Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Tack! Jag har inte hunnit göra den där sammanställningen. Men som jag skrivit inna så är det en avgrund i skillnad mellan Avpixlat och SvD, vilket folk i den här tråden uppenbarligen inte lyckades se utan tyckte att Avpixlat hade samma typ av neutral rapportering i frågan.
Avpixlats propaganda är inget annat än ren och skär propaganda. Vuxna människor borde skämmas över att dom går på det. Det är skrämmande.
Att avpixlat vinklar sina artiklar för att förtydliga sitt budskap är väl ingen hemlighet, precis
som AB, expressen och SvD väljer att göra.
Ser man inte detta så är man grovt efterbliven, men sanningen är den att avpixlat är ett
nödvändigt ont som motpol till vår annars så "ärliga" medier.
När jag läser AP så läser jag alltid med kritiska ögon och jag lägger inte mycket fokus på
deras personliga åsikter, jag kollar mer efter fakta och motpoler till andra mediers lögner.
För att få en nyanserad bild av vad som verkligen pågår är man tvungen att läsa flera versioner,
läser man ABs artikel om något och sedan APs på samma ämne så kan man ofta se
att sanningen ligger någonstans
mittemellan de båda, då båda parter publicerar de siffror och fakta som passar
just deras agenda.
Tråkigt men sant.
När det kommer till folk som tror helt blint på vad AP skriver är det människor som är
totalt övertygade i sina åsikter att man bara läser och instämmer, precis som varje gång
alla SD-hatare läser rena lögner i medierna om högt uppsatta SDpolitiker.
Man vet att hälften antagligen är rena gissningar eller lögner men ändå sitter man och
instämmer i kör "jävla rasister..

"..