2012-03-20, 20:05
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Att Avpixlat lägger sig i kupp/kuppförsöket, ser jag som mindre troligt, då det skulle få en väldigt negativ inverkan.
Det är ingen hemlighet att de tillhör judefalangen.
Citera
2012-03-20, 21:06
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Det är ingen hemlighet att de tillhör judefalangen.

Du missade målburen. Det är heller ingen hemlighet vad man väljer mellan Sverige och Israel om man som svensk skulle tvingas att välja.
Citera
2012-03-20, 22:38
Avstängd
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Friatider är på plats 98
Men varför syns de inte ens på google trends?
Citera
2012-03-21, 16:31
Medlem
Nu har Breivikfalangen låtit Ekeroth skriva en hyllningsartikel till nån pervers judesionist vid namn Kim Milrell:

http://avpixlat.info/2012/03/21/blog...ing-av-israel/
Citera
2012-03-21, 22:08
Medlem
ulexs avatar
Hmm är det jag som är virrig eller har de tagit bort den där lilla rutan i botten som visar vilken plats på mest besökta platser listan de ligger? Om så vad heter sidan?
Citera
2012-03-22, 07:19
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Hmm är det jag som är virrig eller har de tagit bort den där lilla rutan i botten som visar vilken plats på mest besökta platser listan de ligger? Om så vad heter sidan?

Vad jag kan se ligger rutan där nu! Annars är adressen http_//www.alexa.com och om man vill se Avpixlats placering på en direktlänk gäller

http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info#
Citera
2012-03-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Har Avpixlat skrivit något om maktkampen inom SDU?, kikar men hittar inget

Nej, Avpixlat tiger som muren, förmodligen därför att de tillhör Israelfalangen inom SD. Fria Tider har däremot rapporterat kontinuerligt om Israelfalangens kuppförsök mot SDU:s ordförande Gustav Kasselstrand:

Toppstyrningen måste brytas

http://www.friatider.se/toppstyrningen-maste-brytas

Det är Sverige som räknas

http://www.friatider.se/det-ar-sverige-som-raknas

Ännu ett bevis på att det är betydligt högre i tak på Fria Tider än på Avpixlat!
Citera
2012-03-22, 14:04
Medlem
Jag plankar mitt eget inlägg i den andra tråden, det handlar ju om Avpixlat.

Det här tror jag KAN bli väldigt viktigt för det "alternativa" medielandskapet. Avpixlat är en fenomenal succé och alla bakom den sajten förtjänar beröm för det, men om det kommer till full konflikt mellan SD/Avpixlat/Ekeroth/Bieler-falangen och SDU/Kasselstrand/Friatider så är det en mycket farlig utveckling för Avpixlat.

Kasselstrand är duglig, energisk och intar en neutral hållning i Mellanösternkonflikten mellan Israel/Palestina för att sätta svenska frågor högst på dagordningen. Detta är en attityd han delar med svenskar i gemen, även sverigedemokrater. De flesta har nog denna inställning: man unnar I PRINCIP israeler och palestinier varsin stat, men vet inte hur det ska gå till och tycker det är den sekundär fråga för svenska intressen. Då är muslimsk antisemitism mot svenska judar en viktigare fråga, men Israel tillhör utrikespolitiken och är i slutänden en främmande makt.

Om Avpixlat skulle ta ställning för Bieler eller börja smutskasta Kasselstrand så kommer rekylen bli stor och eftersom Friatider tagit den motsatta ställningen kommer lojaliteten hos en stor del av läsarskaran skifta.

Och som jag skrivit tidigare: skillnaden är inte oöverstiglig, FT är precis där AP var för några månader sedan och kan lätt springa förbi om avpixlat alienerar den viktigaste gruppen nätaktivister, de unga.

Jag tycker AP bör inta en klar ställning, att man åtminstone är neutral i SDU-uppgörelsen, annars kommer man bli sedda som pro-Bieler och stöta bort många till Friatider.
Citera
2012-03-22, 14:08
Medlem
En avgörande test på detta blir om de kommer att ta upp den nya SDU-sajten som tydligen lanserades idag om att vara stolt över att vara svensk.

