2011-10-24, 01:03
Medlem
Japhys avatar
Vad roligt. Detta kommer reta gallfeber på många. Jag välkomnar en fortsatt kritisk samhällsdebatt och önskar givetvis redaktionen på Avpixlat stor lycka och framgång.
Citera
2011-10-24, 01:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Är exakt som gamla PI ja (ända skillnaden är att Kenta Ekeroth numera även står som domänägare). Ekeroths bankgirokono och domän på hans namn knyter sidan än närmare SD.

Tror de värsta "ding ding värld"-inläggen (typ muslim i Pakistan micrade sönder lillsyrran) kommer försvinna, blir nog lite mer seriös är känslan.
Det var ju synd att höra att det är Ekeroth som står bakom sidan. Kunde man få det bekräftat så vore det ju bra.
Citera
2011-10-24, 01:13
Medlem
Om hans namn nu är kopplat både till domänen och bg-kontot, varför ger han då skenet av att han inte har något med sidan att göra? Blir ju bara så väldigt pinsamt. http://kentekeroth.se/2011/10/23/pi-...-leve-avpixlat
Citera
2011-10-24, 01:22
Medlem
Tills vanliga medier slutar censurera gärningsmännens etniska härkomst, och rapporterar ocensurerat som t.ex. Norge, Danmark, eller Finland, är det viktigt att arbetet fortsätter vidare med det nya avpixlat.info. Så svenska folket får sanningen att ta ställning till.

Lycka till med nya sidan vilka ni nu än är som driver den!
Citera
2011-10-24, 01:26
Medlem
Norpheuss avatar
Katastrof, sidan är ful, barnslig och svår att överblicka. Hade hoppats att det nya PI skulle vara mer neutralt och mer seriöst, men icke. Nu tappar motståndet många röster.
Citera
2011-10-24, 01:33
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
ALL media innehåller tyckande. Läs valfri TT-artikel till exempel, om man tänker på ordval med mera ser man att även de lagt in värderingar. Alla människor har någon slags åsikt om det mesta varför det alltid blir partiskt till viss del, det är därför jag föredrar media där man vet vilken åsikt de har från början. Det är därför FOX News blir bättre än CNN, FOX hymlar ju inte med att de är höger medan CNN låtsas att de är opartiska.

Nej, all media innehåller inte alls tyckande. Dock så kan man dra slutsatser av valet av nyheter och skumma rubriker, undanhållande av fakta och så vidare. PI var lite mer rakt på. Jag tror dom flesta redan vet vilka åsikter som "gäller" där, så jag skulle då gärna se att artiklarna skrevs lite snyggare och proffsigare. Och om man anser att "alla" gör nånting idiotiskt så behöver man ju inte göra samma grej själv. Då är man en ännu större idiot.
Citera
2011-10-24, 01:45
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Värt att påpeka att kritiska kommentarer om Israel eller sionism fortfarande inte tillåts.
Go figure.
Kritiska kommentarer om Israel tillåts. Men inte om judemedia och liknande då det bara är trams utan någon helst sorts förankring i verkligheten.
Nazistisk propaganda är inte heller tillåten.
Citera
2011-10-24, 02:00
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Här är ett exempel från kravallerna i England. Ironiskt nog med titeln "Media ger fel bild"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/an...cle13461570.ab

Chelsea Ives avpixlad:
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...er-mother.html

Ett mycket tydligt och dagsfärskt exempel på vitpixling.
Fantastiskt att Aftonbladet fortfarande håller på med sån skit.
Citera
2011-10-24, 02:18
Medlem
Fruktansvärt ful design och typsnitt på headern. Bör bytas snarast för att få ett mer seriöst intryck.
Citera
2011-10-24, 02:24
Medlem
bortkopplads avatar
Ang det grafiska så håller jag med många om att det ser alldeles för "barnsligt" ut.
Fixa till det.
Citera
2011-10-24, 02:56
Medlem
Sockerpappans avatar
gillar både designen på sidan och namnet. Sidan ser mycket snyggare och seriösare ut än PI:s sida gjorde. Och avpixlat=ett fyndigt sätt att säga ocensurerat(det ha ringet med vitpixling att göra så jo, de flesta kommer att förstå vad som menas), jag gillar det.
Namnet är mindre stigmatiserande och sätter sidan mindre i ett fack än namnet Politiskt inkorrekt gjorde i min mening.
Denna sida handlar inte om Politiskt inkorrekt information enbart, den handlar om ocensurerad information, verkligheten som den är. Vad gäller just namnet på sidan så skulle jag säga att det är smått genialiskt
Inte heller gillade jag den gröna designen på sidan som PI hade, det nya färgvalet är välkommet, riktigt snygg logga dessutom.
I övrigt verkar det vara samma grej som PI.

Men jag har en invändning mot allt det här,
och det är att det tar lång tid att jobba upp ett starkt varumärke, och att ge det namerecognition.... 3 år av hårt arbete förloras med att PI går i graven. Det är otroligt tråkigt för kampen att ge svenska folket den information om tillståndet i landet som de förvägras av etablissemangsmedierna.
Varför kunde de inte bara köra vidare på samma sida om det nu ändå till stor del är samma människor som står för den nya sidan?
Senast redigerad av Sockerpappan 2011-10-24 kl. 03:03.
Citera
2011-10-24, 03:07
Medlem
Nja, nej, nä det här känns väl inte som ett steg framåt, va?

Jag hade hoppats på en mer heltäckande nyhetsförmedlare, ett svenskt Drudgereport som med små medel kapar åt sig en rejäl del av alla som vill "se vad som hänt" och samtidigt kan vinkla nyhetsflödet precis som det propagandistiska mediaetablissemanget hela tiden gör. Att utgöra en liten men komplett nyhetsaktör som kostar dinosaurierna besökare.

Hur mycket skulle det kostat SD att heltidsanställa en handfull proffs att driva ett svenskt Drudge? Jag tror att det är detta som krävs i Sverige, en riktig game-changer. Vad jag förstår har Drudge, utan nästan några egenproducerade nyheter en större nätnärvaro än nästan alla gamla drakar i USA.

Så om det sitter någon SD:are med inflytande och läser: ta en titt på drudgereport.com. En svensk klon av den sidan skulle med den hårda kärnan av PI/SD:are snabbt börja stjäla besökare från AB och Exp, vilket VERKLIGEN skulle svida. Det är värt ett antal miljoner ur partikassan och jag tror det skulle vara en given succé.

Med detta sagt: den nya sajten kan säkert fylla samma funktion som PI, vilket verkligen behövs i dagens Sverige och de som inte gör något själva har väl ingen rätt att klaga för högljutt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in