2012-01-29, 03:36
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
[quoute=0Thor0]
Glömde du inte något nu? Som att Daniel Poohl och Mikael Ekman från Expo, är de som skrivit den "kritiska granskningen"[/0Thor0]

[quote=Navelfluff]När ska du svara på frågorna som ställts till dig?
Pajas. [/Navelfluff]

================

Och när skall du, 'Ignore-Censur-Kungen' på Fb, välja att våga ta debatten med alla som ifrågasätter dig, din kronpajas?
Citera
2012-01-29, 05:23
Bannlyst
Avpixlat är mer välbesökt än bland andra TV 4, Svenska Spel, ICA och SJ enligt Alexa.
Är det någon nykter människa som inte tror att statistiken är manipulerad?
Senast redigerad av Navelfluff 2012-01-29 kl. 06:12.
Citera
2012-01-29, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Glömde du inte något nu? Som att Daniel Poohl och Mikael Ekman från Expo, är de som skrivit den "kritiska granskningen".
Hur gick det med de där frågorna du skulle svara på?
Det kom liksom aldrig något svar på vad som var fel i det Housemouse anmärkte på i Avpixlats artikel.
De undanglidningar du kom med var lite av typen "Gillar du inte mina leksaker så HATAR jag dig."
Det platsar möjligen på dagis.
Senast redigerad av Navelfluff 2012-01-29 kl. 06:10.
Citera
2012-01-29, 12:27
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Avpixlat är mer välbesökt än bland andra TV 4, Svenska Spel, ICA och SJ enligt Alexa.

Har svårt att tänka mig att det går att manipulera statistiken på Alexa när det gäller så välbesökta sajter som TV4, Avpixlat, Sydsvenskan m fl. Alexa ägs dessutom av Amazon så jag tror de har rätt bra koll på sin statistik!
Citera
2012-01-29, 12:27
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Min lokaltidning har en upplaga på ca 25 000 ex/dag. Den ges ut i 4 kommuner och är den enda nyhetstidningen på orterna. Den totala folkmängden är ca 100 000 pers.

Deras Alexa-rank är 4400. Finns det nån nykter person som har intelligens nog att knyta skosnören som tror på den?
Citera
2012-01-29, 12:37
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Har svårt att tänka mig att det går att manipulera statistiken på Alexa när det gäller så välbesökta sajter som TV4, Avpixlat, Sydsvenskan m fl. Alexa ägs dessutom av Amazon så jag tror de har rätt bra koll på sin statistik!
Om EXPO skulle ha legat högre än Avpixlat så hade det förmodligen varit en livlig debatt i den här tråden huruvida EXPO använde såna här tjänster.

http://www.upmyrank.com/
http://www.alexa-traffic.com/

Men Avpixlat är väl inte ens informerade om att det finns såna tjänster, va?
Citera
2012-01-29, 13:12
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Om EXPO skulle ha legat högre än Avpixlat så hade det förmodligen varit en livlig debatt i den här tråden huruvida EXPO använde såna här tjänster.

Visar bara att Alexa rankingen är viktig och tas på allvar och att det finns bedragare. Inte att man faktiskt kan trixa sig till att få en mycket bra ranking. En väldigt dåligt rank kan man nog enkelt förbättra genom att övertala några kompisar att installera toolbaren men detta har ingen större effekt om man redan har en bra rankingen där detta bara blir en droppe i havet av besökare.

Den andra länken tar upp som "bevis" för sin metod en sida som uppnåde en global rank på 1,733,696 år 2010. Idag är rankingen 1,890,418.

Avpixlat har en global rank på 15,170.
Senast redigerad av Torontor 2012-01-29 kl. 13:14.
Citera
2012-01-29, 13:18
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Min lokaltidning har en upplaga på ca 25 000 ex/dag. Den ges ut i 4 kommuner och är den enda nyhetstidningen på orterna. Den totala folkmängden är ca 100 000 pers.

