2016-03-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Vänta lite nu, är det inte baaarn som kommer alltså? Sen kan gymnasieelever vara upp till 21 år. Otur när du tänkte?

Citat:
Förstår man inte skillnaden mellan ett kommentarsfält och publicistisk verksamhet, ska man nog inte vara i det här delforumet. Allvarligt talat.

Som vanligt så fjantar du dig när det gäller. Bara för att man fyller vuxen på pappret så betyder inte det att man är vuxen i skallen. Hade kvinnan däremot haft sex med minderåriga så är det en hel annan sak.

Rätta mig om jag har fel men Avpixlat har en ansvarig utgivare så det är deras jobb att hålla kommentatorsfälten snygga fast vad kan man förvänta sig av den sidan när inte ens deras egna moderatorer kan sköta sig.

Fler dumma frågor?

Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Inte vet jag men jag har aldrig sett dig uppröras över Aftonbladet och Expressens uthängningar likt du nu gör över en icke-uthängning av Avpixlat. Men jag kan ju ha fel och då kan ju du hänvisa mig till de inläggen istället?

Att man hänger ut politisk valda eller dömda brottslingar är helt i sin ordning men att hänga ut privatpersoner som knullar en asylsökande eller två är något annat. Förstår du verkligen inte detta?

Samma sak som när kvällspressen hängde ut han "terroristen". Lika idiotiskt det.

Citat:
Ursprungligen postat av plyschmaskin
Där dog den gubben!

Inte för jag har mycket över för bondläpps-Avpixlat, men som ovan nämner, de har aldrig ägnat sig åt åsiktsförtryck. Det är väl bättre man håller käften om uthängning, innan man granskar den privat ägda åsiktsregistrering och åsiktspolis man idkar hos slöddret på Aftonbladet och Expressen.

Ingen har dött här. Det är bara en massa bruntomtar som tror det. Ni har inga problem att hänga ut privatpersoner som inte passar erat "tänk" men när tex Julia Caesar hängdes ut så vart det ett jävla ramaskri härinne.

Dubbelmoral när den är som allra bäst, inte sant?
Citera
2016-03-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Att man hänger ut politisk valda eller dömda brottslingar är helt i sin ordning men att hänga ut privatpersoner som knullar en asylsökande eller två är något annat. Förstår du verkligen inte detta?
Vi pratar om privatpersoner som skrivit, enligt MSM, olämpliga saker på nätet inte politiker och dömda brottslingar. MSM hänger ut privatpersoner på precis samma sätt som avpixlat nu gjorde, genom att ge tillräckligt mycket uppgifter för att vem som helst med små medel lätt ska kunna ta reda på vem det gäller.

Det är en stor skillnad på att ha relationer med asylsökande och att ha relationer med asylsökande när man är föreståndare för den flyktingförläggning där de asylsökande bor.
I det första fallet så har ingen med saken att göra och i det andra fallet så har man grovt missbrukat sin yrkesroll och beteendet är högst olämpligt.
Förstår du verkligen inte detta?
Citera
2016-03-12, 23:23
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plyschmaskin
Där dog den gubben!

Inte för jag har mycket över för bondläpps-Avpixlat, men som ovan nämner, de har aldrig ägnat sig åt åsiktsförtryck. Det är väl bättre man håller käften om uthängning, innan man granskar den privat ägda åsiktsregistrering och åsiktspolis man idkar hos slöddret på Aftonbladet och Expressen.

Jo då. I såväl Aftonbladet,Expressen och avpixlat kommer inte vad som helst in utan att raderas.
Så där är dom lika, och det gäller fler.

Förr censurerades arbetaråsikter i liberala tidningar.
Likadant var det med företagsvänliga åsikter i sk arbetartidningar.

Numer har samtliga morgon och kvällstidningar svårt med läsare och värre lär det bli.
Allt pga tillgängligheten av elektroniskt läsande.
Lite grann som när runor byttes ut mot papper.
Citera
2016-03-12, 23:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
...

Samma sak som när kvällspressen hängde ut han "terroristen". Lika idiotiskt det.

...

Du anser alltså, om jag förstår saken rätt, att det var helt fel av AB och Expressen att hänga ut de som skrivit (mindre vettiga) kommentarer på bland annat AP och Flashback? Även dessa var ju trots allt vaken dömda brottslingar eller politiker.

