2013-04-15, 20:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Avpixlat skriver en artikel om att Omar Mustafa "avskyr bögen Ursula Federley":

(...)

Det är bara för pinsamt. Omar Mustafa återger alltså i ett antal tweets olika hatbrev han har fått. Så här ser hans tre tweets ut:
Många påpekar det i tråden men redaktionen på Avpixlat sover

Jag hittade den här länken i en annan tråd och diskussionen passar kanske bäst här i den generella tråden om Avpixlat, som av denna blogg ifrågasätts för om verkligen insändarna från läsare som skriver under "Från sjuklövern till SD" är äkta. Insändarna börjar med en ingress typ "Jag är en 63-årig civilingenjör..." och sedan kommer lite floskler om hur man vaknade upp "och insåg att de traditionella partierna och dess företrädare enbart är politiskt korrekta idioter vilseledda av en elitistisk mediekår på yttersta vänsterkanten" samt en avslutning om hur mycket invandringspolitiken förstört landet. Vilken grej om de vore skrivna av i stort sett samma person

http://slutpixlat.blogspot.se/2013/0...l#.UWwZLbWBrIU
Citera
2013-04-20, 17:51
Medlem
Ingenieurs avatar
Jag upplever att gammelmedia medvetet ger Avpixlat en massa publicitet. Någon som håller med?
Varför ger de publicitet till Avpixlat istället för Fria Tider som är en betydligt seriösare nyhetssida?
Citera
2013-04-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenieur
Jag upplever att gammelmedia medvetet ger Avpixlat en massa publicitet. Någon som håller med?
Varför ger de publicitet till Avpixlat istället för Fria Tider som är en betydligt seriösare nyhetssida?

Ja. Fria Tider har nämnts 2 ggr i tryckt media sedan årsskiftet. AP över 100.
Citera
2013-04-20, 20:57
Medlem
Megafailures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenieur

Enkelt.

Avpixlat är så överdrivet och förljuget att ingen som läst skiten ett tag kan ta den på allvar. Att koppla samman en rabiat mentalsjuk blogg med fienden (SD) så sätter man agendan och kletar åsikter på det tilltänkta offret.

Enkelt.

SD måste verkligen avsky den bloggen. Media använder den relativt skickligt.
Citera
2013-04-22, 10:02
Medlem
firewolfs avatar
Det är nog bara en tidsfråga innan Avpixlat försvinner eller har spelat ut sin roll, att neutralisera de mest invandrarkritiska i SD lär de ju inte lyckas med i alla fall, vilket sägs vara meningen.
Fler och fler "stammis" kommentatorer stängs av eller flyr sidan då den börjar bli mer och mer PK och endast gå i SD:s ledband. Vissa kommentatorer har blivit avstängda när dom har använt ord som artikelförfattarna på Avpixlat själva har använt. Knappast "freedom of speach" där!
Citera
2013-04-22, 10:44
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Många påpekar det i tråden men redaktionen på Avpixlat sover

Jag hittade den här länken i en annan tråd och diskussionen passar kanske bäst här i den generella tråden om Avpixlat, som av denna blogg ifrågasätts för om verkligen insändarna från läsare som skriver under "Från sjuklövern till SD" är äkta. Insändarna börjar med en ingress typ "Jag är en 63-årig civilingenjör..." och sedan kommer lite floskler om hur man vaknade upp "och insåg att de traditionella partierna och dess företrädare enbart är politiskt korrekta idioter vilseledda av en elitistisk mediekår på yttersta vänsterkanten" samt en avslutning om hur mycket invandringspolitiken förstört landet. Vilken grej om de vore skrivna av i stort sett samma person

http://slutpixlat.blogspot.se/2013/0...l#.UWwZLbWBrIU

Pinsamt uppenbart att Dagerlind författat alla de där insändarna själv.
De är identiska spåkmässigt. Man ser att samma person skrivit texterna.
Citera
2013-05-03, 14:02
Medlem
http://avpixlat.info/2013/05/02/klar...-tonarstjejer/

Avpixlat tycker att det är lika hemskt att tre indiepoppare skriver anti-SD slagord, med gatkrita, i en skog, som att nynazister hetsar mot judar. Kan de inte bara ta ett djupt andetag och räkna till tio?
Citera
2013-05-03, 16:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
http://avpixlat.info/2013/05/02/klar...-tonarstjejer/

Avpixlat tycker att det är lika hemskt att tre indiepoppare skriver anti-SD slagord, med gatkrita, i en skog, som att nynazister hetsar mot judar. Kan de inte bara ta ett djupt andetag och räkna till tio?
Många av Avpixlats läsare som kommenterar artiklarna är helt efterblivna. Det är Avpixlats största tillgång och största problem. I bland är det bra att ha dessa människor som knappt kan läsa innantill för att bröla ut budskapet. Men det är ju också vanligen kommentatorerna som citeras när media rapporterar om Avpixlat. Läs den här.

