2011-12-27, 08:36
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Eller hur?

Japp, exakt så som jag skrev är det!
Citera
2011-12-27, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Japp, exakt så som jag skrev är det!
De har ju tillräckligt med kunskaper för att sabotera tidningars webbfrågor och spamma tidningars kommentarsfält med idiotkommentarer.
Så varför skulle de inte kunna fuska med besöksstatistik?
Citera
2011-12-27, 10:22
Medlem
Torontors avatar
Citat:
De har ju tillräckligt med kunskaper för att sabotera tidningars webbfrågor och spamma tidningars kommentarsfält med idiotkommentarer.
Du är helt fast i dina konspirationsteorier.

Tanken att det kan finnas en stor grupp människor som är missnöjda med invandringspolitiken är helt, totalt omöjlig för dig så du måste använda konspirationsteorier som förklaring till Avpixlats popularitet oxc läsarkommentarerna på tidningssidorna.

Ledtråd. Läs svaren till Ullenhags "myter":
https://www.flashback.org/sp34643563

I synnerhet "myt" 13. Ullenhags myt: 13. En tyst majoritet anser att I&I-politiken är en katastrof.
https://www.flashback.org/t1746303
Senast redigerad av Torontor 2011-12-27 kl. 10:25.
Citera
2011-12-27, 10:57
Medlem
Citat:

På vilket sätt skulle det vara "sabotage" om man röstar som man tycker i tidningars webbfrågor?

Tidningarna har ju i regel stängt kommentarsfunktionen helt och hållet när det gäller artiklar i vissa ämnen eftersom de vet att läsarna inte tycker likadant som tidningen.

Svenska Dagbladet har rätt högt i tak och tillåter åtminstone ibland kommentarer och visst kan det komma enstaka "idiotkommentarer" men de flesta är mycket välskrivna, precis som på Avpixlat.

Det finns ingen som helst anledning att "fuska med besöksstatistik" eftersom Avpixlat är Sveriges snabbast växande mediasajt.
Citera
2011-12-27, 13:22
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Jag vet mycket väl att man kan "boosta statistik" eftersom jag jobbade inom webbhotellbranschen i mer än tio år, men just när det gäller Avpixlat är det helt enkelt vanliga svenskar som efterhand upptäcker att det finns ocensurerade nyheter på nätet och de besökarna har inga kunskaper om att "boosta statistik".
Det här var tamej fan det roligaste jag sett sen morsan fastnade med pattarna i mangeln!

Medans jag torkar skrattårarna så kan du ju bekräfta dina hemmagjorda teorier med nån slags fakta.

Jag kan inte sluta skratta.
Citera
2011-12-27, 13:37
Avstängd
volvo 240s avatar
Citat:
Nej, de behöver inte fuska.
Men Avpixlats sympatisörer fuskar så klart genom att installera Alexa Toolbar etc.
Att avouxkat ifta näms i medierna har naturligtvis inget med saken att göra?

Och många som hittar dit stannar kvar.
Citera
2011-12-27, 14:34
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det här var tamej fan det roligaste jag sett sen morsan fastnade med pattarna i mangeln!

Medans jag torkar skrattårarna så kan du ju bekräfta dina hemmagjorda teorier med nån slags fakta.

Källa på motsatsen?
P.S Jag kan inte heller sluta skratta.
Citera
2011-12-27, 15:16
Medlem
Citat:

Jag kan heller inte sluta skratta!

Om det är nån som har hemmagjorda konspirationsteorier så är det väl snarare du och Navelfluff och någon till som brukar spamma denna tråd med märkliga påståenden om Avpixlat.
Citera
2011-12-27, 15:28
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Jag kan heller inte sluta skratta!

Om det är nån som har hemmagjorda konspirationsteorier så är det väl snarare du och Navelfluff och någon till som brukar spamma denna tråd med märkliga påståenden om Avpixlat.
Jag har aldrig kommit med påståendet om att det är manipulerat medans du påstår på största akllvar att Avpixlats läsare inte klarar av att manipulera antalet visningar. Det du påstår är att Avpixlats läsare är dumma, ointelligenta och en aning sinnesslöa...

