2012-05-22, 15:16
Avslutad
Har sett för lite av andra spelare för att göra någon rankning men det jag kan säga är att i alla matcher Quaison spelat har han i min mening varit bland de bästa på plan och känts som vårt enda riktiga hot framåt.
Citera
2012-05-22, 15:40
Medlem
Ska bli kul och se hur det blir för värvningar just i England denna silly season. Kommer City köpa Zlatan? Få loss RvP? Ska bli intressant.
Citera
2012-05-22, 15:44
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolanpls
Ska bli kul och se hur det blir för värvningar just i England denna silly season. Kommer City köpa Zlatan? Få loss RvP? Ska bli intressant.
Vem bryr sig... Fel tråd!
Citera
2012-05-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Vem bryr sig... Fel tråd!

Oj, läste inte "Svensk fotboll". My bad.
Citera
2012-05-22, 15:55
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det tog ändå 11 omgångar innan AIK-fansen kom med "bäst i Allsvenskan"-spelare av olika slag. De brukar alltid skryta med att ha "Allsvenskans bästa mittbackar" (det har inte alltid kommit fram för dem att det beror på att AIK tenderar till att ha en defensiva spelstil än andra lag, ergo mittbackarna får ett lättare jobb) och ibland även målvakter. AIK-fansens värld sträcker sig inte särskilt långt om man säger att Quaison utan tvekan är topp-5. Man måste vara de kvalitéerna under en mycket längre tid för att få en sådan stämpel.

Nu var det supportrar till andra lag som drog igång det här och nån enstaka AIK:are höll med om att han var en stor talang. Samma sak med Borges som utmålades som "20-målsmannen" etc av gårdare.

Har sagt det förr och säger det igen, "hybrisen" skapas av våra motståndare.

Citat:
Hur man kan vara "helt ordinarie" efter att ha startar fyra matcher (och blivit utbytt i tre av dem) är för mig lite underligt. Han lever mycket på energin just nu, han är inne i ett bra flow och alla 18-19-åringar som har det flytet ser bra ut. Han brukar däremot tappa en massa i andra halvlek när han får spela. Som sagt, när han varit i det här i över ett år, då kan man se var det ska ta vägen. Söderqvist (Kalmar FF, -93) hade också något liknande förra säsongen: riktigt bra försäsong och bra under första halvan av säsongen. Nu får han inte plats på bänken när alla är friska, och då ligger vi ändå långt ned i tabellen.

I övrigt håller jag helt med om att det inte går att dra några generella slutsatser om hans nivå ännu. Men han och framförallt AIK har sett grymt bra ut offensivt de senaste matcherna. Jag är nöjd!
Citera
2012-05-22, 16:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Samma sak med Borges som utmålades som "20-målsmannen" etc av gårdare.

Va? Kan du visa mig lite länkar som visar att Djurgårdare pratade så om Borges när han blev klar för gnaget? Jag kan ha ett dåligt minne, men jag kan helt enkelt inte tro på detta.
När du ändå kollar upp det, kolla även dina egna led om hur snacket gick.
Citera
2012-05-22, 16:03
Medlem
a.e.gs avatar
Vill ni vara vänliga och ta ert talangdravel i befintlig talangtråd: https://www.flashback.org/t927590

Det finns trots allt ett par användare med mig i spetsen som försöker hålla en seriös och värdig ton i denna tråd där topic är silly season.

Tack på förhud.
Citera
2012-05-22, 16:08
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Va? Kan du visa mig lite länkar som visar att Djurgårdare pratade så om Borges när han blev klar för gnaget? Jag kan ha ett dåligt minne, men jag kan helt enkelt inte tro på detta.
När du ändå kollar upp det, kolla även dina egna led om hur snacket gick.

Var överlag positivt i våra led, absolut, och med all rätta! Ett med allsvenska mått mätt stort och otippat namn.

Men var många gårdare och supportrar till andra lag som hånfullt drivit med att han "som skulle göra 20 mål" etc.

Kan försöka leta citat sen. Kom precis hem från jobbet.
Citera
2012-05-22, 16:12
Medlem
Amex88s avatar
Marc Pedersen är tyvärr korsbandsskadad och kommer vara borta resten av säsongen, förmodligen kommer vi dock förlänga med honom ändå.
Frågan är om vi kommer ta in en ny mittback i sommar då, just nu har vi bara Kebba som håller måttet brevid Joona och han kanske är påväg bort. Daniel Jarl ska vara duktig men inte testats i Allsvenskan. Emil B känns inte tillräckligt bra för att starta.
Citera
2012-05-22, 16:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Marc Pedersen är tyvärr korsbandsskadad och kommer vara borta resten av säsongen, förmodligen kommer vi dock förlänga med honom ändå.
Frågan är om vi kommer ta in en ny mittback i sommar då, just nu har vi bara Kebba som håller måttet brevid Joona och han kanske är påväg bort. Daniel Jarl ska vara duktig men inte testats i Allsvenskan. Emil B känns inte tillräckligt bra för att starta.

Men knulla!!! Marc har varit en klippa trots självmål.
Kebba känns som en fara var man än sätter honom på plan, snabb och allt men passningssäkerhet som en avdankad alkis.
Just Emil tycker jag ioförsig har gjort ganska stabila inhopp och känns som den som bör ta hans plats tills vi hittar något bättre, vad det nu skulle vara.
Citera
2012-05-22, 16:25
Medlem
triquartistas avatar
Mycket trist med Pedersen, enligt mitt tycke den bästa spelaren i DIF under våren. Någon ny mittback utifrån behövs nog inte bredvid Toivio, vi lär ju förlänga med Pedersen i sommar endå. Lär väl bli Bergström/Kebba som får platsen bredvid, Jarl håller inte Allsvensk klass dessvärre.

Hoppas verkligen att vi plockar hem Concha under sommaren men även Adde Johansson som det ryktas om. Känner att vi måste ha mer konkurrens på mittfältet, och det skulle vara skönt att kunna peta Sjölund inom kort.

- Hur bra är D. Arnefjord? Svagheter/Styrkor?
Citera
2012-05-22, 16:26
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88

Ny mittback kommer med all säkerhet anlända. Kebba håller fö INTE måttet, hoppas vi skeppar iväg honom redan i sommar, om nu intresse finns - vilket verkar otroligt. Emil har gjort betydligt bättre matcher på mittbacken än Kebba under den här säsongen enligt mig, allra helst under försäsongen.

Illa att Toivio kan vara på väg bort också. Då ska dom fan betala bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in