2011-10-31, 17:58
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Den här trådens topic innehåller inte frågor om analyser av huruvida lantisar eller 08r röstar på SD, utan rör en helt annan händelse. Om det är oklart föreslår jag att man läser trådstarten igen innan man postar.

/Mod
Citera
2011-10-31, 19:38
Medlem
Har mailat ansvarig utgivare på BT och det var i princip samma svammel som jag fick från journalisten.... Att efter som det handlade om rasitiska påhopp/hatbrott så fanns det ingen anledning att prata med övriga inblandade. Funderar nu på om man ska anmäla artikeln t t.ex Pressombudsmannen då journalisten faktiskt brutit mot flera av de pressetiska reglerna. Kanske kan vara svårt att få någon typ av "fällning" där då artikeln inte pekar ut ngn med namn men den är trots allt baserad på lögner. Vad tror ni?
Citera
2011-10-31, 19:42
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnyssel
Har mailat ansvarig utgivare på BT och det var i princip samma svammel som jag fick från journalisten.... Att efter som det handlade om rasitiska påhopp/hatbrott så fanns det ingen anledning att prata med övriga inblandade. Funderar nu på om man ska anmäla artikeln t t.ex Pressombudsmannen då journalisten faktiskt brutit mot flera av de pressetiska reglerna. Kanske kan vara svårt att få någon typ av "fällning" där då artikeln inte pekar ut ngn med namn men den är trots allt baserad på lögner. Vad tror ni?

Kan fungera, speciellt om ni är ett par stycken som kan styrka sanningen i det hela.
Citera
2011-10-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Kan fungera, speciellt om ni är ett par stycken som kan styrka sanningen i det hela.

Det är inga som helst problem!! Vi har dessutom dokumentation från fem familjer om familjens trakasserier genom åren. Detta skickades t vårt bostadsbolag före artikeln publicerades.
Citera
2011-10-31, 20:06
Bannlyst
Citat:
Det är inga som helst problem!! Vi har dessutom dokumentation från fem familjer om familjens trakasserier genom åren. Detta skickades t vårt bostadsbolag före artikeln publicerades.

Do it and keep us posted. Dessa jävla pack, blir så lack...
Citera
2011-10-31, 21:53
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Du pratar som du har förstånd till!! Fattar inte hur så många av er ser världen i svart eller vitt (pun intended). Visst, livet blir väldigt enkelt men vilken typ av värld kommer vi leva i? Är hat och avsky den ENDA lösningen?? Ska vi fullständigt isoleras oss i våra små egna trångsynta nationer/världsdelar?? Jag kan inte annat är tro att respekt och tolerans är mänsklighetens räddning. Är de ideologier/åsikter som så många för fram i den här tråden lösningen på problemen? Då sänker ni ju er till den låga nivå som ni påstår ALLA n****r, svartskallar, blattar osv befinner sig på. OM de nu, allihop, skulle vara så underlägsna oss så är det isf inte vår uppgift att "utbilda" dem?? Nej, förlåt mig, de KAN naturligtvis inte komma längre i sin personliga utveckling, eller så vill de inte just pga av deras etnicitet. Jisses.......

Jag vill inte ha somalier i Sverige. Vad dom gör eller inte gör hemma i Somalia skiter jag i.

Om du ser det som din uppgift att utbilda och försörja somalier så får du väl göra det. Men varför gnäller du på dina grannar? Du säger ju att din uppgift är att göra det bättre för somalier.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2011-10-31 kl. 21:56.
Citera
2011-10-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Jag vill inte ha somalier i Sverige. Vad dom gör eller inte gör hemma i Somalia skiter jag i.

Om du ser det som din uppgift att utbilda och försörja somalier så får du väl göra det. Men varför gnäller du på dina grannar? Du säger ju att din uppgift är att göra det bättre för somalier.

Hur i hela friden kan du få ut det här av alllt det jag skrivit? Snacka om att vrida och vända på ord tills innebörden passar ens egen verklighet! Jag har, gång på gång, poängterat ett problemet INTE är familjens etnicitet!! Svårt att fatta? Stå för dina åsikter men lägg inte ord i min mun. Ironi verkar inte heller vara en av dina starka sidor.

