Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Vad har det för betydelse? Hela frågan gäller ju enbart varför gammelmedierna i Sverige mörklägger vem som utfört ett fruktansvärt mord. Det finns inget annat land i världen där medier inte visar en riktig bild på mördaren i ett fall som detta.

Sen tycker jag inte Avpixlat är någon "SD-propaganda" utan snarare en sanningspropaganda.

Så personlighetsstörningar, psykiska sjukdomar, alkohol- och drogberoende och deras betydelse för våldsbrott ska INTE nämnas?
Så det enda som överhuvudtaget ska utredas är om mannen är vit eller svart, svensk eller icke-svensk?
Låter definitivt som SD-propaganda!
Citera
2011-12-03, 12:17
Medlem
Citat:
Vad har det för betydelse? Hela frågan gäller ju enbart varför gammelmedierna i Sverige mörklägger vem som utfört ett fruktansvärt mord. Det finns inget annat land i världen där medier inte visar en riktig bild på mördaren i ett fall som detta.

Sen tycker jag inte Avpixlat är någon "SD-propaganda" utan snarare en sanningspropaganda.

Och du har gått igenom världens alla medier och kan nu svart på vitt visa att det är "värst" i Sverige?
Citera
2011-12-03, 12:18
Medlem
Citat:

Varför har då det som du upplever som sanningen nästan alltid med SD eller invandring att göra?
Senast redigerad av Galanthus 2011-12-03 kl. 12:22.
Citera
2011-12-03, 12:41
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad jag saknar är en seriösare och snyggare design på Avpixlat. T.ex. loggan som är fruktandsvärt ful, eller den sjukhusblåa färgen på sidan är inte heller speciellt tilltalande.

Där håller jag med, och det var också mitt intryck från första stund. Men det var uppenbart att nedläggningen av PI och skapandet av Avpixlat skedde i all hast, så förhoppningsvis kan man ordna till designen framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det är precis så det förhåller sig. Jag har skrivit om det tidigare i en tråd. 'Gustaf Janson' tog alla uppgifter med sig i graven. Jag kände honom, och har dessutom hans 'ex'-sambo som nära vän, så jag har full koll på detta. Ingen hade kunskap om kontouppgifter mm, inte ens hans tjej. Tyvärr. Samma öde som drabbade PI, hände med forumet Exilen, som också startades av 'Gustaf Janson'. Forumet omstartades även detta, med ny adress, http://exilen.forumotion.eu/, under ny regim. Besök gärna Exilen, där är det, kan jag lova, högt i tak.

Tack för info. Det var som sagt tydligt att det inte bara handlade om "för mycket ideellt jobb" när PI lades ned. Det är uppenbarligen i mångt och mycket samma skribenter som jobbar med Avpixlat som PI. Synd att man inte kan vara mer ärlig från redaktionens håll. Samma sak när man ihärdigt förnekade att Gustaf Janson skulle vara en pseudonym.
Citera
2011-12-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galanthus
Nämner avpixlat något om mannens grundpersonlighet?
Eventuella familjekonflikter?
Ev. alkohol-, drogproblem?
Ev. mentala störningar?
Etc. etc.?
Eller är det bara fokus på etniciteten som i så många andra fall?
(Dvs. bara fokus på något som inte alls förklarar gärningen alls)

avpixlat är inget annat än förenklad och förvriden SD-propagande.

Det skall vara upp till läsaren att själva avgöra om etniciteten (kulturell bakgrund) är relevant för en händelse eller inte. Dessutom så är avpixlats läsare mer förbannade på de myndigheter som gett honom PUT än på dåren själv. Denne dåre visar att allt regelverk runt PUT är menlös eftersom myndigheterna sitter och gör "bäst fan de vill" helt ändå utan rättsligt och politiskt ansvar. De styr av guds nåde. Bara Avpixlat ifrågasätter detta.
Citera
2011-12-03, 13:53
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det skall vara upp till läsaren att själva avgöra om etniciteten (kulturell bakgrund) är relevant för en händelse eller inte. Dessutom så är avpixlats läsare mer förbannade på de myndigheter som gett honom PUT än på dåren själv. Denne dåre visar att allt regelverk runt PUT är menlös eftersom myndigheterna sitter och gör "bäst fan de vill" helt ändå utan rättsligt och politiskt ansvar. De styr av guds nåde. Bara Avpixlat ifrågasätter detta.

