Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Sammanfattning för aug-2018:
Genomsnittet:
I slutet av juni/början av augusti minskade SD från sina toppnoteringar under juni-juli, från ~22% till ~20%. Sedan dess har SD legat på ungefär samma nivå ~20%.
Även AfS verkar ha ökat och ligger nu över 1% i snitt.
"Korrigeringen":
Tar man hänsyn till de historiska underskattningar kan man skatta deras stöd som:
SD – 22-26%
AfS – 1-3%
Tillsammans – 23-29%
Om AfS/Övriga förtsätter att öka/ligga på höga nivåer är det nog
värt att stödrösta på dem, iaf om man kan tänka sig sympatisera med clownerna - annars kan det kan det komma surt efter om 2-3% går bort

Bullshit! Dumheter av dej! SD kommer alltid sky AFS som pesten. Inget samarbete där kan jag lova. När SD kämpat i åratal för att bli ett parti som respekteras av många väljare, är du så dum att du tror de skulle ta steget tillbaka då? Hamna i samma "rasistfack" igen? För där finns AFS, och de verkar inte ha nåt emot det. Jag gillar AFS men förjävligt gjort av Kasselstrand att sabba för Sverige,som han gör i denna ödestimme. Jag ser detta som en hämnd på Jimmie för han tog sin hand från dem, vilket jag inte heller gillar (Mattias Karlsson utförde den manövern f.ö). Jävligt dåligt gjort. Men inte rätt tid att hämnas.
Sverige blir lidande. SD behöver varenda röst för att göra skillnad. En röst på AFS är en röst plus till sjuklövern samt en röst mindre till SD.
Ni som röstar på AFS i detta val är duktiga landsförrädare. Ni sabbar den enda (sista) chansen vi kanske får. Etablissemanget kommer förbjuda "främlingsfientliga" grupper. Dit räknas AFS definitivt, även SD ryker kanske. Löfven har planer. Så släng för fan inte bort er röst på småpartier som inte kommer kunna påverka ett skit!