Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-30, 17:26
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppnordquist
Avpixlat kör samma stil som PI och många från PI skriver dessutom i Avpixlat. Djupa analyser ska de inte göra och det gjorde inte PI heller. Avpixlat anser jag ha samma höga standard som PI. Du verkar ha noll koll.

Ett förslag är att du läser avpixlat.info innan du skriver vad du "tror" de skriver och gör.
Jag håller inte med. Jag är SDare, aktiv i min kommun, jag sponsrade PI som jag tyckte var vårt hopp gentemot slaskmedia även om de ibland var lite väl oseriösa. Jag blev bestört när jag läste att PI skulle lägga ner, när man nu äntligen hade nått en position. Jag lugnade mig lite när jag förstod att det skulle komma en ny sida men nu är jag rejält besviken. Avpixlat är en skitsajt som är ungefär så oseriös som den inte får vara för att fungera. Ett riktigt lågvattenmärke.
Citera
2011-10-30, 17:26
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Avpixlat.info verkar orsaka starka känslor hos diverse SD-motståndare, alltifrån nazister till kommunister. Tyder på att man lyckats. Bra att så många artiklar produceras- Hoppas detta kan fortsätta även efter starten.

Gnällsjuka Pk-maffian inser inte att deras gallsprängda kverulans, alltifrån helt ointressanta inlägg om grafisk design, till olika recensioner av det som uppenbart inte passar det politiskt introverta hjärnkontoret, förstärker intresset för Avpixlat. Låt vänster-/Pk-horden hållas, tack för intresset!

"All reklam är bra reklam"
Citera
2011-10-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Jag håller inte med. Jag är SDare, aktiv i min kommun, jag sponsrade PI som jag tyckte var vårt hopp gentemot slaskmedia även om de ibland var lite väl oseriösa. Jag blev bestört när jag läste att PI skulle lägga ner, när man nu äntligen hade nått en position. Jag lugnade mig lite när jag förstod att det skulle komma en ny sida men nu är jag rejält besviken. Avpixlat är en skitsajt som är ungefär så oseriös som den inte får vara för att fungera. Ett riktigt lågvattenmärke.

Så de ser silland på PI och Avpixat om vad och hur de skriver?
Citera
2011-10-30, 17:34
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppnordquist
Så de ser silland på PI och Avpixat om vad och hur de skriver?
Ja, det gör jag. Och jag gillar det inte.
Citera
2011-10-30, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot

Du kunde inte ha mer rätt. Jag är också duktigt besviken på Avpixlat(patetiskt namn). Ett riktigt jävla lågvattenmärke som är så oseriöst som det bara får vara. Friatider framstår som seriösa i jämförelse - och den tidningen läser jag aldrig. PI dog med sin grundare, nu återstår bara Kent Ekeroth & co med sina judeuppdrag - och Avpixlat är INTE nya PI.

Vidrigt dåligt!
Citera
2011-10-30, 17:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knekt.
Ack, du hann före mig men sätter huvudet på spiken.

Rejält främlingsfientligt skulle jag inte vilja påstå att Avpixlat är. Däremot den oseriösa och pubertala vokabulären som många skribenter använder sig av sänker inte bara sidans nivå avsevärt utan direkt påverkar antalet nya läsare.

Avpixlat är rejält dårfinkskontrajihadistiska i alla fall. Jag noterade en länk till ett "seminarium" med "the shrieking harpy" Pamela Geller:

http://www.loonwatch.com/2009/08/pamela-geller-the-looniest-blogger-ever/

http://mondoweiss.net/2011/07/geller-and-spencers-work-actually-shaped-breiviks-ideas-walt-explains.html

http://littlegreenfootballs.com/weblog/lgf-shrieking-harpy-generator.php
Citera
2011-10-30, 17:59
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Kingen_king refererade till en artikel där ordet dumheter återfanns men inte i den kontexten han framställde det så jag ifrågasatte det.

Om Kingen_king får intrycket av att muslimer är dumma av att läsa på Avpixlat så kanske det har något med muslimerna att göra. De kanske behöver jobba på sin image. Kanske sluta hjärntvätta varandra. Just sayin.
Nej, jag får inte intrycket av att muslimer är dumma. Det är snarare Avpixlat och såna som du som tycker att muslimer är dumma och har det som självändamål att påpeka det vid varje tillfälle som bjuds. Jag är helt medveten om att det finns muslimer som både är dumma och idioter, men det finns det överallt oavsett med vilken religion man är född i.
Citera
2011-10-30, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Nej, jag får inte intrycket av att muslimer är dumma. Det är snarare Avpixlat och såna som du som tycker att muslimer är dumma och har det som självändamål att påpeka det vid varje tillfälle som bjuds. Jag är helt medveten om att det finns muslimer som både är dumma och idioter, men det finns det överallt oavsett med vilken religion man är född i.

Instämmer. För övrigt en mycket insiktsfull analys, men att vara dum kan uppenbara sig på olika sätt. Att 1,1 miljard av jordens befolkning lever och lär som en pedofil kan ses som jävligt dumt.
Citera
2011-10-30, 18:15
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Instämmer. För övrigt en mycket insiktsfull analys, men att vara dum kan uppenbara sig på olika sätt. Att 1,1 miljard av jordens befolkning lever och lär som en pedofil kan ses som jävligt dumt.
Ja, i Sverige så var det helt okej att gifta sej med 13-åriga tjejer flera hundra år efteråt. Så då är det ju jävligt dumt att vara svensk... Det måste ju bli logiken av ditt inlägg, eller hur?

Hur många av dom 1,1 miljarderna är troende? Hur många är sekulära? Vilken gren av islam?

Varför tror du att 1,1 miljarder muslimer är stöpta i samma form när folk som bor i samma trappuppgång kan vara totalt olika?
Citera
2011-10-30, 18:20
Medlem
Torontors avatar
Kan finns någon en och annan som stöder SD som inte gillar Avpixlat.info men de allra flesta som uttrycker sin ilska här är välkända SD-kritiker eller invandringspositiva eller nazister så att de är arga är inte förvånande...
Citera
2011-10-30, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Ja, i Sverige så var det helt okej att gifta sej med 13-åriga tjejer flera hundra år efteråt. Så då är det ju jävligt dumt att vara svensk... Det måste ju bli logiken av ditt inlägg, eller hur?

Hur många av dom 1,1 miljarderna är troende? Hur många är sekulära? Vilken gren av islam?

Varför tror du att 1,1 miljarder muslimer är stöpta i samma form när folk som bor i samma trappuppgång kan vara totalt olika?
Du resonerar jävligt konstigt. När då? Vi lever nu - år 2011 är det just nu. Idag är det inte tillåtet i Sverige - däremot i muslimska länder, där sker KUSINGIFTE med 9-ÅRINGAR idag år 2011. Varför skjuter du dig i foten?

De är muslimer punkt. Det talar för sig självt, se på eländet i MENA.
Citera
2011-10-30, 18:28
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Du resonerar jävligt konstigt. När då? Vi lever nu - år 2011 är det just nu. Idag är det inte tillåtet i Sverige - däremot i muslimska länder, där sker KUSINGIFTE med 9-ÅRINGAR idag år 2011. Varför skjuter du dig i foten?

Jag varken vet eller bryr mig om hur troende de här. De är muslimer punkt.
Och då är du kristen vad du än säger. Punkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in