Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det tog ändå 11 omgångar innan AIK-fansen kom med "bäst i Allsvenskan"-spelare av olika slag. De brukar alltid skryta med att ha "Allsvenskans bästa mittbackar" (det har inte alltid kommit fram för dem att det beror på att AIK tenderar till att ha en defensiva spelstil än andra lag, ergo mittbackarna får ett lättare jobb) och ibland även målvakter. AIK-fansens värld sträcker sig inte särskilt långt om man säger att Quaison utan tvekan är topp-5. Man måste vara de kvalitéerna under en mycket längre tid för att få en sådan stämpel.
Nu var det supportrar till andra lag som drog igång det här och nån enstaka AIK:are höll med om att han var en stor talang. Samma sak med Borges som utmålades som "20-målsmannen" etc av gårdare.
Har sagt det förr och säger det igen, "hybrisen" skapas av våra motståndare.
Citat:
Hur man kan vara "helt ordinarie" efter att ha startar fyra matcher (och blivit utbytt i tre av dem) är för mig lite underligt. Han lever mycket på energin just nu, han är inne i ett bra flow och alla 18-19-åringar som har det flytet ser bra ut. Han brukar däremot tappa en massa i andra halvlek när han får spela. Som sagt, när han varit i det här i över ett år, då kan man se var det ska ta vägen. Söderqvist (Kalmar FF, -93) hade också något liknande förra säsongen: riktigt bra försäsong och bra under första halvan av säsongen. Nu får han inte plats på bänken när alla är friska, och då ligger vi ändå långt ned i tabellen.
I övrigt håller jag helt med om att det inte går att dra några generella slutsatser om hans nivå ännu. Men han och framförallt AIK har sett grymt bra ut offensivt de senaste matcherna. Jag är nöjd!