Vidare finns det ju, som jag skrev tidigare, en viss skillnad på den här "incidenten" och uthängningarna i kvällspressen. När det gäller detta fall är "personen av intresses" handlingar direkt kopplade till hennes arbete och inte något hon sysslat med på fritiden. Skulle enbart det faktum att någon har en partner som är asylsökande vara tillräckligt för skriverier så hade vi inte läsa om något annat, men nu är personen chef på ett asylboende och "dejtar" sina klienter.

Och med det sagt så, nej jag är fortfarande tveksam till att hänga ut henne som person. Jag ser helt enkelt inte riktigt vad för matnyttigt den informationen skulle tillföra, men likväl är det av intresse att offentliganställda (även om det här handlar om entreprenad) har sex med de personer som de ska ta hand om.
Senast redigerad av Vintergrisen 2016-03-12 kl. 23:27.
Citera
2016-03-12, 23:25
Bannlyst
Citat:
Som vanligt så fjantar du dig när det gäller. Bara för att man fyller vuxen på pappret så betyder inte det att man är vuxen i skallen. Hade kvinnan däremot haft sex med minderåriga så är det en hel annan sak.

Rätta mig om jag har fel men Avpixlat har en ansvarig utgivare så det är deras jobb att hålla kommentatorsfälten snygga fast vad kan man förvänta sig av den sidan när inte ens deras egna moderatorer kan sköta sig.

Fler dumma frågor?

Ingen har dött här. Det är bara en massa bruntomtar som tror det. Ni har inga problem att hänga ut privatpersoner som inte passar erat "tänk" men när tex Julia Caesar hängdes ut så vart det ett jävla ramaskri härinne.

Dubbelmoral när den är som allra bäst, inte sant?

Ska köra den nästa gång jag knivmördar någon och påstår mig vara 14 för att slippa straff.
Citera
2016-03-12, 23:53
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

Avpixlat pekar i sin text ut det boende och ort som Anna verkar vid idag. Redan här är Anna ordentligt inringad, men som om det inte vore nog så hängs även hennes Facebookprofil ut i kommentarsfältet och får ligga där i närmare tre dagar. Avpixlat lyckas även med konststycket att skriva ut Annas och Samans riktiga namn i adressfältet på de bilder som Avpixlat publicerat. De glömmer alltså att namnet på bilden även följer med när den laddas upp till sajten, därmed blir det ännu lättare att peka ut Anna.

Fattar du nu eller är du trögtänkt på riktigt? Jag förstår att brunhögern inte briljerar i läsförmåga men du verkar ju ta priset du nu eller är du trögtänkt på riktigt? Jag förstår att brunhögern inte briljerar i läsförmåga men du verkar ju ta priset.

Jag kan inte se någon som helst namngivning -} så om någon här är trög är det väl du som ger nyheten uppmärksamhetsvärde?

∆∆
Senast redigerad av Flashsmash 2016-03-12 kl. 23:57.
Citera
2016-03-12, 23:57
Medlem
antalpromilles avatar
Avpixlat berättar vad kvinnan pysslat med på sin fri- och arbetstid, den andra länkade artikeln i TS berättar bakgrunden till varför kvinnan gjort som hon gjort och att det därför var fel av Avpixlat.

I vilken värld skulle det vara okej om en Vårdare eller föreståndare för ett boende har sex med de boende under arbetstid? Hade det varit lika okej om det hade varit handikappade eller äldre som bodde där?

Jag har inte detaljgranskat sidan men skriver Avpixlat någonstans att dom ansvarar för vad andra skriver i kommentarsfältet?

Bara några funderingar från min sida.
Citera
2016-03-13, 00:08
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Avpixlat berättar vad kvinnan pysslat med på sin fri- och arbetstid, den andra länkade artikeln i TS berättar bakgrunden till varför kvinnan gjort som hon gjort och att det därför var fel av Avpixlat.

I vilken värld skulle det vara okej om en Vårdare eller föreståndare för ett boende har sex med de boende under arbetstid? Hade det varit lika okej om det hade varit handikappade eller äldre som bodde där?

Jag har inte detaljgranskat sidan men skriver Avpixlat någonstans att dom ansvarar för vad andra skriver i kommentarsfältet?

Bara några funderingar från min sida.

En 60-årig svensk blond man (och han var även deras lärare) hade sex med flera 16-åriga flickor.

