Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Nu är det ingen hemlighet att samtliga från AP:s ledning skriver i denna tråd.
Varför förneka att ni ( de berörda, inte du) tillhör den kontrajihadistiska rörelsen på flashback, medan ni erkänner det på er webbsida?
Vad finns det som tyder på att avpixlats ledning överhuvudtaget följer den här tråden? Varför får de förslag som upprepas gång på gång här inget genomslag?
Egentligen är det ju väldigt enkelt: om AP fördubblade antalet poster per dag så skulle man ganska snart kunna passera gp.se även om man inte ökade antalet unika besökare ("reach" i alexa). Det handlar om att leta fram något dussin extra notiser om dagen, vilket inte borde vara så svårt. Ta in fler brottsrelaterade nyheter, fler invandringsanknytna nyheter från Norge, Danmark, England mfl, knyt an mycket mer med pågående debatter på SvD Opinion mfl. Om man tittar på friatider och den där vgnt.se som hade vansinnigt många uppdateringar på sin otroligt fula sajt så inser man att AP gör ett rejält fel: de sållar för hårt bland inkommande tips.
Hur "vet" jag då att avpixlat kan klättra rejält? Jo, man har ett relativt högt pageview/user, runt 4 sidor per besökare. Detta är lika högt som Aftonbladet! Alla Helins resurser resulterar alltså i samma antal lästa sidor per besökare som obetydliga bloggen avpixlat som bara orkar med ett tiotal poster om dagen!
Om man betänker att många av oss inte läser så många av artiklarna utan bara "ser om det hänt nåt" och bara besöker framsidan (40% läser EN sida enligt "bounce"-grafen på alexa) så framkommer ett intressant faktum: en hel del inpiskade besökare LÄSER VARENDA JÄVLA POST! De läser allt som överhuvudtaget publiceras!
Fördubblade man antalet poster så skulle antalet "pageviews" öka rejält och detta kriterium verkar vara lika viktigt som "reach" för rankingen!
Redan idag är det pageviews och inte reach som är AP:s trumfkort: fortfarande har sydsvenskan väl så stor reach, men AP piskar dem i pageviews. Samma sak med gp.se: de har fortfarande en tydligt större reach, men AP kan konkurrera med dem i pageviews.
Dessutom tror jag definitivt att besökare blir allmänt mer stressade att återkomma om det hela tiden uppdateras med nya grejer. Då skulle opinionsdrivande texter ändå få större genomslag än nu.
Tror jag, alltså, och flera verkar hålla med mig i tråden. Så om avpixlat hänger här i tråden, varför tar de inte intryck?