Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag vet förstås att YG också underskattat SD i OU före val tidigare, men förefaller inte detta vara en överskattning? Att SD ånyo skulle inte bara fördubbla sig utan också gå fram så extra kraftigt gör mig aningen skeptisk. Visst kan en del hända fortfarande fram till valet, men även om detta är en överskattning så skulle det innebära att SD kan landa på åtminstone 25% i valet och bli största parti. Det vore helt unikt och en omkastning av mycket som vi tror att vi vet om svensk politik. Det skulle sannolikt också medföra en "utmanande" regeringsbildningsprocess.
Jo, det låter rätt nyktert. Inte minst i denna tråd har vi ju sett hur sd- sympatisörer aktivt söker sig till dessa webbpaneler för att "påverka". Om man tittar på den samlade utvecklingen hos alla institut så skulle jag också säga att 25% låter mer rimligt i dagsläget.
Att C plötsligt skulle tappa flera tiondelar av sitt stöd baserat på en händelse som varit känd under flera veckor faller dels på sin egen orimlighet, och dels på det faktum att det inte syns under andra undersökningarna.