Problemet är att en familj på gården trakasserar flera andra och att BT, i mina ögon, bryter mot flera av de pressetiska regler som finns när de publicerar en sådan här artikel. Väldigt enkelt, eller hur?
Citera
2011-10-31, 23:06
Bannlyst
Citat:
Hur i hela friden kan du få ut det här av alllt det jag skrivit? Snacka om att vrida och vända på ord tills innebörden passar ens egen verklighet! Jag har, gång på gång, poängterat ett problemet INTE är familjens etnicitet!! Svårt att fatta? Stå för dina åsikter men lägg inte ord i min mun. Ironi verkar inte heller vara en av dina starka sidor.

Problemet är att en familj på gården trakasserar flera andra och att BT, i mina ögon, bryter mot flera av de pressetiska regler som finns när de publicerar en sådan här artikel. Väldigt enkelt, eller hur?

Och du har inte ens försökt tänka på varför journalisten och ev. bostadsbolaget gör samma sak?

Vakna.
Citera
2011-10-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Och du har inte ens försökt tänka på varför journalisten och ev. bostadsbolaget gör samma sak?

Vakna.

Klart jag har!! Det är ju just på grund av sådana här händelser som "äkta" rasism hamnar i bakvattnet och t.o.m kan förstås och rättfärdigas av vissa människor. Dum är jag inte men jääävligt envis!
Citera
2011-10-31, 23:49
Medlem
Golonkas avatar
Tror du fortfarande att det här problemet kommer att lösas genom att någon myndighet eller fastighetsägare intervenerar för er andra boendes skull? Finns det vid det här laget inte mer "aktivistiskt" inriktade grannar enligt de av mig tidigare levererade tipsen?

Tror du att du/ni NÅGONSIN kommer att få rätt en tidning (som dessutom identifierat er som rasister) som "begått fel"?

Du må vara envis, men du är nog en hel naiv också....
Citera
2011-11-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Tror du fortfarande att det här problemet kommer att lösas genom att någon myndighet eller fastighetsägare intervenerar för er andra boendes skull? Finns det vid det här laget inte mer "aktivistiskt" inriktade grannar enligt de av mig tidigare levererade tipsen?

Tror du att du/ni NÅGONSIN kommer att få rätt en tidning (som dessutom identifierat er som rasister) som "begått fel"?

Du må vara envis, men du är nog en hel naiv också....

Problemet ska lösas av oss på gråden men tyvärr behövs det en opartisk medlare då mamman i familjen visat tydligt vilka lögner hon sprider. Jag lämnar inte över ansvaret på en myndighet eller liknande. Vill mamman köra med fulspel finns det inget som hindrar oss från att göra samma sak. Naiv... Kanske det, men jag får leva med det!

Att bara ge upp och inte ens försöka få BT att göra ett tillrättaläggande alt anmäla t PO tycker jag inte är ett alternativ.
Citera
2011-11-01, 09:58
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Alla som bott/bor i närheten av flockar med somalieavkommor vet hur fördjävliga dessa små kräk är,inget ovanligt att ljuden som kommer ur dessa gastar lätt passerar 100 decibel vid vanligt samtal samt att de tror att allt är deras samt att de ofta har noll koll på ordning..

Tack och lov så styr nu bohaget till en annan del av stan där det är väldigt glest med hudhandikappade individer då dottern snart ska börja skolan och vill gärna att hon kommer till en som inte tillhandahåller allt för många undervisningar på somaliska eller liknande klippa o klistra kurser.

Hoppas de får denna bidragssnyltande hudhandikkappade avelsproducerande flock avvisad från området.. Då de bott där i 14 år så verkar de inte kommit allt för långt o arbetet med grannsämja,Plumpen vars man "jobbar/smugglar kat" borde ju ha någon "vän/kompis" där men så verkar ju fallet inte vara så det hela låter som att de bara vill lyfta lite gratispengar från staten..

Keep up the good work !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in