2011-10-18, 21:16
Medlem
Äta godis till frukost
Gå hela dan i pyamas
Sitta uppe hela nätterna
Sitta vid datorn/se på film trots att det är solig sommar på utsidan
Köpa vad jag vill (dyrare prylar) utan att fråga om lov
Kunna hoppa över middagens disk någon dag
Göra saker när jag vill och inte när mamma vill
Citera
2011-10-18, 21:20
Medlem
*Sova när jag vill, komma och gå när jag vill, festa när jag vill (blev uppringd natten mellan torsdag och fredag kl 01.00 och ivägdragen på fest hade inte kommit på fråga när jag bodde hemma, av olika skäl)
*Fylla kylen med öl, läsk osv.
*Äta godis till middag om jag vill
*Strunta i tandborstning om jag inte orkar
*Vara naken en hel dag om jag är ledig och inte orkar klä på mig

Men det bästa är ändå att slippa allt jävla tjat från morsan (framför allt henne, farsan är rätt laid back) om allt möjligt. Känns också bra att de inte har en aning om jag vad jag gör för tillfället, hatar när folk tittar en över axeln så att säga.
Citera
2011-10-18, 21:24
Medlem
Firewaias avatar
Är jag helt ensam hemma och ledig så finns det inget bättre än att bara totalt strunta i tiden.
Citera
2011-10-18, 21:32
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todeswalz
Rankat med bäst överst
  1. Massera upp ett rabarbersvaj medan man sitter och kollar på Leila bakar

Haha, antar att rabarbersvaj är ett vedertaget begrepp för ståkuk som jag oförståeligt har missat!

OnT:
Jag bor fortfarande hemma, men så fort familjen är väck så jävlar! Då knallar man omkring naken, skiter med dörren på vid gavel och andra härligheter som redan nämnts i tråden.

Att tända en kopp grönt sittandes på mitt skrivbord har jag gjort några gånger också. Vet inte varför, men det är trevligt på något sätt...
Citera
2011-10-18, 22:10
Medlem
Kabaals avatar
Köpa annat än de billigaste varorna på ICA.
Unna mig själv dyra leksaker (I form av hemelektronik självklart!).
Citera
2011-10-18, 22:28
Bannlyst
*lägga mig när jag vill
*gå upp när jag vill
*äta vad jag vill
*köpa vad jag vill (om ekonomin tillåter)
*åka vart jag vill (om ekonomin tillåter)
*göra vad jag vill (nåja, det mesta iaf)

ovanstående är väl en sammanfattning av vad folk har skrivet.

ska tillägga att fick jag välja mellan att vara vuxen eller liten(4år-12år) så skulle jag alla dagar i veckan välja vara liten... fan blir nostalgisk av att tänka på barndomen.
Citera
2011-10-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svagdricka
Och för diskussionens skull: Jag tror det är viktigt att tillåta sig att göra såna här saker ibland. Att inte glömma bort att gränsen mellan vuxen och barn inte är så knivskarp som man kan luras att tro. Frågan är hur ofta man ska tillåta sig? Vad tror ni?

1. Köpte nyss godis och cola för hundralappen som egentligen skulle gått till veckans inköp av frukt och grönt. Mitt i veckan.
2. När jag var liten fick jag aldrig post! Mamma suckade ofta när jag nästan gråtandes hade sprungit ut till postlådan och kommit tillbaka med famnen full av brev (läs: räkningar) till mamma. Nu får jag brev, varenda dag!
3. Stanna uppe såinihelvete sent, för att jag kan, och titta på TV hela natten lång.
4. Cykla utan cykelhjälm, gå mot röd gubbe, inte bädda sängen, dricka läsk innan OCH till maten, strunta i att borsta tänderna, lämna disken framme, åka skateboard i gallerian, gå in i en leksaksbutik och pilla på ALLT! Listan är oändlig.

Jag tror att det är viktigt att bryta mot vuxenvärldensregler så ofta man känner för det. Jag skulle själv aldrig orka följa alla regler och lagar som kommer med att vara en fullblodig vuxen.
Citera
2011-10-18, 23:11
Medlem
FrankBooths avatar
Ville knulla sönder min svenskalärare som barn. Bang bang slutade med att jag tafsade henne på röven och musen nästan hela läsåret i femman!
Citera
2011-10-18, 23:14
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Du kommer må jättedåligt efter ett tag, sen vill du inte öppna kylskåpet på ett tag för du vill inte se på skiten, men gört, det är fortfarande värt det

Finns inget som är så soft som att en lördagmorgon äta en redig portion tacos till frukost! Sedan bara småäta godis eller ingenting under dagen, och sedan avsluta med antingen pizza eller glass till middag, beroende på om man är hungrig eller inte

Att jag kommer må illa är något jag får ta. Men bara känslan av att kunna göra en sådan sak.
Citera
2011-10-18, 23:15
Medlem
MegaSkurts avatar
Jobba...

och det är fan inte positivt!
Citera
2011-10-19, 00:07
Medlem
Exprementera i köket och hoppas på att det ska hända något spännande. Alltid lika roligt att se hur det börjar ryka när man blandar bakpulver och kokande vatten.

Äta glass till frukost och leva resten utav dagen på chips och läsk.
Citera
2011-10-19, 02:20
Medlem
Marmosets avatar
Baka en hel plåt kärleksmums, aka Snoddaskakor, och äta upp hela själv.

Äta glass till middag.

Läsa till kl 04.20.

Strunta i att svara i telefonen eller öppna när det ringer på dörren.

Diska en gång i veckan.

Just det, att få vara ifred för föräldrar och småsyskon, ljuvligt!
Senast redigerad av Marmoset 2011-10-19 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in