2013-07-11, 21:26
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U.Yojimbo
Nej, självklart inte, jag ville bara påpeka att biten om att välutbildade med yrkesliv vågar uttala sig i kontroversiella frågor nog, tyvärr, var lite optimistiskt från din sida.

OK. Point taken. Det är iallafall ett litet steg på vägen.
Citera
2013-07-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Hen är för fan ingen anarkist. Det framgår tydligt i hur hen resonerar.

Wow! Har ni vänstertomtar irrat bort sig så totalt att ni inte kan medelst en bild skilja på könen? Du måste vara sexuellt förvirrad...

Bra jobbat.
Citera
2013-07-15, 22:14
Medlem
Kämpendahls avatar
Avpixlat går i två artiklar till kraftigt försvar för den kvinnliga polis med hund som filmades när hon slog en berusad man med batong och anklagades för övervåld. Det är ett kraftigt angrepp mot media och "mediedrevet", Jerzy Sarnecki och mot alla som viker sig för medias rapportering och inte försvarar den kvinnliga polisen.

"Mediedrevets hyenor är nu upprörda över att den kvinnliga polisen får kvarstå i tjänst, trots att hon dragit batong mot buset i stället för att förhandla om huruvida en tillsägelse skall åtlydas eller inte, i stället för att låta buset ta kommandot och undergräva polisens auktoritet. Sarnecki är av samma åsikt och får därför fritt tillträde att lägga ut texten i dagspressen. Sarnecki behöver inte någon utredning eller några fakta. För honom är det ställt utom varje tvivel att den kvinnliga polisen har gjort sig skyldig till grovt övervåld och att hon ska tas ur tjänst. För honom är varje polisingripande som inte sker genom dialog och korvgrillning övervåld"

http://avpixlat.info/2013/07/13/kvin...gor-sitt-jobb/
http://avpixlat.info/2013/07/15/sarn...h-mot-polisen/

Vad får Avpixlat att i två artiklar gå ut i så hårt försvar för den här kvinnliga polisen? En stor del av kommentatorerna håller inte med Avpixlat i frågan och det här våldet från polisen lär inte ens SD kunna försvara. Jag har inte förstått engagemanget så vänligen förklara för mig.

http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-paverkad-man/
Citera
2013-07-15, 22:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Avpixlat går i två artiklar till kraftigt försvar för den kvinnliga polis med hund som filmades när hon slog en berusad man med batong och anklagades för övervåld. Det är ett kraftigt angrepp mot media och "mediedrevet", Jerzy Sarnecki och mot alla som viker sig för medias rapportering och inte försvarar den kvinnliga polisen.

"Mediedrevets hyenor är nu upprörda över att den kvinnliga polisen får kvarstå i tjänst, trots att hon dragit batong mot buset i stället för att förhandla om huruvida en tillsägelse skall åtlydas eller inte, i stället för att låta buset ta kommandot och undergräva polisens auktoritet. Sarnecki är av samma åsikt och får därför fritt tillträde att lägga ut texten i dagspressen. Sarnecki behöver inte någon utredning eller några fakta. För honom är det ställt utom varje tvivel att den kvinnliga polisen har gjort sig skyldig till grovt övervåld och att hon ska tas ur tjänst. För honom är varje polisingripande som inte sker genom dialog och korvgrillning övervåld"

Vad får Avpixlat att i två artiklar gå ut i så hårt försvar för den här kvinnliga polisen? En stor del av kommentatorerna håller inte med Avpixlat i frågan och det här våldet från polisen lär inte ens SD kunna försvara. Jag har inte förstått engagemanget så vänligen förklara för mig.

Det går inte att förklara. Avpixlat gör bort sig kapitalt och förlorar åratal av uppbyggt anseende.
Så otroligt pinsamt av Avpixlat att ta parti för denne uppenbart mentalsjuka polis framför ett ofarligt fyllo. Avpixlat benämner stackaren som en livsfarlig kriminell som med alla medel måste oskadliggöras. Fullkomligt befängt.
Citera
2013-07-15, 22:36
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det går inte att förklara. Avpixlat gör bort sig kapitalt och förlorar åratal av uppbyggt anseende.
Så otroligt pinsamt av Avpixlat att ta parti för denne uppenbart mentalsjuka polis framför ett ofarligt fyllo. Avpixlat benämner stackaren som en livsfarlig kriminell som med alla medel måste oskadliggöras. Fullkomligt befängt.
Håller med, inte mycket att snacka om. Avpixlat gör bort sig.
Citera
2013-07-15, 23:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Så jävla osympatiskt och korkat. Dessutom skriver man i den första artikeln om att media tar "ryggmärgsbeslut" eftersom "mannen förefaller ha utländsk bakgrund". Alltså. Mannen var uppenbart svensk, hur fan kan någon som har sett filmen missa det? Och ryggmärgsbesluten pga (vad man tror är) offrets bakgrund finns det nog en viss annan redaktion, snarare än "fulmedias", som har tagit i det här fallet... Pinsamt.
Citat:
Att mannen som omhändertas vid ett hastigt påseende förefaller ha utländsk bakgrund bidrar sannolikt starkt till det redaktionella ryggmärgsbeslutet om var man skall placera sina sympatier, även om man inte här, som i fallet med polisen Reva-arbete eller polisinsatserna undre upploppen i Husby m.fl invandrartäta förorter, riktar direkta anklagelser om rasism mot den ingripande polisen.
Citera
2013-07-15, 23:53
Medlem
Ja, riktigt pinsamt, Ekeroth hatar media så mycket att han blir förblindad av ilska, det är den inkvoterade polisen som gör fel, och det är det man ska ta upp. Utländsk bakgrund, han ser ju ut som en vanlig vit svensk, må vara att han kommer från Norrland, men vi klassas väl förfan inte som utlänningar, inte ens när vi är i Hufvudstaden på besök.
Citera
2013-07-16, 00:16
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Ja, riktigt pinsamt, Ekeroth hatar media så mycket att han blir förblindad av ilska, det är den inkvoterade polisen som gör fel, och det är det man ska ta upp. Utländsk bakgrund, han ser ju ut som en vanlig vit svensk, må vara att han kommer från Norrland, men vi klassas väl förfan inte som utlänningar, inte ens när vi är i Hufvudstaden på besök.

