Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Nu händer det igen! "Andra vinklar så då får Avpixlat också göra det!"
Aftonbladet, Sveriges största dagstidning bildad grundad 1830, Expressen grundad 1944 med KVP och GP Sveriges näst största kvällsdrake borde väl i sådant fall föregå med gott exempel. Eller är vinstmariginaler högre etiska mål än sanningen?
Citat:
Hur vore det om Avpixlat skulle uppträda seriöst istället för att hålla samma låga nivå?
Jag har inte varit inne på AP så mycket men dom höll samma klass som PI då. Löpen höll samma eller något lägre klass än löpsedlarna jag tvingas se varje dag när jag går till affären. Skillnaden är att dom inte innehåller "Idol 2011 vinnarnas bästa kostråd" utan "Malmö en stad(d) i kaos"
Citat:
Menar du att Avpixlats uppgift är att stävja bråk mellan fotbollsidioter?
Jag anser att det är alla medias uppgift, alternativt ingens... Media skall rapportera vad som hände, PUNKT.
Om det var marsianer, kåldolmar, nysvenskar eller skinnhuvuden.
Rapportera vad som hände och lämna tänkandet till dom som läser. Analyser kan ni använda sammanhängande delar till, men som det nu är.....
Ni dumförklarar en stor del av eran läsekrets.
Om ett tiotal bilar börjar brinna är JAG åtminstone som läsare medveten om att bilar oftast inte har en tendens att självantända, och det gäller även i socialt eftersatta områden.
Att då läsa en sidoanalys om att det saknas ungdomsgårdar, miljonprogram, jadajada.
Det retar mig något så inåthelvete.
Tror ni journalister att vi läsare är barnungar tycker jag att ni borde satsa på en karriär i "Bamse" eller "Kamratposten", men att täcka premiären på TinTin är väl inte lika kul som att göra en jämförande studie mellan drogtillgången i Amsterdam och Bangkok.
Ja, jag föraktar er murvlar.