2016-03-11, 15:28
Har du ens läst på Avpixlats hemsida om vad Avpixlat har som mål?

http://avpixlat.info/om-avpixlat/

Jag tolkar denna trådstarten som att du anser att de inte levt upp till vad de påstår sig vara och att detta vara ett oväntat beteende?

Enligt mig är artikeln helt enligt deras arbetssätt.
Citera
2016-03-11, 15:32
Medlem
Det är vinklad media båda två som går sin egen agenda, den enda skillnaden är väl möjligen att avpixlat gör ett nummer av att vara den osencuerade sanningen trots en stor vinkling i vad man väljer att ta upp och hur man gör det (jag är medveten om att det gäller övrig media också men avpixlat drar det ett par steg längre.)

De rapporterar helt enkelt vad som ligger i deras intresse, på det sätt som gynnar deras intresse.
Citera
2016-03-11, 15:53
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Varför beter sig Avpixlat som mainstream media? Är dom inte här för att höja nivån eller är dom på klickjakt också?

Vad är skillnaden på muslimer med kass kvinnosyn kontra sverigedemokrater som gärna önskar kvinnor våldtäkter, överfall mm så fort en kvinna inte sjunger med i den invandringskritiska kören?

Varför hänger man ut privatpersoner på Avpixlat? Är det inte makten som skall granskas samt upplysa om aktuella brott? Vad har Avpixlat med att göra vilka personer som knullar vilka?

Avpixlat är väl inga moraliska ryttare som strävar efter att vara "bättre" än MSM. Deras nisch är helt enkelt att lyfta nyheter som inte får så mkt utrymme i vanlig media. De beskriver sig själva som en opinionsbildande blogg och hymlar iaf inte om att de är partiska.

Migrationsverket är en statlig myndighet och finns det anställda där som inte kan skilja på sitt privatliv och sin statliga myndighetsutövning så måste det såklart granskas.
Citera
2016-03-11, 16:07
Medlem
0ldMans avatar
Avpixlat är skräp. Finns bättre alternativmedia.
Citera
2016-03-11, 16:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Än en gång visar Avpixlat nya skräpnivåer när dom denna gång hänger ut en kvinna som har en relation med en asylsökande. Dom hänger ut kvinnan med namn, hennes barn mm.

https://www.interasistmen.se/granskn...for-sina-barn/

När IRM konfronterar patrasket Mats Dagerlind så spelar (?) han dum som vanligt.

https://www.interasistmen.se/granskning/21753/

Som vanligt totalt källokritiskt av Avpixlats sida.

Hatet på Avpixlat är känt. Speciellt när det handlar om kvinnor som inte passar in. Kommentarerna i spåren är rent ut sagt, vidriga. Är dom extrema islamister hela bunten?

Att diskutera:

Varför beter sig Avpixlat som mainstream media? Är dom inte här för att höja nivån eller är dom på klickjakt också?

Vad är skillnaden på muslimer med kass kvinnosyn kontra sverigedemokrater som gärna önskar kvinnor våldtäkter, överfall mm så fort en kvinna inte sjunger med i den invandringskritiska kören?

Varför hänger man ut privatpersoner på Avpixlat? Är det inte makten som skall granskas samt upplysa om aktuella brott? Vad har Avpixlat med att göra vilka personer som knullar vilka?

Har du läst Avpixlats artikel? Hennes namn står inte.

Det är givetvis inte försvarbart, att en föreståndare har sexuellt umgänge med de boende. Det hon gör på sin arbetsplats gör hon inte som "privatperson".

Vad menar du f.ö. med "källokritiskt"? Vad vet du om det? Att någon litar på sina källor är inte liktydigt med att vara källokritisk.

http://avpixlat.info/2016/03/04/kvin...rationsverket/
Citera
2016-03-11, 16:14
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Har du läst Avpixlats artikel? Hennes namn står inte.

Det är givetvis inte försvarbart, att en föreståndare har sexuellt umgänge med de boende. Det hon gör på sin arbetsplats gör hon inte som "privatperson".

