2011-10-31, 19:07
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Tack för att du illustrerar det jag beskriver. Du skyndar så snabbt till försvar att du inte ens läser det jag skriver. Var har jag klagat över användarnamnen? Och vad i allsin dar är det för fel på mitt? Jag antar att du skriver i affekt, men det funkar inte om du vill föra en saklig diskussion. Det funkar inte för Daniel Poohl, så varför skullle det funka för dig? För att du har rätt åsikter och han fel?

Det jag klagar över är på den intellektuella nivån hos skribenter och kommentarer, något jag förstår du inte har några problem med. Jag klagar över slarviga formuleringar, stavfel, syftningsfel, klumpigheter, plumpheter och allt det som gör en publikation till undermålig. Jag klagar över att man skrämmer bort nya användare, och att man gör sig till åtlöje bland människor som besitter nog intelligens för att se en större bild än den sandlåda man flyttat en en gång lovande blogg till. Samma sandlåda som Expo sitter i.

Fattar du?
Du har fortfarande inte angett av som skulle vara "uppenbara sakfel". Problem med stavningen är något annat än sakfel.

Sedan är kommentarerna förstås inte det viktiga med Avpixlat utan artiklarna. Att angripa kommentarerna är en halmdocka.
Citera
2011-10-31, 19:14
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Kallar folk för idioter och kör med sånthär
Inte som nån enskild persons åsikt heller utan det är tydligen sidans åsikt.

http://avpixlat.info/2011/10/31/doma...mals/#more-978

Snacka om att de gjort bort sig totalt sedan de blev avpixlat. Det är lika pinsamt som att läsa ex Ezzelinos uppradande av varianter på ordet judelakej etc.
Den noggranne läsare ser att angreppet inte var mot islam generellt utan en "fundamentalistiska tolkning av islam".
Citera
2011-10-31, 19:14
Medlem
PI behövdes verkligen, liksom AP gör. De har en mission att fylla, att försöka normalisera det svenska medieklimatet så att det till att börja med påminner om andra europeiska, "normala" länder. Det handlar om att stå upp för saklighet, korrekthet, demokrati, rättssäkerhet i ett läskigt likriktat propagandaklimat där våldet mot oliktänkande hela tiden ligger på lut. Där friheten är hotad.

Just nu kontrasterar man det pixlade fotot på en muslimsk terrorist med det avpixlade på en svensk våldsverkare. Bra. Man lyfter fram segregerade badtider. Bra. Man påpekar att antisemitiska uttalanden är OK, så länge man är muslim. Man berör våldtäktsproblematiken i Norge och de etniska skillnader som finns där. Utmärkt. Vackert så.

AP ska påtala förljugenheten, dubbelmoralen, våldsacceptansen, den rasism som riktas mot oss svenskar i vårt eget land. Det är ett viktigt uppdrag, ett högstämt uppdrag för orädda dissidenter som med ordet som enda vapen slåss mot övermakten. Det är något ädelt, fint, idealistiskt.

Så varför i HELVETE använder man ord som "tältkärringar"?!?
Citera
2011-10-31, 19:18
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Kallar folk för idioter och kör med sånthär
Inte som nån enskild persons åsikt heller utan det är tydligen sidans åsikt.

Snacka om att de gjort bort sig totalt sedan de blev avpixlat. Det är lika pinsamt som att läsa ex Ezzelinos uppradande av varianter på ordet judelakej etc.
Ja, fyfan vilket praktfiasko till inlägg som Avpixlat får till. Man ska då ha i minne att sidan har direkta kopplingar till ett riksdagsparti och rakt in i riksdagen. Skrämmande!

Fortfarande inte ett ord om skälet till att dom inte fick vara i rättssalen, nämligen att domaren inte vill ha maskerade personer i rätten. Det är det som själva grundfrågan handlar om.
Att sedan andra gör kopplingar till deras religion är ju dumt i sej, men att avpixlat spinner vidare på galenskapen och sänker debatten ytterligare några snäpp är inget annat än ett bevis på att sidans kärnverksamhet fortfarande är att få skriva "muslimer är dumma" så många gånger som möjligt.

Varför klarar inte Avpixlat av att diskutera själva sakfrågan i det här fallet?
Citera
2011-10-31, 19:19
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Du har fortfarande inte angett av som skulle vara "uppenbara sakfel". Problem med stavningen är något annat än sakfel.

Sedan är kommentarerna förstås inte det viktiga med Avpixlat utan artiklarna. Att angripa kommentarerna är en halmdocka.

Torontor, jag har redan påtalat felen på AP. Vem tror du att du är, att kräva att jag redovisar det här?
Jag har inget intresse av att outa mitt disqusnick, men om du insisterar kan du läsa igenom

http://avpixlat.info/2011/10/29/dags...lbaka-klockan/ där jag kommenterat många gånger.

