Citat:
Ursprungligen postat av Fnyssel
Trångsyntheten gäller tydligen inte bara invandrare & icke-svenska utan även de som inte tycker som du......

Jag tar ansvar för mig och mitt eget handlande och behandlar folk med respekt. Tror allt att en sådan inställning ställer till med färre problem än den du framför i ditt inlägg.
Tycker du det är ansvarsfullt gentemot landet Sverige att propagera för att ta in invandrare såsom araber och somalier, som enligt all tillgänglig kunskap är till helheten helt värdelösa får vårt samhälle och endast en börda ekonomiskt och kriminellt?
För det andra, tror du att ett mångkulturellt mångetniskt mångrasligt land är ett sammanhållet land? Blir det inte lite väl många intressenter som drar åt helt olika håll och skapar ett splittrat land som inte kan enas om hur landet ska utvecklas?
Vem har pratar om att behandla folk med respekt? Klart jag behandlar folk med trevligt bemötande om de inte är otrevliga i första taget, men det har ingenting att göra med dina jävla tankar om att vi bör ta hit massvis med invandrare från delar av världen där utbildningsnivån är nästan obefintlig och deras mentalitet gör att de inte fungerar väl med svenskar i Sverige lägg därtill deras benägenhet för kriminalitet och i synnerhet våld.
Citat:
Damn right!!!!

Om du inte märkte det så var "Vivoli" helt fel ute på samtliga punkter i sin "kritik" som han kryddade med upprördhet, upprördhet över ingenting, upprördhet över någonting han inbillat sig och som aldrig ens existerade.
https://www.flashback.org/sp33735480
Citat:
Du pratar som du har förstånd till!! Fattar inte hur så många av er ser världen i svart eller vitt (pun intended). Visst, livet blir väldigt enkelt men vilken typ av värld kommer vi leva i? Är hat och avsky den ENDA lösningen?? Ska vi fullständigt isoleras oss i våra små egna trångsynta nationer/världsdelar?? Jag kan inte annat är tro att respekt och tolerans är mänsklighetens räddning. Är de ideologier/åsikter som så många för fram i den här tråden lösningen på problemen? Då sänker ni ju er till den låga nivå som ni påstår ALLA n****r, svartskallar, blattar osv befinner sig på. OM de nu, allihop, skulle vara så underlägsna oss så är det isf inte vår uppgift att "utbilda" dem?? Nej, förlåt mig, de KAN naturligtvis inte komma längre i sin personliga utveckling, eller så vill de inte just pga av deras etnicitet. Jisses.......
Hat och avsky är aldrig en lösning. Vi ska givetvis inte isolera oss i våra länder som du absurt hävdar, det har Sverige aldrig gjort och ska aldrig göra, och det har fungerat fullständigt utmärkt för oss liksom resten av de Europeiska länderna, att ha en etniskt homogen befolkning men öppen för handel och kulturuttryck som anses bra. Det är i dessa etnisk homogena länderna som utvecklingen varit utan konkurrens världsledande, liksom det etnisk homogena Sverige bidrog mycket till den vetenskapliga utvecklingen.
Respekt och tolerans är bra, det är just därför det är MYCKET VIKTIGT att respektera och tolerera var folkslags rätt till att ha makt över sitt eget öde och få leva på sina villkor och få bevara och utveckla sin kultur ifred. Se bara det totala kaoset i Balkan som uppstod när olika etniciteter skulle leva i samma land med samma styre. Vänsterfolk, som du hittills givit sken av att vara(ja, alliansen räknas också som vänster), brukar ofta tala om att Subsahariska Afrikas(dvs negerafrika) problem idag beror på att när länderna skapades och linjerna drogs så tog de inte hänsyn till de olika folkgruppernas livsrum, och därav alla blodiga konflikter och osämja som råder än idag.
Idén om att vita folkslag är överlägsna alla andra var vanlig under kolonialtiden, så den idé du pratar om att det är vår "skyldighet att hjälpa och lära dem", är inte ny, hört talas om "white mans burden"?