Vad menar du f.ö. med "källokritiskt"? Vad vet du om det? Att någon litar på sina källor är inte liktydigt med att vara källokritisk.

http://avpixlat.info/2016/03/04/kvin...rationsverket/

Det är bilden son är döpt till hennes namn, därav syns det i adressfältet.
+att hennes uppgifter legat i ko mentarsfältet i 3 dagar.
Citera
2016-03-11, 16:31
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Hjärndöd rasse media
Du framstår inte själv som något ljushuvud. I en mening bestående av blott två ord har du inte bara lyckas särskriva det ena ordet utan dessutom glömt punkten efter meningen. Sten i glashus?

---

För övrigt är Avpixlat en av de sämre alternativmedierna. Den har sina ljuspunkter men det mesta är ganska taffligt utfört. Att man dessutom lägger så stor vikt vid den pissliberale femtekolonnaren Sjunnesson är synd. Den mannen är inget annat än en kulturmarxist vars huvudfokus ligger på att provocera. Sen i vems namn han viftar med provokationens flagga spelar mindre roll, så länge han får synas och höras.

En annan tydlig miss är att man överhuvudtaget pratar med tjock-Henrik på hatbloggen IRM. Det borde finnas någon nedre gräns för vilka kretiner man pratar med. Det är bara att upplysa Henrik om att man inte har något intresse av att prata med honom och sen lägger man på luren. Man ska inte ge extremister som Henrik någon uppmärksamhet alls. Att man som Dagerlind nu sitter och träter med honom över telefon gör bara att Dagerlind själv framstår som korkad (vilket säkert inte är jättelångt från sanningen). Pang på med luren i örat och sen är det bra så.

Avpixlat fyllde ett syfte en gång i tiden när man var den första alternativmedian som nådde ut stort via sin föregångare Politiskt Inkorrekt, men det känns som att tiden hunnit ifatt och förbi dem. I mina sociala medier märker jag att Avpixlat förekommer allt mindre. Fria Tider, Nya Tider och till del även Motgift har tagit över åtminstone mina flöden. Det kan ju förvisso bero på vem man följer, men dock...

Jag ser för övrigt inga problem med att namnge kvinnan. Ut med namnet på blattemadrassen bara. Namn, Facebook, LinkedIn osv. Det ska svida i det sociala stigmat att agera spermahink åt svartskallar.
Senast redigerad av Arkhamist 2016-03-11 kl. 16:34.
Citera
2016-03-11, 16:39
Medlem
elliot1990s avatar
Precis som Inte Rasist Men är Ahpixlat skräp. Någon som vill redogöra mer grundligt vad som har hänt? Varför hängdes kvinnan ut från första början? Vad handlar det om? När jag läser ts citat från IRM får jag vibbar av att det handlar om hämnd. Paret separerar, kvinnan blir tillsammans med en asylsökande. Exet vänder sig till Avpixlat. Är jag helt fel ute?

Vad är det för fel på Avpixlat och dom som väljer att kommentera och sprida personliga uppgifter. Mobbmentalitet.
Citera
2016-03-11, 16:51
Medlem
Eroticon6s avatar
Vem bryr sig, hennes beteende är helt sjukt egentligen. Hon utsätter sina barn för stora risker.
Msm jagar vanliga svenskar med åsikter som i te passar in. Hade hon varit en man och asylsökande kvinnor så hade de jagat honom också.
Citera
2016-03-11, 17:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex

URL till bilden:

http: // avpixlat .info/wp-content/uploads/2016/03/M%C3%B6rby-Hotell-och-Vandrarhem-numera-asylboende.jpg

Var finns hennes namn?
Citera
2016-03-11, 17:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muckasjervi
IRM hänvisar ni till. Ofyfan va dumma i huvudet. Hela styrelsen är sossar. När en kriminell invandrare skär halsen på en i ett asyl boende skriver alla om det. Alla menar jag nu. Alla utom irm.

Det är viktigare att jaga sdare som klagar på falafel i skolan.

Varför skulle de? Tror du Båtliv tog upp det?
Klart man hänvisar till den som skriver om saken, var skulle man annars källan ifrån?
Citera
2016-03-11, 17:07
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex

Vad menar du?

Finns redan tråd om detta:
(FB) Kvinnlig föreståndare har sex med migranter på asylboende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in