"– Jag läste att ”en gruppvåldtäkt skulle sitta bra, klä av henne naken och sätt ut henne i Rinkeby”. Jag satt och darrade i en timme, berättar en av de 16-åriga tjejerna för SVT Nyheter."

Avpixlat borde känna sina kommentatorer vid det här laget och begripa hur gammelmedia tar emot sådan här

http://www.svt.se/nyheter/sverige/fr...tonarstjejer-1
Citera
2013-05-22, 17:33
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Ännu intressantare dock - det verkar som om Jomshof och Ekeroth gjort utspelet direkt på Avpixlat! Är inte det en rejält avsteg från vanan att ligga lågt och rädslan att associeras med "nätkrigarna"?

Detta legitimerar Avpixlat men öppnar upp för motattacker från kultursidorna om kopplingen mellan SD och "hatsajten" nr 1. Är detta ett medvetet drag av partitoppen att vara lite tuffare och mindre anpasslig till MSM?

Jag som SDare förstår ärligt talat inte varför man väljer avpixlat som forum för att sprida sina debattartiklar. Varje sak som gör att media och vanligt folk kan uppfatta SD som rasister är något dåligt och gör att vägen till SDs majoritet längre.
Senast redigerad av SD-Kalle 2013-05-22 kl. 17:36.
Citera
2013-05-22, 17:40
Medlem
Securions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Jag som SDare förstår ärligt talat inte varför man väljer avpixlat som forum för att sprida sina debattartiklar. Varje sak som gör att media och vanligt folk kan uppfatta SD som rasister är något dåligt och gör att vägen till SDs majoritet längre.
På vilket sätt är Avpixlat "rasistiskt"? Och vem/vilka är intresserade av att tillskriva Avpixlat dessa egenskaper?

Följdfråga; Bör man avstå från sanningen när den inte "gillas" av människor som använder lögnen som vapen?
Citera
2013-05-22, 17:50
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
På vilket sätt är Avpixlat "rasistiskt"? Och vem/vilka är intresserade av att tillskriva Avpixlat dessa egenskaper?

Följdfråga; Bör man avstå från sanningen när den inte "gillas" av människor som använder lögnen som vapen?

Avpixlat är inte rasistiskt men sidan kan absolut uppfattas som rasistisk vilket, vare sig man vill det eller inte, skadar SD i sin jakt på att framstå som icke-rasistiska. I och med avpixlats användandet av ordet zigenare, att man bara skriver om brott som begås av invandrare och deras kommentarsfält där det absolut finns rasism, är det iallafall inte konstigt att medelsvensson och media uppfattar avpixlat som rasistiskt - något som är en tillräckligt stor anledning till att SD ska hålla sig borta från sidan. Jag skulle själv inte kalla avpixlat rasistisk utan snarare pubertal och oproffsig.
Senast redigerad av SD-Kalle 2013-05-22 kl. 17:54.
Citera
2013-05-22, 18:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Avpixlat är inte rasistiskt men sidan kan absolut uppfattas som rasistisk vilket, vare sig man vill det eller inte, skadar SD i sin jakt på att framstå som icke-rasistiska. I och med avpixlats användandet av ordet zigenare, att man bara skriver om brott som begås av invandrare och deras kommentarsfält där det absolut finns rasism, är det iallafall inte konstigt att medelsvensson och media uppfattar avpixlat som rasistiskt - något som är en tillräckligt stor anledning till att SD ska hålla sig borta från sidan. Jag skulle själv inte kalla avpixlat rasistisk utan snarare pubertal och oproffsig.

Avpixlat är alldeles för stor för att vara en "belastning" för någon, vare sig SD eller andra. En del tycks inte hänga med i svängarna i medielandskapet men Avpixlat är numera en etablerad medie-aktör, vilket blev "formellt" klart i och med Dagerlinds debatt-deltagande samt ett flertal hänvisningar till sajten i gammelmedia. Att många avskyr Avpixlat är en annan sak--många avskyr Norrskensflamman också, icke desto mindre finns den där.

Avpixlat är ett utmärkt ställe att lägga fram "kontroversiell" information. Jag gillar sajten rent allmänt, att den är grovhuggen och föga designad är helt i linje med tonfallet i inläggen och det allmänna budskapet. Kritiken som framförs bl a på FB tycks komma från folk som saknar förmåga att se ett större perspektiv. Avpixlat är av mycket stor betydelse för närvarande. Vilket även Flashback är. Hela mediekartan ritas om i rasande takt, vi såg den kanske mest avgörande brytpunkten i samband med järnrörs-fjantandet i slutet av hösten.

Sverige-vänner som bara gnäller får gärna försvinna från scenen tills de tagit reson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in