Citat:
Ursprungligen postat av Aftontankar
Om det inte hade rått konflikt mellan Kasselstrand och Israelfalangen hade Avpixlat helt säkert rapporterat om SDU:s nya satsning. Som det ser ut idag tror jag emellertid att de kommer att förbigå SDU:s kampanj med tystnad, för att inte ge Kasselstrand god publicitet. Samtidigt kommer Avpixlat inte att våga gå till angrepp mot Kasselstrand, trots att de står på Israelfalangens sida. Istället kommer de att fortsätta som de har gjort hittills - d.v.s. inte säga ett knyst om den pågående maktkampen och tala väl om Kent Ekeroth så ofta man får chansen.
Det är en feg, ryggradslös linje som Avpixlat har slagit in på. Det kommer att kosta dem läsare. Folk kommer att söka sig till Fria Tiders frimodiga och smarta rapportering.
Gör de inte det är det rätt talande, ja.
Sedan handlar det ju också om "medarbetare", alltså alla de som oavlönat bidrar med tips och insändare, ja delar av den reguljära "redaktionen" också kanske. Frågan är om inte dessa tappar sugen om avpixlat framstår som parter i ett allmänt ogillat ränkspel från partiledningen. Vad tycker ett sådant tungt namn som Mats Dagerlind i den här frågan?
En ideell, liten verksamhet som avpixlat är helt avhängig av att det är omsorgen om Sverige som styr, det är ett ställe där människor som kanske känner sig hotade och motarbetade i vardagen kan mötas. Det är just den typen av kritiskt tänkande, idealistiska individer som snabbt kan överge en sajt om den framstår som styrd av själviskhet, partsintressen, välavlönade klickar och illojalitet mot "rörelsen".
Observera att jag skriver detta för att jag önskar Avpixlat allt väl, det är bara att kolla min historik i den här tråden. Sverige är ett sällsynt olustigt land vad gäller media och propagandistisk likriktning och mörkande. Avpixlat och FT och ännu fler BEHÖVS.
Så om någon på AP läser detta: ställ er över den här konflikten och visa det genom att ta upp SDU:s fina initiativ!