Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-11, 23:05
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Ja, bara en rejält hjärntvättad person tror att Avpixlat är nån slags sanning eller objektiv. Eller ens nånting som kan kallas för media. Dom kommenterar etablerad media så det ska passa fjortisarna som läser den, men nåt journalistiskt är det inte prat om.

Avpixlat borde snarare betala den etablerade median för att dom gör jobbet som dom ska profitera på.

Om du någon gång satte dig ned att granska fakta, i stället för att (i vanlig PK-stil) bara vräka ur dig en massa floskler och ogrundade anklagelser, så skulle du upptäcka att det AP skriver är betydligt mera sanningsenligt än halvsanningarna, mörkläggningarna och rena lögnerna som dagligen stoppas ned i mediekonsumenternas halsar av gammelmedia.
Citera
2011-11-11, 23:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ni har ingen betydelse i samhällsdebatten över huvud taget.

Var det därför SD kom in i Riksdagen och ökar i opinionsundersökningarna. Nu senast tredje största parti i Skåne.

http://avpixlat.info/2011/11/11/s-rasar-i-skane-sd-tredje-storsta-parti/
Citera
2011-11-11, 23:17
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Nu händer det igen! "Andra vinklar så då får Avpixlat också göra det!"
Aftonbladet, Sveriges största dagstidning bildad grundad 1830, Expressen grundad 1944 med KVP och GP Sveriges näst största kvällsdrake borde väl i sådant fall föregå med gott exempel. Eller är vinstmariginaler högre etiska mål än sanningen?
Citat:
Hur vore det om Avpixlat skulle uppträda seriöst istället för att hålla samma låga nivå?
Jag har inte varit inne på AP så mycket men dom höll samma klass som PI då. Löpen höll samma eller något lägre klass än löpsedlarna jag tvingas se varje dag när jag går till affären. Skillnaden är att dom inte innehåller "Idol 2011 vinnarnas bästa kostråd" utan "Malmö en stad(d) i kaos"
Citat:
Menar du att Avpixlats uppgift är att stävja bråk mellan fotbollsidioter?
Jag anser att det är alla medias uppgift, alternativt ingens... Media skall rapportera vad som hände, PUNKT.
Om det var marsianer, kåldolmar, nysvenskar eller skinnhuvuden.
Rapportera vad som hände och lämna tänkandet till dom som läser. Analyser kan ni använda sammanhängande delar till, men som det nu är.....
Ni dumförklarar en stor del av eran läsekrets.

Om ett tiotal bilar börjar brinna är JAG åtminstone som läsare medveten om att bilar oftast inte har en tendens att självantända, och det gäller även i socialt eftersatta områden.
Att då läsa en sidoanalys om att det saknas ungdomsgårdar, miljonprogram, jadajada.

Det retar mig något så inåthelvete.

Tror ni journalister att vi läsare är barnungar tycker jag att ni borde satsa på en karriär i "Bamse" eller "Kamratposten", men att täcka premiären på TinTin är väl inte lika kul som att göra en jämförande studie mellan drogtillgången i Amsterdam och Bangkok.

Ja, jag föraktar er murvlar.
Citera
2011-11-11, 23:19
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Avpixlat har blivit mycket bättre sedan starten. Jag har återvänt.

Ja, Avpixlat hade några riktiga bottennapp i början, men nu är artiklarna bättre och rent journalistiskt fullt i klass med de "icke-nyheter" om t ex Idol, Lets Dance och liknande som skrivs i gammelmedierna.
Citera
2011-11-11, 23:31
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Ja, Avpixlat hade några riktiga bottennapp i början, men nu är artiklarna bättre och rent journalistiskt fullt i klass med de "icke-nyheter" om t ex Idol, Lets Dance och liknande som skrivs i gammelmedierna.
Jag kan inte låta bli att ge journalisterna som läser den här tråden en känga till mellan benen. Jag som är totalt ointresserad av sport, anser att Aftonbladets sportkorrar är dom mest välartikulerade och välbevandrade på den tidningen, det vill inte säga mycket iofs, men ni försöker åtminstone jobba som jag anser att murvlar bör göra.
Citera
2011-11-11, 23:56
Medlem
leopold.b.stotchs avatar
Jag har läst PI länge via Google Reader och ser ingen skillnad nu. Fortfarande lika bra. Avpixlat levererar lika mycket som PI gjorde förr. Jag kan inte se någon skillnad på PI och Avpixlat. Fortfarande klockren samhällskriitk av största vikt för vårt samhälle. Tack ska ni ha pojkar.
Citera
2011-11-12, 13:12
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
"Ni har ingen betydelse i samhällsdebatten över huvud taget."

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Var det därför SD kom in i Riksdagen och ökar i opinionsundersökningarna. Nu senast tredje största parti i Skåne.

