Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-20, 16:52
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Det spelar ingen roll vem eller vilka som ligger bakom informationen på AP,den behövs som komplement till PK-media.
Hur skall annars vanliga svenskar få veta hela sanningen,som många fritt tänkande normala vill?
Det är uppenbart att PK-media medvetet mörkar ofta,men vad menar du att AP mörkar/ljuger om?
Va? Vart skrev jag att dom ljög? Jag skrev att det är en propagandablogg. Om du anser att det är normala, fritt tänkande människor som behöver deras propaganda så har dom uppenbarligen lyckats med dej också.

Men med din logik så är även EXPO och proletären neutrala. Men det är dom inte, dom är bara hårt vinklade åt ett annat håll, en annan propaganda. Men i deras värld är det det som är sanningen.
Citera
2011-11-20, 16:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det visar väl snarare att det Jihadwatch som ligger bakom sajterna. Precis som det har riktats misstankar om mot Avpixlat. Men det där är ju en bekräftelse på dom misstankarna.

Det är klart att det inte är en slump att det finns PI-sajter i flera länder.

Ni som runkar till AP brukar ju anklaga alla andra att blunda för verkligheten. Men när verkligheten är uppenbar så väljer ni att blunda.

Jag tycker det är bra om de samarbetar. Det gör PK-kritiken starkare, givetvis. Men att kalla det "franshise" är att gå för långt och visar bara att det är du som har de största spökena i din egen hjärna.

Men varför tror du att Avpixlat ingår i detta "sambarbete"? Du brukar ju yla om fakta och bevis hela tiden. Så visa då fakta och bevis på att Avpixlat styrs av "Jihadwatch".
Citera
2011-11-20, 17:00
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Va? Vart skrev jag att dom ljög? Jag skrev att det är en propagandablogg. Om du anser att det är normala, fritt tänkande människor som behöver deras propaganda så har dom uppenbarligen lyckats med dej också.

Men med din logik så är även EXPO och proletären neutrala. Men det är dom inte, dom är bara hårt vinklade åt ett annat håll, en annan propaganda. Men i deras värld är det det som är sanningen.
Hur skall de som vill veta hela sanningen annars kunna läsa om allt skit,när PK-media vägrar rapportera eller medvetet utelämnar vital info?
Nu tar jag in info ifrån många källor,som fritt tänkande normala normalt gör.
Citera
2011-11-20, 17:00
Medlem
Torontors avatar
Citat:

Avpixlat har väl aldrig hävdat annat än att man vill uppmärksamma problem som censureras i svenska medier. Inte vara en heltäckande nyhetsförmedling. Expo är mer oärligt eftersom man säger sig värna om demokratin men uteslutande ägnar sig åt vissa grupper man betraktar som extremistiska, inklusive sådana som verkar demokratiskt, men nästan helt utesluter att granska grupper som vänsterextremister och islamister.
Citera
2011-11-20, 17:02
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tycker det är bra om de samarbetar. Det gör PK-kritiken starkare, givetvis. Men att kalla det "franshise" är att gå för långt och visar bara att det är du som har de största spökena i din egen hjärna.

Men varför tror du att Avpixlat ingår i detta "sambarbete"? Du brukar ju yla om fakta och bevis hela tiden. Så visa då fakta och bevis på att Avpixlat styrs av "Jihadwatch".
Jag har aldrig nämnt nåt om franshise. Men som jag förstod det så var det bara en liknelse.

Kolla länkarna och kolla videon. Kan du inte se kopplingen så har AP lyckats med dej också.

Är ni så himla färgade av propagandan så ni har slutat tänka själva?
Citera
2011-11-20, 17:04
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Hur skall de som vill veta hela sanningen annars kunna läsa om allt skit,när PK-media vägrar rapportera eller medvetet utelämnar vital info?
Nu tar jag in info ifrån många källor,som fritt tänkande normala normalt gör.
Det gör jag också. Men jag undviker dom hårdast vinklade propagandakanalerna som EXPO, Avpixlat och Proletären.

Jag utgår ifrån att du läser dom också. Dom tycker ju också att dom tar fram sanningen.
Citera
2011-11-20, 17:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Jag har aldrig nämnt nåt om franshise. Men som jag förstod det så var det bara en liknelse.

Kolla länkarna och kolla videon. Kan du inte se kopplingen så har AP lyckats med dej också.

Är ni så himla färgade av propagandan så ni har slutat tänka själva?

Men för fan sluta tjata om propaganda och hjärntvätt hela tiden! Jag är en mycket kritiskt lagd människa. Det är därför jag på egen hand, sedan länge, sett och iakttagit hur förljugen svensk media är när det gäller flykting och invandringspolitik. Det har inget att göra med vare sig PI, Avpixlat eller för den delen SD.

Svensk media och Sveriges politiska elit är i sanning extrema på detta område. Se dig om i resten av världen så ser du det, du som enligt dig själv har så skarpögd blick. Använd den för en gång skull!

Och jag tycker faktiskt inte att Avpixlat är extrema eller bedriver någon propaganda. Allt de gör är att lyfta bort de dimridåer som gammelmedia hela tiden sprider ut, för att för sina konsumenter dölja de negativa konsekvenser som Sveriges extrema och kostsamma flykting och invandringspolitik leder till.
Citera
2011-11-20, 17:20
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Det gör jag också. Men jag undviker dom hårdast vinklade propagandakanalerna som EXPO, Avpixlat och Proletären.

Jag utgår ifrån att du läser dom också. Dom tycker ju också att dom tar fram sanningen.
Så vart får du din info ifrån angående allt skit invandringen för med sig tex?Eller du vill nog inte veta något om dessa faktorer i samhället,du vill välja att blunda för dessa samhällsproblem?
Citera
2011-11-20, 17:24
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Så vart får du din info ifrån angående allt skit invandringen för med sig tex?Eller du vill nog inte veta något om dessa faktorer i samhället,du vill välja att blunda för dessa samhällsproblem?
Jag tror jag ska skapa en sida som visar bilder på ljushåriga brottslingar och föra propaganda över hur skadligt det är med ljushåriga medborgare.

Nej, jag blundar inte. Jag köper inte AP:s propaganda.
Citera
2011-11-20, 17:33
Medlem
Citat:
Jag tror jag ska skapa en sida som visar bilder på ljushåriga brottslingar och föra propaganda över hur skadligt det är med ljushåriga medborgare.

Du beskriver vitpixling. Det finns redan i full skala, din blogg kommer inte att fylla något behov.
Citera
2011-11-20, 17:37
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:

Nej, jag blundar inte. Jag köper inte AP:s propaganda.
Det behöver du inte,detta klarar PK-media galant.
Men hur skall du få reda på invandringsrelaterade problem i samhället då?
Gör dig inte trögare än du är.........
Citera
2011-11-20, 17:37
Medlem
Citat:

Aftonbladet gör det redan så du behöver inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in