2012-05-15, 13:32
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giacomino
Majstorovic skriver på för AIK och ansluter 1 augusti.
Vem försvinner, Backman eller Milosevic? Byter man serb för serb?
Citera
2012-05-15, 13:33
Medlem
Giacominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Vem försvinner, Backman eller Milosevic? Byter man serb för serb?
Milosevic känns väl hetast men personligen behåller jag helst Backman. Men att någon av dem, i värsta fall båda, försvinner till sommaren känns helsäkert nu.
Citera
2012-05-15, 13:34
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReloadMaster
Skönt med en bra målskytt... eller vänta nu...

Har samma åsikt. Är det verkligen på nya mittbackar man ska bränna sina pengar? Känns som en lite märklig värvning. Och en 35 årig Majstorovic som precis kommit tillbaka från skada tror inte jag blir en särskilt stor förstärkning gentemot Milosevic och Backman.
Citera
2012-05-15, 13:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Öh, det där stämmer ju inte alls. Nu vet jag (och antagligen inte du heller) inte hur Labinots form varit nere i Turkiet, men när Labinot var som bäst i MFF var han klart mycket bättre än vad Grahn var. Och tro mig, jag har sett bägge (hade tom Grahn som lite av en favoritspelare när han spelade i MFF...).

Edit: såg nu att du också var MFF:are, och din åsikt är ju lika mycket värd som min, förstås. Men vill hävda att mångas åsikt om Labinot grumlas lite av det sviniga sättet idioten lämnade MFF på. Spelmässigt var han, iaf i mina ögon, MFFs klart bästa spelare under något halvår där. Fast å andra sidan har jag iofs alltid haft en svag sida för halvtjocka spelgenier
Nu är ju inte jag MFF:are och därför är väl inte min åsikt mycket värd antar jag men jag såg ändå en hel del matcher med MFF när Harbuzi spelade hos er och jag tror nog att din sista mening är värd att notera. Halvtjockt spelgeni stämmer helt klart in på honom, om man med spelgeni menar någon som är grymt bra med bollen och inte mycket mer. Personligen, och många med mig tror jag, tycker att en spelare är bättre om det innebär att laget blir bättre med honom, där ligger däremot Harbuzi långt efter Grahn.
Får Harbuzi bollen på offensiv planhalva så dribblar han bort två spelare, gör han en snäv vändning så att båda två kommer tillbaka, då drar han en av dom en gång till för att slutligen gå på avslut från distans där båda mittbackarna och två mittfältare står rätt placerade för att täcka skott.. Spelgeni?
Citera
2012-05-15, 13:39
Medlem
Casabas avatar
Det var ju självaste... Menar AIK att de ska plocka både Labinot och Majstorovic nu? Labinot är väl visserligen ingen jag direkt hade velat ha men en skadefri Majstorovic hade i nuläget varit behövligt. Plocka Ijeh från GAIS när ni ändå är på gång så har vi bidragit med en till varje lagdel..
Citera
2012-05-15, 13:41
Medlem
Jontalinens avatar
Satan vilken bomb.

Svårt att utvärdera nu när man inte vet status på våra andra mittbackar transfermässigt. Men har han en lön i linje med våra besparingar ser jag det här som en väldigt positiv förstärkning.

Killen har ett par säsonger kvar att leverera, framför allt i Allsvenskan. Ska inte underskattas vad han kan bidra med till som person och ledare med sin erfarenhet heller.
Citera
2012-05-15, 13:51
Medlem
a.e.gs avatar
Harbuzi nobbar AIks första bud enligt uppgift, kul med Maestro.
Citera
2012-05-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nu är ju inte jag MFF:are och därför är väl inte min åsikt mycket värd antar jag men jag såg ändå en hel del matcher med MFF när Harbuzi spelade hos er och jag tror nog att din sista mening är värd att notera. Halvtjockt spelgeni stämmer helt klart in på honom, om man med spelgeni menar någon som är grymt bra med bollen och inte mycket mer. Personligen, och många med mig tror jag, tycker att en spelare är bättre om det innebär att laget blir bättre med honom, där ligger däremot Harbuzi långt efter Grahn.
Får Harbuzi bollen på offensiv planhalva så dribblar han bort två spelare, gör han en snäv vändning så att båda två kommer tillbaka, då drar han en av dom en gång till för att slutligen gå på avslut från distans där båda mittbackarna och två mittfältare står rätt placerade för att täcka skott.. Spelgeni?
Tyckte Labinot såg passar som jag inte sett någon se i Malmö sedan Litmanen, det var helt klart passningsspelet, inte några flashiga dribblingar, som var Labbes främsta sida. Jag avskyr folk som dribblar i onödan, däremot älskar jag att se bra passningsspel, och det var det senare jag föll för gällande Labinot. Men statistiken skvallrar ju om att det inte var särskilt effektivt iofs...
Citera
2012-05-15, 14:00
Bannlyst
Tycker det är roligt att många AIKare kommenterade när Blåvitt värvade Kjeltil att "han är gammal och kan inte göra något".

Sedan går de och värvar en som är ungefär lika gammal och säger "Han har flera säsonger framför sig"
Citera
2012-05-15, 14:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Fy fan vad förvånad jag blev när jag nyss läste tidningen, att Majstorovic är klar för AIK hade jag ingen som helst aning om! Men vem är det som ska bort nu? Hoppas på Per Karlsson så att Alex eller Backman kan bli allsvenskans nya bästa ersättare och försöka konkurrera om en plats i Sveriges bästa försvar.. Med all erfarenhet som Majstorovic har så kommer han nog att tillföra väldigt mycket!
Citera
2012-05-15, 14:07
Medlem
Pelikan17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giacomino
Majstorovic skriver på för AIK och ansluter 1 augusti.

Tråkigt beslut av Daniel, kommer tyvärr se ner på gubben nu.
Citera
2012-05-15, 14:19
Medlem
Fula Gubbens avatar
Maestro är nog ingen dålig värvning... tyvärr.

Det kan förstås vägas upp av att man värvar "legend in his own mind" Harbuzi och savannlöparen Kennedy, sen får vi se vilka av de två som blir sorkarnas ledande locker room cancer. Kör på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in