Och för sista gången (för du är uppenbarligen inte i stånd att integrera det jag skriver i ditt medvetande):

Jag kritiserar DEN INTELLEKTUELLA NIVÅN HOS SKRIBENTER OCH KOMMENTATORER.
Citera
2011-10-31, 19:25
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Torontor, jag har redan påtalat felen på AP. Vem tror du att du är, att kräva att jag redovisar det här?
Jag har inget intresse av att outa mitt disqusnick, men om du insisterar kan du läsa igenom

http://avpixlat.info/2011/10/29/dags...lbaka-klockan/ där jag kommenterat många gånger.

Och för sista gången (för du är uppenbarligen inte i stånd att integrera det jag skriver i ditt medvetande):

Jag kritiserar DEN INTELLEKTUELLA NIVÅN HOS SKRIBENTER OCH KOMMENTATORER.
Jag har förstås ingen aning om var och när bland den stora mängden kommentarer du eventuellt har påpekat någon fel. Speciellt inte om du nu inte använder samma namn där.

Om du här påstår att det är sakfel eller konkret annat fel i Avpixlats artiklar bör du presentera argumenten här så att dessa kan diskuteras.
Citera
2011-10-31, 19:27
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Jag har förstås ingen aning om var och när bland den stora mängden kommentarer du eventuellt har påpekat någon fel. Speciellt inte om du nu inte använder samma namn där.

Om du här påstår att det är sakfel eller konkret annat fel i Avpixlats artiklar bör du presentera argumenten här så att dessa kan diskuteras.

Här får du ett fel. Varsågod!

Sakfrågan handlar om huruvida man ska få vara maskerad i en rättssal eller ej. Avpixlat gör det till en fråga om religion.

Generalfel!
Citera
2011-10-31, 19:28
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Ja, fyfan vilket praktfiasko till inlägg som Avpixlat får till. Man ska då ha i minne att sidan har direkta kopplingar till ett riksdagsparti och rakt in i riksdagen. Skrämmande!

Fortfarande inte ett ord om skälet till att dom inte fick vara i rättssalen, nämligen att domaren inte vill ha maskerade personer i rätten. Det är det som själva grundfrågan handlar om.
Att sedan andra gör kopplingar till deras religion är ju dumt i sej, men att avpixlat spinner vidare på galenskapen och sänker debatten ytterligare några snäpp är inget annat än ett bevis på att sidans kärnverksamhet fortfarande är att få skriva "muslimer är dumma" så många gånger som möjligt.

Varför klarar inte Avpixlat av att diskutera själva sakfrågan i det här fallet?
Som sagt den uppmärksamma läsaren att angreppet är riktad mot en fundamentalistik tolkning och inte islam generellt.

Tolkningen att de som anländer till rätten klädd i burka stöder fundamentalismen är inte speciellt märklig...
Citera
2011-10-31, 19:32
Medlem
Knekt.s avatar
Citat:
Den noggranne läsare ser att angreppet inte var mot islam generellt utan en "fundamentalistiska tolkning av islam".
Den noggranna läsaren ser också de pubertala formuleringarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Avpixlat.info
...psykopatiske mördargud och hans krigiske pedofil till profet som man tillber.
Citat:
Ursprungligen postat av Avpixlat.info
...för den stora islamistiska jihadshow som står i kulisserna beredda att uppträda
Pinsamt.

Det kan dock inte bli mer pinsamt än att rapportera om mer än ett år gammalt blogginlägg skrivet av Gina Dirawi, en av de tre nya programeldarna för årets Melodifestival.
Länk : http://avpixlat.info/2011/10/31/prog...len-antisemit/
Inspirationskällan : https://www.flashback.org/t1700786
Senast redigerad av Knekt. 2011-10-31 kl. 19:38.
Citera
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king

Här får du ett fel. Varsågod!

Sakfrågan handlar om huruvida man ska få vara maskerad i en rättssal eller ej. Avpixlat gör det till en fråga om religion.

Generalfel!
Inget av detta skrivna är sakfel eller faktafel. Avpixlat har en åsikt om burka, detta är en åsikt och inget sakfel.
Citera
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Som sagt den uppmärksamma läsaren att angreppet är riktad mot en fundamentalistik tolkning och inte islam generellt.

Tolkningen att de som anländer till rätten klädd i burka stöder fundamentalismen är inte speciellt märklig...
Men du förstår ju inte sakfrågan. Du tror att dom inte fick vara kvar för att dom är muslimer (vilken nivå är ointressant då det inte är sakfrågan). I själva verket fick dom inte vara kvar för att domaren inte tillåter maskerade ansikten i rättssalen.

Eller tycker du det skulle vara mer okej om ett mc-gäng satt med rånarluvor i rätten? För mej, och även domaren, är det likställt. Maskerat som maskerat.

Det här är inte en religionsfråga! Avpixlat hjärntvättar er genom att göra det till en religionsfråga.
Citera
2011-10-31, 19:35
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knekt.
Den noggranna läsaren ser också de pubertala formuleringarna.

Pinsamt.
Pinsamt är selektiv citering. Ner fullständigt: "sin fundamentalistiska tolkning av islam där militant jihad med mord och terror anses saktionerat av den psykopatiske mördargud och hans krigiske pedofil till profet som man tillber."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in