2011-10-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel.Gaddafi
Men de kritiserar inte bara islam i Sverige. Andra länders relationer med islam tas ju också upp. Jag är muslim och du har ingen aning om hur det känns för mig varje gång jag läser en artikel. Samtliga anhängare av islam bli dumförklarade eller helt enkelt förolämpade. En gång visades det en somalisk kvinna som skulle handla halalkött. Då hade man lagt till en pratbubbla där det stod: "Djurplågat precis som Allah vill ha det". Vad har denna kvinna någonsin gjort förutom att handla kött? Det är inte ens ett brott.

SD gnäller ständigt att de blir förföljda osv i media. Men är SD och PI/Avpixlat bättre själva?

Edit: Vill du läsa vilka lögner PI har spridit kan du läsa en sida eller två bak.

Hur tror du det känns när jag ser de bränner min flagga på nyheterna? Hur tror du det känns när det finns personer som tycker vi ska riva en del av våra kyrkor"kulturarv" för vi inte har råd att underhålla dom? Hur tror du det känns att anses som otrogen kuffar bara för man inte tror på Islam? Montypyton har drivit med Kristendomen sen 70talet. Ska jag fortsätta?
Mig veterligen så är halalkött djurplågeri enligt våra djurskyddslagar i Sverige. Det var förmodligen det dom spelade på i skämtet. Jag ser det inte värre än att de driver med kungen vilket händer ofta.

Svara nu på frågan varför får man inte kritisera Islam?

Edit. Precisera dig gärna vilka lögner du hänvisar till Inlägg?
Senast redigerad av amadeus4 2011-10-25 kl. 17:51.
Citera
2011-10-25, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amadeus4
Hur tror du det känns när jag ser de bränner min flagga på nyheterna? Hur tror du det känns när det finns personer som tycker vi ska riva en del av våra kyrkor"kulturarv" för vi inte har råd att underhålla dom? Hur tror du det känns att anses som otrogen kuffar bara för man inte tror på Islam? Montypyton har drivit med Kristendomen sen 70talet. Ska jag fortsätta?
Mig veterligen så är halalkött djurplågeri enligt våra djurskyddslagar i Sverige. Det var förmodligen det dom spelade på i skämtet. Jag ser det inte värre än att de driver med kungen vilket händer ofta.

Svara nu på frågan varför får man inte kritisera Islam?
Att folk kritiserar islam är inget jag gillar, men jag accepterar ändå det för att vi lever i Sverige. Däremot tycker jag att det är fel att generalisera och i princip mobba alla muslimer för vad några har gjort. Ni visar ju ingen respekt för någon. Inte bara angående islam, utan andra saker också.
Senast redigerad av Colonel.Gaddafi 2011-10-25 kl. 17:57.
Citera
2011-10-25, 18:03
Medlem
Hoozts avatar
"Politiskt inkorrekt", finns det något mer tröttsamt jävla kort att spela för er egentligen?

OnT: Sidan är ett fullständigt hån mot allt som heter webdesign.
Citera
2011-10-25, 18:04
Medlem
Citat:
Att folk kritiserar islam är inget jag gillar, men jag accepterar ändå det för att vi lever i Sverige. Däremot tycker jag att det är fel att generalisera och i princip mobba alla muslimer för vad några har gjort.

Om du tittar på tv något kan du se att man skämtar och driver med allt möjligt till och med våran kung. Det är våran levnadstil att driva med saker har inget med Islam att göra. Islam har blivit allt mer aktuellt därav uppmärksamheten. Att kritisera Islam handlar inte om att mobba någon. Då skulle alla som lever i Sverige vara mobbade på något sätt.
Titta på följande klipp tex. Föreställ dig om det var någon stor Iman eller liknande. Det är trotts allt våran kung de driver med. Detta är svensk humor. Face it.
Citera
2011-10-25, 18:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoozt
OnT: Sidan är ett fullständigt hån mot allt som heter webdesign.

Det struntar de flesta totalt i. Det viktiga är att det är tydligt att läsa, att kommentarsfunktionen fungerar, att det finns sökfunktion etc.