Just det. Det kan tänkas att det är relevant för fallet att afrikanen tidigare är fängelsestraffad, dokumenterat våldsam och borde ha förpassats ur landet redan efter tidigare våldsamheter. Möjligheten finns att det faktum att han ljugit sig in i landet, är muslim och helt främmande för svensk kultur har relevans för fallet. Läsaren avgör, inte slasktidningsredaktionen.

Lustigt förresten att användare Navelfluff uppsnappat debatten trots att han påstår sig ha blockat alla dem som brukar köra över honom.
Citera
2011-12-03, 13:55
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Varför har då det som du upplever som sanningen nästan alltid med SD eller invandring att göra?

Det har ingenting varken med SD eller invandring att göra, jag är för en helt fri arbetskraftsinvandring till Sverige och ser inga som helst problem med det.

Hela frågan för mig handlar om MEDIA och deras mörkläggning av signalement som är helt unik i Sverige.

Skriv ut korrekta signalement och visa bilder i ALLA fall så är det väl sedan upp till människor att dra sina egna slutsatser.
Citera
2011-12-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Märkligt inställning att endast fokusera på etnicitet och inte alla andra hundratals/tusentals faktorer som betydligt bättre förklarar varför våldsbrott sker.
SD-anhängarnas Avpixlat och deras huvudsyfte (att bara fokusera på etnicitet/kultur, läs islam/muslimer) är ungefär lika begåvat och intressant som om det fanns en sida "Absolutasanningen.info" som i stort sett bara handlade om potentiella våldsverkare och deras hemska vänsterhandstumnagelutseende.

Bara enfaldigt, kontraproduktivt och slöseri med energi och tid. Lite som Don Quijote som ser fiender i varenda väderkvarn...
Citera
2011-12-03, 14:04
Medlem
Citat:
Det har ingenting varken med SD eller invandring att göra, jag är för en helt fri arbetskraftsinvandring till Sverige och ser inga som helst problem med det.

Hela frågan för mig handlar om MEDIA och deras mörkläggning av signalement som är helt unik i Sverige.

Skriv ut korrekta signalement och visa bilder i ALLA fall så är det väl sedan upp till människor att dra sina egna slutsatser.

Media kanske redan för länge sedan förstått att extremt lite handlar om hudfärg och extremt mycket när det handlar om personliga tragedier, psykisk ohälsa, låg status, stress, fattifdom, arbetslöshet, dålig umgängeskrets etc. etc.
Citera
2011-12-03, 14:07
Medlem
Citat:

Men nu handlar tråden om Avpixlat och varenda normal-/överbegåvad människa i detta land förstår ju att det finns en stark koppling mellan hemsidan och SD och deras förvridna samhällsproblemsynliggörande och samhällsproblemslösningar.
Citera
2011-12-03, 14:16
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Men nu handlar tråden om Avpixlat och varenda normal-/överbegåvad människa i detta land förstår ju att det finns en stark koppling mellan hemsidan och SD och deras förvridna samhällsproblemsynliggörande och samhällsproblemslösningar.

Ja, tråden handlar om Avpixlat som tack och lov finns som motvikt till de gravt censurerade gammelmedierna!

Jag vet inte om de har någon direkt anknytning till Sverigedemokraterna mer än att Kent Ekeroth skickar donationerna vidare.

För min del är det helt oviktigt om Sverigedemokraterna, Moderaterna eller Vänsterpartiet står bakom sajten. Jag vill bara att medierna ska sluta med den censur som pågått i Sverige sedan slutet av 1960-talet.

Jag har en vän från gamla Östtyskland (DDR) som bott i Sverige 20 år och som hävdar att det är värre mediacensur i Sverige än det var i hans gamla hemland innan muren föll 1989.
Citera
2011-12-03, 14:19
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Media kanske redan för länge sedan förstått att extremt lite handlar om hudfärg och extremt mycket när det handlar om personliga tragedier, psykisk ohälsa, låg status, stress, fattifdom, arbetslöshet, dålig umgängeskrets etc. etc.

Varför är då invandrare överrepresenterade?

Alla de orsaker du anger ovan är vanligare hos etniska svenskar än hos invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in