Jag tvivlar på att Ekeroth sanktionerat dessa idiotartiklar. Även de som inte gillar Ekeroth inser nog att han inte är någon dumskalle. Ekeroth borde begripa vilka klavertramp och intellektuella haverier dessa stolliga artiklar i Avpixlat är.

Ekeroth kanske är på semester och missat skräpet, jag hoppas det för hans skull.
Citera
2013-07-16, 00:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag tvivlar på att Ekeroth sanktionerat dessa idiotartiklar. Även de som inte gillar Ekeroth inser nog att han inte är någon dumskalle. Ekeroth borde begripa vilka klavertramp och intellektuella haverier dessa stolliga artiklar i Avpixlat är.

Ekeroth kanske är på semester och missat skräpet, jag hoppas det för hans skull.
Personligen tycker jag tvärtom att det ligger väldigt mycket av Ekeroths psykologiska profil i de här artiklarna. "Om Ekeroth har skrivit någon artikel på Avpixlat har han skrivit den här", tänkte jag när jag läste den första. Konstigt att man kan se så diametralt olika på en situation. Ekeroth är förvisso inte en dumskalle men i såna här frågor med poliser och "hårdare tag" verkar han vara helt rabiat. Så rabiat, faktiskt, att han skulle kunna missta en allmän opinion som vill se något hårdare än dialogpoliser mot stenkastande och bilbrännande slödder för en allmän opinion som är för urskiljningslöst polisvåld mot kreti och pleti.
Senast redigerad av baggebo1 2013-07-16 kl. 00:26.
Citera
2013-07-16, 06:21
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Avpixlat ogillar utlänningar så mycket så att de t.om. kallar norrlänningar för utlänningar när de gör något dåligt. De hade ju garanterat inte ens slängt upp en artikel om de insett att det var en svensk det rörde sig om.
Citera
2013-07-16, 11:11
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Personligen tycker jag tvärtom att det ligger väldigt mycket av Ekeroths psykologiska profil i de här artiklarna. "Om Ekeroth har skrivit någon artikel på Avpixlat har han skrivit den här", tänkte jag när jag läste den första. Konstigt att man kan se så diametralt olika på en situation. Ekeroth är förvisso inte en dumskalle men i såna här frågor med poliser och "hårdare tag" verkar han vara helt rabiat. Så rabiat, faktiskt, att han skulle kunna missta en allmän opinion som vill se något hårdare än dialogpoliser mot stenkastande och bilbrännande slödder för en allmän opinion som är för urskiljningslöst polisvåld mot kreti och pleti.

håller med, både Kenth Ekroth och Björn Söder kan jag tänka mig hade hållit med de två pinsamma artiklarna om polisövervåldet som avpixlat skrivit.
Endel människor är för vilket polisagerande som helst bara de uppfattar det som "hårdare tag".
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-07-16 kl. 11:21.
Citera
2013-07-16, 11:16
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Avpixlat ogillar utlänningar så mycket så att de t.om. kallar norrlänningar för utlänningar när de gör något dåligt. De hade ju garanterat inte ens slängt upp en artikel om de insett att det var en svensk det rörde sig om.

de tappar ju så mycket cred på det, finns det ingen högre upp som kan ta de här, vad det verkar, sommarvikarierna i örat.
Kallar norrlänningar för invandrare och försvarar uppenbart övervåld av polis.
Jag är förvånad att inte Dagerlind satte stopp för debaklet efter första dagen, kanske han inte har den makt jag trodde över sajten? eller så är han kanske inte så begåvad som jag tidigare antagit. Även majoriteten av de egna läsarna reagerar mot att avpixlat ställer sig bakom polisers rätt att fritt använda övervåld mot svenska fyllon på gatan.
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-07-16 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in