Design, typsnitt, logga etc är ganska ovidkommande och bara av intresse för designnördar. Det finns ju också en risk att man överdesignar, vilket leder bort intresset från det som är intressant; innehållet.
Citera
2011-10-25, 18:16
Medlem
Citat:
Om du tittar på tv något kan du se att man skämtar och driver med allt möjligt till och med våran kung. Det är våran levnadstil att driva med saker har inget med Islam att göra. Islam har blivit allt mer aktuellt därav uppmärksamheten. Att kritisera Islam handlar inte om att mobba någon. Då skulle alla som lever i Sverige vara mobbade på något sätt.
Titta på följande klipp tex. Föreställ dig om det var någon stor Iman eller liknande. Det är trotts allt våran kung de driver med. Detta är svensk humor. Face it.
Ja, jag vet att det tillhör svensk kultur att driva med olika saker. Jag är född och uppvuxen här så jag så jag vet en del. Men alla er kultur är inte i världens centrum, inte islam heller.

Varför är islam i blickfånget? För att moskeer byggs, är det det som är problemet? Eller att det säljs halal i affärer? Jag förstår inte problemet med dessa saker.
Citera
2011-10-25, 18:18
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Om en invandrare begår ett mord och jag skriver att en invandrare begått ett mord. Är jag rasist då?
Eller om en blond kortklippt blåögd kille begår ett mord och jag skriver att en blond kortklippt blåögd kille begått ett mord. Är jag rasist då?
Nej, varför skulle du vara det bara för att du skriver det?

Om du däremot tycker att det viktigaste är att det är en invandrare som du får kritisera, inte för att han begått ett mord utan för att han är just invandrare, då kan du nog klassa som rasist.

Det är ju själva vinklingen som är den springande punkten. För min egen del så är en mördare en mördare. Hur han ser ut är av mindre, eller ingen, betydelse.
Citera
2011-10-25, 18:22
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Nej, varför skulle du vara det bara för att du skriver det?

Om du däremot tycker att det viktigaste är att det är en invandrare som du får kritisera, inte för att han begått ett mord utan för att han är just invandrare, då kan du nog klassa som rasist.

Det är ju själva vinklingen som är den springande punkten. För min egen del så är en mördare en mördare. Hur han ser ut är av mindre, eller ingen, betydelse.

Och hur tycker du den vanliga svenska slaskmedian har skött detta de senaste åren?
Citera
2011-10-25, 18:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king

Det har stor betydelse och har allmänintresse pga Sveriges extrema invandringspolitik och dess stora konsekvenser.

Ska det vara så svårt att förstå?
Citera
2011-10-25, 18:24
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det struntar de flesta totalt i. Det viktiga är att det är tydligt att läsa, att kommentarsfunktionen fungerar, att det finns sökfunktion etc.

Design, typsnitt, logga etc är ganska ovidkommande och bara av intresse för designnördar. Det finns ju också en risk att man överdesignar, vilket leder bort intresset från det som är intressant; innehållet.

Dessutom är typografin inte alls dålig. Tydliga, lättlästa linjära typsnitt i anständig grad i såväl rubriker som brödtext. Många yngre tror att grafisk design går ut på att pressa in så många röriga element i glada färger som möjligt på en sida. Gärna med en uppsjö av svårlästa stilar huller om bullar.
Citera
2011-10-25, 18:25
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Jag fattar inte hur folk kan gilla sidor som PI och Avpixlat. Läsarna gnäller på Aftonbladet för censur osv men är PI/Avpixlat bättre? Man får aldrig skriva något positivt eller t.o.m. neutralt om islam. En gång skrev jag en kommentar på artikel såhär: "Som muslim skäms man över detta." Tror ni den fick stå kvar eller? Nej den togs bort på en gång. Samma sak med en antiisraelisk kommentar, som togs bort.

Hur kan ni läsa dessa nyheter och påstå att de står för sanningen? Varför är ni så korkade?

Om du tror att man inte kan ha mer än en nyhetskälla,så är du korkad.
Citera
2011-10-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det har stor betydelse och har allmänintresse pga Sveriges extrema invandringspolitik och dess stora konsekvenser.

Ska det vara så svårt att förstå?
Du anser alltså att folk har olika värde? Låter inte särskilt svenskt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in