Deras Alexa-rank är 4400. Finns det nån nykter person som har intelligens nog att knyta skosnören som tror på den?
Du får nog nämna vilken tidning det är om man ska ta dig på allvar. Om man exempelvis inte har några nyheter på nätet så är en dålig ranking inte så konstig.
Citera
2012-01-29, 14:02
Medlem
Citat:

EXPO ligger så otroligt lågt i ranking, trots att de får daglig reklam i gammelmedierna, att DE skulle säkert kunna förbättra sin ranking genom dessa tjänster, men det skulle ju vara otroligt många som skulle vara inblandade för att höja statisktiken för en sajt som som Avpixlat som idag ligger på plats 57 i Sverige.
Citera
2012-01-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Nu är det ingen hemlighet att samtliga från AP:s ledning skriver i denna tråd.

Varför förneka att ni ( de berörda, inte du) tillhör den kontrajihadistiska rörelsen på flashback, medan ni erkänner det på er webbsida?

Vad finns det som tyder på att avpixlats ledning överhuvudtaget följer den här tråden? Varför får de förslag som upprepas gång på gång här inget genomslag?

Egentligen är det ju väldigt enkelt: om AP fördubblade antalet poster per dag så skulle man ganska snart kunna passera gp.se även om man inte ökade antalet unika besökare ("reach" i alexa). Det handlar om att leta fram något dussin extra notiser om dagen, vilket inte borde vara så svårt. Ta in fler brottsrelaterade nyheter, fler invandringsanknytna nyheter från Norge, Danmark, England mfl, knyt an mycket mer med pågående debatter på SvD Opinion mfl. Om man tittar på friatider och den där vgnt.se som hade vansinnigt många uppdateringar på sin otroligt fula sajt så inser man att AP gör ett rejält fel: de sållar för hårt bland inkommande tips.

Hur "vet" jag då att avpixlat kan klättra rejält? Jo, man har ett relativt högt pageview/user, runt 4 sidor per besökare. Detta är lika högt som Aftonbladet! Alla Helins resurser resulterar alltså i samma antal lästa sidor per besökare som obetydliga bloggen avpixlat som bara orkar med ett tiotal poster om dagen!

Om man betänker att många av oss inte läser så många av artiklarna utan bara "ser om det hänt nåt" och bara besöker framsidan (40% läser EN sida enligt "bounce"-grafen på alexa) så framkommer ett intressant faktum: en hel del inpiskade besökare LÄSER VARENDA JÄVLA POST! De läser allt som överhuvudtaget publiceras!

Fördubblade man antalet poster så skulle antalet "pageviews" öka rejält och detta kriterium verkar vara lika viktigt som "reach" för rankingen!

Redan idag är det pageviews och inte reach som är AP:s trumfkort: fortfarande har sydsvenskan väl så stor reach, men AP piskar dem i pageviews. Samma sak med gp.se: de har fortfarande en tydligt större reach, men AP kan konkurrera med dem i pageviews.

Dessutom tror jag definitivt att besökare blir allmänt mer stressade att återkomma om det hela tiden uppdateras med nya grejer. Då skulle opinionsdrivande texter ändå få större genomslag än nu.

Tror jag, alltså, och flera verkar hålla med mig i tråden. Så om avpixlat hänger här i tråden, varför tar de inte intryck?
Citera
2012-01-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
...

Jag delar helt din uppfattning!

Även om de flesta artiklarna numera är bra skrivna på Avpixlat så är det lite för få artiklar och ibland t o m lite för långa.

Det skulle vara bra om det blandades upp med notisliknande korta artiklar som vgnt.se ("otroligt ful" layout - håller med!) skriver, men kompletterat med kortare kommentarer från Avpixlat.

Ju fler uppdateringar - desto fler besökare, under förutsättning att artiklarna håller hög klass, vilket inte kan vara speciellt svårt om man jämför med gammelmediernas förljugna, vinklade och tillrättalagda artiklar.
Citera
2012-01-29, 15:33
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:

Jag hade faktiskt ingen aning om att det fanns sådana tjänster, där ser man.
Naturligtvis så behövs inga sådana tjänster för Avpixlat, man vill ju inte sänka sig till samma träsknivå som gammelmedia representerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in