Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Min fetning.
En väldigt bra kommentar. Visst har du rätt!
Har själv brukat "institut" av gammal vana. Men nu så kommer jag att tänka mig för
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sifo
Och här har vi SIFO's ägare:
https://www.wpp.com/
DET VAR BRA ATT DU RÖT TILL!

Det var katten. Jag har levt i illusionen att SIFO på något för mig odefinierbart sätt var kopplat till staten. Tittar man på vad wpp har som kunder i USA så är det bland annat följande.
Citat:
Clients include 369 of the Fortune Global 500, all 30 of the Dow Jones 30 and 71 of the NASDAQ 100
Rätt många globalistföretag här skulle jag gissa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Tittar man lite närmare så får man känslan av att det minst av allt handlar om SD-vurmare.
Vad det gäller SIFO så sällar jag mig nu till övriga foliehattar och konspirationsteoretiker, med en sådan ägare så tror jag att SIFO har en agendasättande roll.
Att ständigt ligga så fel på sina SD-mätningar, utan att utföra några tillitsingivande korrigeringar, kan helt enkelt inte vara enbart tillfälligheter.
Det där är lite spiken i kistan på diskussionen huruvida OI har en "anti-SD" agenda eller ej för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Sedan skriver artikelförfattarna (bägge från Göteborgs universitet) följande som alla bör fundera på:
Opinionsundersökningar inte bara mäter vad folk röstar på. De även påverkar vad folk röstar på.
Det är ju det vi "konspirationsteoretiker" hävdat i åratal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Jag tror (hoppas?) att MSM börjar att dra öronen åt sig?
MP/V lierade MSM har kanske börjat att inse att Åkesson med SD är på väg att bli en rejäl maktfaktor i Sverige?
En maktfaktor som inom kort kan komma att stänga subventions och bidragskranen, införa lagstiftning som gör det lättare för enskild att ta en tidning till domstol för cirkulerade osanningar, vilket i sin tur ställer högre krav på massmedias professionalism.
En blaska som inte går runt för egen maskin får helt enkelt stänga.
Med SD vid rodret så tror jag även att medialandskapet kraftigt kommer att förändras. Det skulle inte förvåna mig om Sverige i sådana fall skulle få se typ "FOX Sverige" som snabbt kommer att få sin publik.
Nej, jag är inte någon beundrare av FOX men det skulle vara bra att få ett starkt mediehus som är högerorienterat och som kan "balansera" SVT, TV4, etc.
Jag har undrat varför staten varit intresserad av att köpa TV4. Kanske är det vanlig korruption det handlar om. Judarna Bonnier vet att TV4 och MSM kommer tappa i en snar framtid och ser till att plundra skattebetalarna så mycket det går, så länge det går. Vilken annan förklaring finns det?
Med vettiga ledare i landet kommer PK få ett helvete, den saken är klar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Blev det inte en massa tjafs om en konferens på Grand Hotel, det var först vänster-facklig och vänster aktivitet och sedan tror jag företagsledningen kastade skit på SD men jag har glömt detaljerna. Det var en präktig skandal som SD vann på.
Nu börjar det åter gå bättre för SD och vi borde se det efter 15 augusti. Valarbete som biter är att en Moderat politiker blev misshandlad. Vi hade nyligen en mördare som flydde organiserat. Skandal! Nyligen blev en anställd på Kriminalvårdsverket angripen.
Kronan på verket är att Kungliga reliker inte får vara ifred "leve mångfalden"...alla förstår inte hur bra detta valarbete idag verkligen är. Fattar Ni hur mycket SD tjänar på detta?
För det skär in i Nationen och det är etablissemanget som har släppt löst detta. Det verkar det biter undermedvetet på folket.
OI får svårt att hålla ner SD-siffrorna efter 15 augusti.
Varför skulle de bry sig nu? Jag är mer orolig för avancerat valfusk. SD borde gå ut och säga att man vill ha utländska valobservatörer helst från V4 och Österrike om inte annat för att "ryssarna" inte ska påverka valet.