Citat:
Ursprungligen postat av Svagdricka
Och för diskussionens skull: Jag tror det är viktigt att tillåta sig att göra såna här saker ibland. Att inte glömma bort att gränsen mellan vuxen och barn inte är så knivskarp som man kan luras att tro. Frågan är hur ofta man ska tillåta sig? Vad tror ni?
1. Köpte nyss godis och cola för hundralappen som egentligen skulle gått till veckans inköp av frukt och grönt. Mitt i veckan.
2. När jag var liten fick jag aldrig post! Mamma suckade ofta när jag nästan gråtandes hade sprungit ut till postlådan och kommit tillbaka med famnen full av brev (läs: räkningar) till mamma. Nu får jag brev, varenda dag!
3. Stanna uppe såinihelvete sent, för att jag kan, och titta på TV hela natten lång.
4. Cykla utan cykelhjälm, gå mot röd gubbe, inte bädda sängen, dricka läsk innan OCH till maten, strunta i att borsta tänderna, lämna disken framme, åka skateboard i gallerian, gå in i en leksaksbutik och pilla på ALLT! Listan är oändlig.
Jag tror att det är viktigt att bryta mot vuxenvärldensregler så ofta man känner för det. Jag skulle själv aldrig orka följa alla regler och lagar som kommer med att vara en fullblodig vuxen.