2011-10-25, 18:27
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det har stor betydelse och har allmänintresse pga Sveriges extrema invandringspolitik och dess stora konsekvenser.

Ska det vara så svårt att förstå?
Det är ju din subjektiva uppfattning. Du vet, det du tycker är inte samma sak som att alla tycker det...

Allmänintresse? På FB kanske, inte i den riktiga världen.
Citera
2011-10-25, 18:29
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Och hur tycker du den vanliga svenska slaskmedian har skött detta de senaste åren?
Det finns alldeles säkert en hel del att förbättra för media. Även för bloggar som använder sej av medias nyheter.

Jag har aldrig påstått att media sköter sej i alla lägen. Eller har du sett mej skriva det nånstans?
Citera
2011-10-25, 18:39
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel.Gaddafi
Du anser alltså att folk har olika värde? Låter inte särskilt svenskt tycker jag.

Vadå värde?
Detta är Sverige,här anpassar vi oss till Sverige.
Vi svenskar har lärt oss att ta seden dit vi kommer,varför kan inte de som kommer hit göra det.
Samma sak när vi besöker någons hem,så beter vi oss efter deras premisser.

Om du nu tycker religion och islam är viktigt så borde det finnas andra länder att flytta till.
Vi börjar känna oss ganska invaderade av alla kravmaskiner som vägrar anpassa sig.
Vänd på steken i något annat land i världen,inte en chans....
Citera
2011-10-25, 18:42
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det finns alldeles säkert en hel del att förbättra för media. Även för bloggar som använder sej av medias nyheter.

Jag har aldrig påstått att media sköter sej i alla lägen. Eller har du sett mej skriva det nånstans?
Om du tar TT och lägger till PI/Avpixlat,då kanske du får en klarare bild av vad som sker nyhetsmässigt.
Citera
2011-10-25, 18:43
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Vadå värde?
Detta är Sverige,här anpassar vi oss till Sverige.
Vi svenskar har lärt oss att ta seden dit vi kommer,varför kan inte de som kommer hit göra det.
Samma sak när vi besöker någons hem,så beter vi oss efter deras premisser.

Om du nu tycker religion och islam är viktigt så borde det finnas andra länder att flytta till.
Vi börjar känna oss ganska invaderade av alla kravmaskiner som vägrar anpassa sig.
Vänd på steken i något annat land i världen,inte en chans....
Ja, vi svenskar är verkligen duktiga på att ta seden dit vi kommer. Som Svenska kyrkan i utlandet och såna svenska seder...
Eller svenskkolonierna i spanien... Thailand har ju inte bara en svenskrestaurang direkt...

Om du ska tro att svenskar är annorlunda än andra så kan du väl hålla det för dej själv istället för att hitta på öppet.
Citera
2011-10-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel.Gaddafi
Ja, jag vet att det tillhör svensk kultur att driva med olika saker. Jag är född och uppvuxen här så jag så jag vet en del. Men alla er kultur är inte i världens centrum, inte islam heller.

Varför är islam i blickfånget? För att moskeer byggs, är det det som är problemet? Eller att det säljs halal i affärer? Jag förstår inte problemet med dessa saker.

Kanske delvis just därför. Att PI/AP skriver så mycket om just Islam beror mycket på att Islam är så oförenligt med vårat sätt att leva.
Att när man tex skrev om Tuff bjöd hit en Iman känd för sitt förakt mot Judar och andra ickemuslimer, försvarar terrorister för att föreläsa om islamafobi?? Och detta skattefinansierat.
Detta tycker jag är fullt rimligt att de skriver om. Det har ett högt allmänintresse anser jag.
http://vgnt.se/wp-content/uploads/20...TUFF_Islam.jpg
Sen såg jag att den ena dagen var endast kvinnor välkomna näste bara män? Just sån här segrigering har man jobbar HÅRT att motverka i samhället.
Senast redigerad av amadeus4 2011-10-25 kl. 19:26.
Citera
2011-10-25, 18:51
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ja, vi svenskar är verkligen duktiga på att ta seden dit vi kommer. Som Svenska kyrkan i utlandet och såna svenska seder...
Eller svenskkolonierna i spanien... Thailand har ju inte bara en svenskrestaurang direkt...

Om du ska tro att svenskar är annorlunda än andra så kan du väl hålla det för dej själv istället för att hitta på öppet.

Kristendomen eller religion allmänt har vi (de flesta iaf) lämnat bakom oss idag.

Svenskar i Spanien?
Dom integrerar sig nog väldigt bra till det spanska.....

Thailand restaurang?
Jag har inget emot varken thaimat,pizza eller kebab.
Vad har det med saken att göra?
Citera
2011-10-25, 19:00
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Kristendomen eller religion allmänt har vi (de flesta iaf) lämnat bakom oss idag.

Svenskar i Spanien?
Dom integrerar sig nog väldigt bra till det spanska.....

Thailand restaurang?
Jag har inget emot varken thaimat,pizza eller kebab.
Vad har det med saken att göra?
Ja du... Du kan fortsätta leva i din fantasivärld... På spanska solkusten behöver man varken kunna spanska eller engelska. Det funkar utmärkt med svenska.
Citera
2011-10-25, 19:03
Medlem
Citat:
Nej, varför skulle du vara det bara för att du skriver det?

Om du däremot tycker att det viktigaste är att det är en invandrare som du får kritisera, inte för att han begått ett mord utan för att han är just invandrare, då kan du nog klassa som rasist.

Det är ju själva vinklingen som är den springande punkten. För min egen del så är en mördare en mördare. Hur han ser ut är av mindre, eller ingen, betydelse.

Vänta lite nu. Hur en person ser ut kan vara i alla högsta grad av betydelse.
Om det är ett gäng Somalier som går runt och mördar folk, får inte jag skriva det då? Att skriva Somalier är betydligt mer beskrivande än att skriva utlänskt påbrå.
Lika så om det är en skandinavisk kille. Skulle det vara okej?
Just såna här saker saknar jag i PK pressen.
Citera
2011-10-25, 19:07
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amadeus4
Vänta lite nu. Hur en person ser ut kan vara i alla högsta grad av betydelse.
Om det är ett gäng Somalier som går runt och mördar folk, får inte jag skriva det då? Att skriva Somalier är betydligt mer beskrivande än att skriva utlänskt påbrå.
Lika så om det är en skandinavisk kille. Skulle det vara okej?
Just såna här saker saknar jag i PK pressen.
Jag pratar om en gärningsman. Du pratar om signalimente.

Polisen ska givetvis ger rätt signalimente vid efterlysningar.
Citera
2011-10-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ja du... Du kan fortsätta leva i din fantasivärld... På spanska solkusten behöver man varken kunna spanska eller engelska. Det funkar utmärkt med svenska.

Man klarar sig utmärkt med arabiska i Rosengård med. Skillnaden på utomlandssvenskar är att de är självförsörjande och inte belastar vedebörande land.
Citera
2011-10-25, 19:09
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:

Jag vet inte vilken fantasivärld du bor i,men jag har semestrat i Spanien och på Kanarieöarna där kom jag inte långt med min svenska (någon inkastare som lärt sig en mening kanske).
Och engelska funkade inte så bra heller jämt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in