∆∆
Senast redigerad av Flashsmash 2016-03-13 kl. 00:18.
Citera
2016-03-13, 08:38
Medlem
Citat:
Ska köra den nästa gång jag knivmördar någon och påstår mig vara 14 för att slippa straff.

vilken anstalt hamnade du på? Är det så behagligt där att du inte vill ut igen?
Jag tror inte det funkar om du säger 14 år, det syns i ditt kriminalregister att du ljuger.
Citera
2016-03-13, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ja även uppgifter som är sanna kan vara förtal, därav att jag la till att det absolut är försvarbart att publicera uppgifter om grova missförhållanden inom asylindustrin och vips så har du inget förtalsmål längre.

Det fetstilta är så urbota korkat så jag vet inte ens hur jag ska börja...

Är du nykter?

Det var ju just det man gjorde och det blev ju till och med två artiklar fulla med uppgifter om grova missförhållanden inom asylindustrin.

Hoppas det kommer fler och att MSN hakar på och granskar den här industrin riktigt ordentligt.

Utveckla vad du menar då?

Då hade vadå?

Svara på frågan istället eller är det lite känsligt?
Det blev två artiklar där hennes före detta snackar skit.
Hade det varit en granskning av asylindustrin hade man väl intervjuat Bert Karlsson om hur mycket han tjänade på boendet och vilka regler som gäller för anställd personal. Sen hade man gjort likadant med övriga ägare, Bland dem en man som tjänade tillräckligt för att i fyllan och villan utsatt andra för livsfara och ha kraschat sin Ferrari.

Nu är det två hämndartiklar fyllda av privat skvaller. Det enda som avslöjas är SD-mäns välomvittnade taskiga kvinnosyn.
https://hannawigh.wordpress.com/2016/03/11/att-sta-upp/

Kvinnorna ska enligt den kvinnosynen vara män till lags. Inte tvärtom, och absolut inte med vad ledningen eller exen tycker är fel sorts män.

Alla frågor om Åkessons privatliv är lite känsliga. I vart fall avslöjas det inte på Avpixlat.
Citera
2016-03-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Det blev två artiklar där hennes före detta snackar skit.

Källa på att det är exmannen som står för alla uppgifter och att allt bara är skitsnack?

Citat:
Hade det varit en granskning av asylindustrin hade man väl intervjuat Bert Karlsson om hur mycket han tjänade på boendet och vilka regler som gäller för anställd personal.

Vem har sagt att det här är en granskning av asylindustrin i stort?
De har fått ett tips om ett allvarligt missförhållande som de gör ett par artiklar om, inget konstigt med det.

Eftersom hon fick sparken av jokarjo för sitt olämpliga beteende med de boende så är det väl rätt klarlagt vad de har för policy gällande att anställda ligger med de boende, tycker du inte?
Man har även sökt den tidigare chefen för det boendet som inte vill uttala sig.

Vad mer skulle man gjort?
Är det hotfulla hembesök ala Orrenius och Hamrud du efterlyser?

Citat:
Sen hade man gjort likadant med övriga ägare, Bland dem en man som tjänade tillräckligt för att i fyllan och villan utsatt andra för livsfara och ha kraschat sin Ferrari.

Jaha där hittade du ett beteende som du kunde raljera lite kring, men kvinnans beteende vågar du inte ens ha en åsikt om.

Märkligt, man skulle kunna tro att dina åsikter styrs av könet på den granskade...

Citat:
Nu är det två hämndartiklar fyllda av privat skvaller.

Återigen, källa på det?

Citat:
Det enda som avslöjas är SD-mäns välomvittnade taskiga kvinnosyn.
https://hannawigh.wordpress.com/2016/03/11/att-sta-upp/

Jag skulle snarare säga att det är kvinnan i fallet som har en taskig människosyn som utnyttjar trasiga, desperata och traumatiserade människor för sina sexuella behov.

Tycker du att det är ett ok beteende att utnyttja människor som befinner sig på den allra djupaste botten av samhället?

Citat:
Kvinnorna ska enligt den kvinnosynen vara män till lags. Inte tvärtom, och absolut inte med vad ledningen eller exen tycker är fel sorts män.

Lite tröttsamt eftersom jag vet att du aldrig har några källor att backa upp dina påståenden med men för sakens skull, källa på det?

Citat:
Alla frågor om Åkessons privatliv är lite känsliga. I vart fall avslöjas det inte på Avpixlat.

Svara på frågan nu och sluta gör dig till åtlöje?
Citera
2016-03-13, 09:44
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
En 60-årig svensk blond man (och han var även deras lärare) hade sex med flera 16-åriga flickor.

∆∆
Och hur gick det för honom? Fick han behålla jobbet utan någon som helst smutskastning från allmänheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in