Det är ett vällovligt, framåt initiativ som en förkrossande majoritet av AP:s läsare ställer sig bakom. Samma läsare är stolta och glada för att SDU visar framfötterna och har ett gott intryck av Kasselstrand.

Om Avpixlat INTE uppmärksammar denna SDU-satsning så verkar det ju konstigt, eller hur?
Citera
2012-03-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
En avgörande test på detta blir om de kommer att ta upp den nya SDU-sajten som tydligen lanserades idag om att vara stolt över att vara svensk.

Det är ett vällovligt, framåt initiativ som en förkrossande majoritet av AP:s läsare ställer sig bakom. Samma läsare är stolta och glada för att SDU visar framfötterna och har ett gott intryck av Kasselstrand.

Om Avpixlat INTE uppmärksammar denna SDU-satsning så verkar det ju konstigt, eller hur?

Om det inte hade rått konflikt mellan Kasselstrand och Israelfalangen hade Avpixlat helt säkert rapporterat om SDU:s nya satsning. Som det ser ut idag tror jag emellertid att de kommer att förbigå SDU:s kampanj med tystnad, för att inte ge Kasselstrand god publicitet. Samtidigt kommer Avpixlat inte att våga gå till angrepp mot Kasselstrand, trots att de står på Israelfalangens sida. Istället kommer de att fortsätta som de har gjort hittills - d.v.s. inte säga ett knyst om den pågående maktkampen och tala väl om Kent Ekeroth så ofta man får chansen.

Det är en feg, ryggradslös linje som Avpixlat har slagit in på. Det kommer att kosta dem läsare. Folk kommer att söka sig till Fria Tiders frimodiga och smarta rapportering.
Citera
2012-03-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftontankar
Om det inte hade rått konflikt mellan Kasselstrand och Israelfalangen hade Avpixlat helt säkert rapporterat om SDU:s nya satsning. Som det ser ut idag tror jag emellertid att de kommer att förbigå SDU:s kampanj med tystnad, för att inte ge Kasselstrand god publicitet. Samtidigt kommer Avpixlat inte att våga gå till angrepp mot Kasselstrand, trots att de står på Israelfalangens sida. Istället kommer de att fortsätta som de har gjort hittills - d.v.s. inte säga ett knyst om den pågående maktkampen och tala väl om Kent Ekeroth så ofta man får chansen.

Det är en feg, ryggradslös linje som Avpixlat har slagit in på. Det kommer att kosta dem läsare. Folk kommer att söka sig till Fria Tiders frimodiga och smarta rapportering.

Gör de inte det är det rätt talande, ja.

Sedan handlar det ju också om "medarbetare", alltså alla de som oavlönat bidrar med tips och insändare, ja delar av den reguljära "redaktionen" också kanske. Frågan är om inte dessa tappar sugen om avpixlat framstår som parter i ett allmänt ogillat ränkspel från partiledningen. Vad tycker ett sådant tungt namn som Mats Dagerlind i den här frågan?

En ideell, liten verksamhet som avpixlat är helt avhängig av att det är omsorgen om Sverige som styr, det är ett ställe där människor som kanske känner sig hotade och motarbetade i vardagen kan mötas. Det är just den typen av kritiskt tänkande, idealistiska individer som snabbt kan överge en sajt om den framstår som styrd av själviskhet, partsintressen, välavlönade klickar och illojalitet mot "rörelsen".

Observera att jag skriver detta för att jag önskar Avpixlat allt väl, det är bara att kolla min historik i den här tråden. Sverige är ett sällsynt olustigt land vad gäller media och propagandistisk likriktning och mörkande. Avpixlat och FT och ännu fler BEHÖVS.

Så om någon på AP läser detta: ställ er över den här konflikten och visa det genom att ta upp SDU:s fina initiativ!
Citera
2012-03-22, 18:18
Medlem
The Rig Vedas avatar
Efter årets partidagar i SD så kommer alla counterjihadister att avsättas, sedan kommer även avpixlat att läggas ner.
Så sitt ni och räkna på era alexa-rankningar så länge det varar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in