http://avpixlat.info/2011/11/11/s-rasar-i-skane-sd-tredje-storsta-parti/

Med det refererade tramsresonemanget så saknar alla partier inom riksdagens Pk-sjuklöver - med undantag för moderöderna och socialdummokraterna - "betydelse i samhällsdebatten", med liknande eller i flera fall sämre opinionssiffror än (sd). Inkl vederbörandes eget parti, högst sannolikt journalistpöbelns favorit, kommunisterna (v). Makalöst korkat uttalande, bara ett i raden.
Citera
2011-11-13, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
När skall du komma med en underbyggd, saklig analys, som handlar om traditionella media vs de nätbaserade alternativ, som delger allmänheten en annan bild av verkligheten? Utan smädelser och invektiv?
Det har jag gjort vid ett flertal tillfällen.
Avpixlat och liknande sajter är inte trovärdiga för fem öre.
Det är propagandasajter för sd som sysslar med orimliga konspirationsteorier och rena lögner. De påstår sig ge en alternativ bild. Låt gå för det, men vad är denna alternativa bild värd om den inte är sann?
Bara språkbruket skvallrar om bristen på seriositet. Därför tror jag att seriösa sd-politiker förr eller senare kommer att ta avstånd från denna verksamhet. Det skadar nämligen partiets trovärdighet i förlängningen. Vilken normalbegåvad person tror på dyngan på Avpixlat?
Var det tillräckligt tydligt?
Du kanske ska fundera över hur du själv formulerar dig och vad du postar.
Dina taffliga personangrepp på mig provocerar inte. Du saknar liksom den originalitet som krävs för det (rödvin... ).
Citera
2011-11-13, 00:30
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Det har jag gjort vid ett flertal tillfällen.
Avpixlat och liknande sajter är inte trovärdiga för fem öre.
Det är propagandasajter för sd som sysslar med orimliga konspirationsteorier och rena lögner. De påstår sig ge en alternativ bild. Låt gå för det, men vad är denna alternativa bild värd om den inte är sann?
Bara språkbruket skvallrar om bristen på seriositet. Därför tror jag att seriösa sd-politiker förr eller senare kommer att ta avstånd från denna verksamhet. Det skadar nämligen partiets trovärdighet i förlängningen. Vilken normalbegåvad person tror på dyngan på Avpixlat?
Var det tillräckligt tydligt?
Du kanske ska fundera över hur du själv formulerar dig och vad du postar.
Dina taffliga personangrepp på mig provocerar inte. Du saknar liksom den originalitet som krävs för det (rödvin... ).

Nåväl, delvis höjer du dig en aning, bra.

Men, uttrycket - "Vilken normalbegåvad person tror på dyngan på Avpixlat?" - visar att du sätter dig över andras åsikter, och grundar detta på att det beror på dessas bristande begåvning. Hur intelligent och allvetande är du, tror du nån går på tirader om "begåvningsbrister", utkastade i din raljerande stil? PI anses av hundratusentals personer som en viktig informationskälla, och dom vistas i av dig klassad "Dynga". Kollar du inte regelbundet vilka som besöker sajten? Där har du en mångfald av myndigheter och slaskmedia. Är dom också "obegåvade" dyngbaggar?

Du har ingen kunskap om personers begåvning, det faller på sin egen orimlighet. Dina politiska preferenser lockar dig i fällan att deklassera meningsmotståndare med negativa epitet. Vad ger dig den rätten? Tror du dig befinna dig i ett land där denna "rätt" gäller? Hitler-Tyskland, Sovjetunionen, eller PolPot-Kambodja?

Visserligen har Sverige gått i fel riktning, Pk-ismen är ett allvarligt hot. Men som lyckligtvis frambringat motkrafter som PI/AP.
Citera
2011-11-13, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nåväl, delvis höjer du dig en aning, bra.

Men, uttrycket - "Vilken normalbegåvad person tror på dyngan på Avpixlat?" - visar att du sätter dig över andras åsikter, och grundar detta på att det beror på dessas bristande begåvning. Hur intelligent och allvetande är du, tror du nån går på tirader om "begåvningsbrister", utkastade i din raljerande stil? PI anses av hundratusentals personer som en viktig informationskälla, och dom vistas i av dig klassad "Dynga". Kollar du inte regelbundet vilka som besöker sajten? Där har du en mångfald av myndigheter och slaskmedia. Är dom också "obegåvade" dyngbaggar?

Du har ingen kunskap om personers begåvning, det faller på sin egen orimlighet. Dina politiska preferenser lockar dig i fällan att deklassera meningsmotståndare med negativa epitet. Vad ger dig den rätten? Tror du dig befinna dig i ett land där denna "rätt" gäller? Hitler-Tyskland, Sovjetunionen, eller PolPot-Kambodja?

Visserligen har Sverige gått i fel riktning, Pk-ismen är ett allvarligt hot. Men som lyckligtvis frambringat motkrafter som PI/AP.
Att man besöker sajten behöver inte betyda att man tror på allt som står där.
Är man normalbegåvad och därmed utrustad med normalt sinne för källkritik och sans och balans så ser man på en gång att sajter som Avpixalt inte är trovärdiga. Överdrifter, lögner och konspirationsteorier är det allmänna temat.
Vad man har för åsikt är egentligen irrelevant, om man nu inte har den åsikt att allt som står på Avpixlat och liknande sajter per definition är sant eftersom de bekräftar sds världsbild. Den åsikten tycks du ha.
Senast redigerad av Navelfluff 2011-11-13 kl. 01:04.
Citera
2011-11-13, 02:00
Medlem
Torontors avatar
Förstås märkligt att Navelfluff hävdar att allt är väl samtidigt som en journalist blir sparkad för att vågat yttra några svaga icke-PK åsikter på sin blogg:
http://avpixlat.info/2011/11/12/barometern-sparkar-jounalist-pga-fel-asikter/

Kanske dags för någon slags protest av journlistkollegorna som säger sig värna om yttrandefriheten? Nej, förstås inte...
Citera
2011-11-13, 10:19
Medlem
Avpixlat missar inte en chans att skaffa sig fiender. Nu ger man sig på Jusektidningen efter en kritisk gästkrönika:

http://avpixlat.info/2011/11/12/skribent-pa-jusektidningen-kallar-avpixlat-for-rasister/

Det är lite komiskt när AP slår ner stenhårt på enstaka utfall av kritik som om det vore något fullständigt oväntat. Skriver man saker som "vintertid - dags för muslimer att ställa tillbaka klockan 1400 år" kommer de flesta att tycka att man är en idiot och rasist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in