Jag måste säga att ditt tidigare inlägg tamejfan är så jävla roligt så du borde få ett humorpris... Du är så naiv så det finns inte.

Tack för din fantastiska humor!
Citera
2011-12-27, 15:37
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Jag har aldrig kommit med påståendet om att det är manipulerat medans du påstår på största akllvar att Avpixlats läsare inte klarar av att manipulera antalet visningar. Det du påstår är att Avpixlats läsare är dumma, ointelligenta och en aning sinnesslöa...

Jag måste säga att ditt tidigare inlägg tamejfan är så jävla roligt så du borde få ett humorpris... Du är så naiv så det finns inte.

Alexa är som sagt ofta använt av annonsörer och en del av Amazon. Man har förstås vidtagit åtgärder mot enkelt fusk.

Hur fusket skulle gå till är inte klart... Avpixlat har inte uppmanat sina läsare att göra något... Du tror kanske på någon slags hemlig, organiserade rörelse som i tysthet uppmanar människor att på något sätt fuska? Måste vara en väldigt stor och välorganiserad organisation nu när antalet unika besökare är så pass stort i Alexa...

Det märkliga är oförmågan att acceptera att en mycket stor del av Sveriges befolkning är kritiska till invandringspolitiken. Trots att detta dokumenterats i en mängd undersökningar. Se min förra post.
Senast redigerad av Torontor 2011-12-27 kl. 15:50.
Citera
2011-12-27, 15:54
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Alexa är som sagt ofta använt av annonsörer och en del av Amazon. Man har förstås vidtagit åtgärder mot enkelt fusk.

Hur fusket skulle gå till är inte klart... Avpixlat har inte uppmanat sina läsare att göra något... Du tror kanske på någon slags hemlig, organiserade rörelse som i tysthet uppmanar människor att på något sätt fuska? Måste vara en väldigt stor och välorganiserad organisation nu när antalet unika besökare är så pass stor i Alexa...

Det märkliga är oförmågan att acceptera att en mycket stor del av Sveriges befolkning är kritiska till invandringspolitiken. Trots att detta dokumenterats i en mängd undersökningar. Se min förra post.
Du klarar tydligen inte av att läsa ett enkelt inlägg innan du svarar på det. Jag har aldrig påstått att det fuskas då jag inte har några som helst bevis på det och faktiskt inte bryr mej nämnvärt om det heller. Han med bloggreklamen påstår däremot att Avpixlats läsare inte är kapabla till att kunna fuska, vilket är en helt annan sak. Jag tror inte att du är kapabel till att läsa dej till hur man gör, men det finns säkert andra.

Folk får läsa precis hur mycket dom vill. Om det är en miljon läsare eller 1000 bryr jag mej inte om. Det gör inte sidan till nåt annat är propaganda ändå...

För övrigt så tog det mej 2 minuter att ta fram 10 sidor på hur man enkelt höjer sin Alexa-ranking. Men nu är ju inte jag nån typisk Avpixlat-läsare, så jag är ju kapabel till att klara sånt.
Citera
2011-12-27, 16:00
Medlem
Citat:

Det finns säkert många av Avpixlats läsare som klarar att manipulera antalet visningar, precis som t ex Sydsvenskans och Aftonbladets läsare, men vad är det för mening med det?

Jag tror snarare att Avpixlats läsare är betydligt intelligentare än genomsnittsbefolkningen i Sverige eftersom de har hittat till Avpixlat och läser ocensurerade nyheter och inte de totalt genomcensurerade och tillrättalagda nyheter den övriga befolkningen läser i gammelmedierna.

Citat:

Vem som är naiv kan diskuteras men jag tackar och bugar!

Citat:

Tack än en gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in