Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Har Dif släppt honom helt till ÄFF eller är han där på lån? om alternativ ett, varför? Har väl tjatats länge om honom i gårdarleden.
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
http://www.fotbollskanalen.se/1.2549166/2012/02/25/aik_trappar_upp_jakten_pa_goitom_kan_bli_klar_i_so mmar
Kan bli en trevlig liten present.
Bara jag som blir lite upphetsad av denna tokoffensiv:
----------RÅP---------
--Lala----CB----MM--
---Goitom-Crespo---
Vad tror mina kära AIKare om denna uppställning i höstderbyt? Skön press vi kan sätta på DIFs s1 backlinje och på så vis få lite valuta för Swedbank-pengarna samt lite återbetalning från förra årets derbyspel. Så sätter vi in Helgi brevid RÅP och plockar bort Crespo när vi måste spela safe mot bättre lag.
I övrigt känner jag mig rätt sparven på det spel som vi visat upp hittills under försäsongen... Men om vi får in Goitom så har vi väl en bra grund inför första säsongen på sb? Nästa år då jävlar.
Klart att en spelare som Goitom hade varit grymt, dessutom med stort AIK-hjärta. Men det är så svårt att veta vilket behov vi har av en till anfallare idag. Återstår att se hur Crespo, Borges (släpande), Engblom och Karikari presterar när säsongen väl börjar.
Ansluter Goitom till sommaren måste minst en anfallare lånas ut. Men jag har väldigt svårt att se ett scenario där Goitom inte gör bra ifrån sig i allsvenskan. Man kan argumentera att han gjort lite mål i La liga och divisionen under, men det är på en sån helt annan nivå att det knappt går att jämföra.