigt förstå Bajens värvning av Billy Berntsson (klassnamn dock) och avpolletering av David Johansson. den senare kallades landslagsmässig för inte så länge sedan, något den förre knappast varit med om.

okej, för att David inte kunde slå inlägg, men varför ta in nån lallare som spelat i Giffarna i lägre divisioner i att antal år-har han ens spelat i allsvenskan nångång...?

David var bra 2006 det är nästa sex år sedan. Sedan dess har det bara gått utför, minns matchen mot Degerfors där så fort David fick bollen så rensade han. Inget som helst självförtroende kvar hos honom och jag tycker den här videon kan ge en fingervisning om hans engagemang i slutet:
http://www.youtube.com/watch?v=0xMpRC7vzw4

Visst är det direkt efter en förlust men killen osar ju av ångest. Skönt att vi gör en ordentlig rensning nu.

Det värsta är att han kommer väl gå till typ Falkenberg och blomma ut fullständigt och bli 2006-bra igen. Och så kommer han såklart måla mot Bajen...
Citera
2012-01-05, 17:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Utan att ha någon större koll på varken Billy Berntsson eller hur Hammarby har resonerat känns det spontant som att någon har sagt "han har ju spelat i skotska ligan!" och det räckte så.

Men i superettan borde han väl hålla åtminstone.

Kilmarnock, inget topplag direkt.

och hade han tagit en plats där hade han knappast kommit till Bajen.
Citera
2012-01-05, 17:22
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Grejen är ju att Billy B är en billigare lösning då David var en av klubbens bäst betalda spelare och det är nog därför som detta "byte" sker främst. Men David var fullkomligt värdelös sista åren så även om Billy B inte är någon supervärvning så tror jag knappast att han är sämre i alla fall.

För att vara ett bottenlag i superettan utan pengar så tycker jag att bajen trots allt plockat in ganska bra spelare än så länge. Hoppas att Billy S kritar på nu också för han känns riktigt lovande.
Citera
2012-01-05, 17:32
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:

Precis. "Den övriga" skotska ligan håller ju knappt allsvensk klass om man ska tro spelare som spelat där med allsvensk erfarenhet. Tar man inte en starttröja i ett gäng som Kilmarnock (trots deras "hedrande" 5:e placering 2011) så håller man antagligen inte mer än stabil Superettan-nivå och då är ju Bajen givetvis ett roligare alternativ.

Men kanske kan han få en nytändning bara genom en flytt från deprimerande Killie till härliga Stockholm?
Citera
2012-01-05, 17:54
Medlem
showtimes avatar
Första träningen för DIF idag. Kennedy var inte på plats och Broberg hade hans nummer.
Citera
2012-01-05, 18:05
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
När Berntsson är på tapeten så måste jag länka till deras forum ang att Billy lämnar för Bajen. Är det något dessa skottar är mästare på så måste det vara sarkasm

http://killiefc.com/forum/viewthread.php?tid=67806
Citera
2012-01-05, 18:13
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
När Berntsson är på tapeten så måste jag länka till deras forum ang att Billy lämnar för Bajen. Är det något dessa skottar är mästare på så måste det vara sarkasm

HAHA! Fantastisk läsning. Stort tack till veckans garv!

OnT: Då är det väl tack och adjö till Kennedy för oss järnkaminer?
Citera
2012-01-05, 18:19
Medlem
kirrem4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
OnT: Då är det väl tack och adjö till Kennedy för oss järnkaminer?
Med stor sannolikhet ja, MP har nämnt tidigare att Kennedy inte tränat pga han sitter i förhandlingar, det verkar vara nära nu får man anta.
Citera
2012-01-05, 20:20
Medlem
buffalos avatar
Hur bra är Andreas Johansson egentligen? Han ska ju antagligen skriva på för IFK Norrköping, så det vore intressant att höra hur stor värvning det isåfall skulle röra sig om.

Han har ju inte fått så mycket speltid i Bochum.
Senast redigerad av buffalo 2012-01-05 kl. 20:25.
Citera
2012-01-05, 20:40
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll

Haha! Man fick sig ett gott skratt. Bästa citatet:

"This guy was to football what Kim Jong Il was to golf."

Är det positivt eller negativt...

Citera
2012-01-05, 20:41
Medlem
Borges hade jag garna sett i blavitt . AIK var bra ifjol och med Borges blir de tyvarr bara battre. Nordin kan vara hur bra som helst i sina basta stunder. Blir lite som Xavi och Iniesta kontra Nordin och Sobralense , fast i light version. Spelskickliga lirare 'r vi inte bortskamda med direkt. Men prio ar en eller helst 2 st mittbackar, dyre hjalmar kan man aldrig vinna en liga med...
Citera
2012-01-05, 23:10
Medlem
Hej gott folk! Ville bara fråga om ni hört några rykten gällande Aston Villa?
P.s, lånat pojkvännens nickname
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in