Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-28, 19:38
Medlem
Ganonitos avatar
Verkar inte som att Avpixlat skriver ut namn på icke-dömda. Till skillnad från PI.
Citera
2011-10-28, 19:39
Medlem
Xstars avatar
1. Vet inte om detta har tagits upp, men vad fan är "reaktioner"? På alla artiklarna står det "200 kommentarer och 2 reaktioner"... Så värdelöst, och textraden blir för lång så "x reaktioner" får liksom sin egen rad, det ser jättefult ut. Varför bara inte skippa det? Det är ju kommentarerna som är det intressanta, speciellt när de är 100 ggr fler än dessa "reaktioner". En kommentar är dessutom en typ av reaktion, så det känns bara korkat.

2. Måste dom ha klistrade artiklar längst upp? Jag HATAR det! Det är jättesvårt att se om de har uppdaterat något sen man var där senast, för det är alltid samma jävla artiklar längst upp så jag måste typ scrolla ner för att se om det har kommit något nytt. OERHÖRT ogenomtänkt. Skärpning!
Citera
2011-10-28, 20:31
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
2. Måste dom ha klistrade artiklar längst upp? Jag HATAR det! Det är jättesvårt att se om de har uppdaterat något sen man var där senast, för det är alltid samma jävla artiklar längst upp så jag måste typ scrolla ner för att se om det har kommit något nytt. OERHÖRT ogenomtänkt. Skärpning!

Jag skulle precis gå in i tråden och klaga på just detta!

Okey att det är en "stor" grej eller liknande som är klistrad överst men då borde det framgå också.

Nu har jag varit inne 2 ggr och trott att den ej varit uppdaterad, men sen scrollade jag ner och där kom det nya nyheter efter två st gamla. RIKTIGT illa faktist
Citera
2011-10-28, 21:26
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Tre kvinnor utklädda till spökplumpar i svarta jättelakan släpptes inte in som åhörare i rättssalen när förhandling skulle hållas i Göteborgs tingsrätt om att omhäkta en misstänkt terrorist av icke-svensk härkomst för mordförsök.
http://avpixlat.info/2011/10/28/domare-sa-ifran-om-heltackande-sloja-i-rattssalen/

Känns ju inte som jätteseriös journalistik direkt. Vill de inte bli tagna på allvar?
Citera
2011-10-28, 22:24
Medlem
Drozds avatar
Varför kör de med något slags bloggformat och inte med något liknande Fria Tider som mer ser ut som en "riktig" tidning? Är inte så insatt i detta....
Citera
2011-10-28, 22:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Det nationella rörelsen förökar sig genom splittring...

Inte så olikt vänsterrörelsen på 70-talet. Då var det ju, vad jag förstår, ett stående skämt vilken ny bokstavskombination nästa kommunistparti skulle ta. Var det KP, KPM, KPML eller rent av det komplett galna namnet KPML(r)?
Citera
2011-10-28, 23:32
Medlem
jomenvisst84s avatar
Synd att sidor som denna alltid ska kännas så oseriösa... Innehållet är viktigt, men artiklarna känns som dom är skrivna av en femtonåring. Jag förstår faktiskt varför man blir tittat snett på när man ska associeras med skribenterna på liknande sidor så fort man är invandrarkritisk.
Citera
2011-10-28, 23:51
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
http://avpixlat.info/2011/10/28/domare-sa-ifran-om-heltackande-sloja-i-rattssalen/

Känns ju inte som jätteseriös journalistik direkt. Vill de inte bli tagna på allvar?

De icke-seriösa skribenterna måste de ha ärvt från PI. De förstår inte att de inte tas på allvar så länge de skriver som om de drev en skoltidning.
Citera
2011-10-29, 02:35
Medlem
leopold.b.stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-Incognito
http://avpixlat.info/
Avpixlat.info är en ny sida som tar över efter Politiskt Inkorrekt.

Här ska alla olika synpunkter och diskussioner om sidan föras.

Exempel på saker som kan diskuteras?
Vad är likheten/skillnaden mellan Avpixlad och PI?
Blir det en liknande framgång när det gäller besökarantal och uppmärksamhet?
Besöker du sidan? Varför? Varför inte?

Detta är endast exempel. Allt som rör sidan kan diskuteras i denna tråd.
Tyvärr blev den tidigare tråd jag skapade raderad, så därför startas en ny.

Klart man besöker sidan. Ingen större skillnad för mig. Jag läser den via Google reader i mobilen och där är allt mer eller mindre textbaserat. Där kan man följa bloggar från höger till vänster utan att behöva bry sig om designen, fantastiskt bra.

Jag tror att AP som de nu verkar vilja kalla sig kommer att lyckas bra. Kärt ämne lockar alltid publik. Namn och design är oviktigt, budskapet är det viktiga.

Just nu gillar jag skribenten Mats Dagerlind från Demofon väldigt mycket. Har därför även börjat prenumenera på hans blogg.

Visst finns det en del saker med PI, förlåt AP, som kunde vara mycket bättre, men vaddå, det är gratis och det är i mitt och det svenska folkets intresse.

Mycket väl godkänt är mitt betyg.
Citera
2011-10-29, 06:37
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Varför kör de med något slags bloggformat och inte med något liknande Fria Tider som mer ser ut som en "riktig" tidning? Är inte så insatt i detta....

Det finns tusentals "teman" man kan välja till sina bloggar.

Fria Tider använder ett så att det ser ut mer som en tidning, men jag tycker Avpixlats tema är bra och jag använder själv samma i form av Atahualpa eftersom jag tycker det är enkelt att administrera.
Citera
2011-10-29, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leopold.b.stotch
Just nu gillar jag skribenten Mats Dagerlind från Demofon väldigt mycket. Har därför även börjat prenumenera på hans blogg.

Visst finns det en del saker med PI, förlåt AP, som kunde vara mycket bättre, men vaddå, det är gratis och det är i mitt och det svenska folkets intresse.

Mycket väl godkänt är mitt betyg.

Håller med dig helt! Mycket väl godkänt för Avpixlat och Mats Dagerlind på Demofon är riktigt, riktigt bra!
Citera
2011-10-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Wow...du har inte höga krav ser jag. Bästa skribenterna? Okeeej...

Nej, man kan inte ha höga stilistiska krav på ocensurerade nyhetsförmedlingar!

Det viktigaste är att de finns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in