2011-10-19, 02:24
Medlem
Psyko Dads avatar
Äter choklad till middag & mat till efterrätt bara för att jag kan.
Klippa av mig håret superkort när jag blev tonåring för att jag var tvungen att ha långt hår som liten & avskydde det.
Citera
2011-10-19, 02:25
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåslampa
1. Köpte nyss godis och cola för hundralappen som egentligen skulle gått till veckans inköp av frukt och grönt. Mitt i veckan.
2. När jag var liten fick jag aldrig post! Mamma suckade ofta när jag nästan gråtandes hade sprungit ut till postlådan och kommit tillbaka med famnen full av brev (läs: räkningar) till mamma. Nu får jag brev, varenda dag!
3. Stanna uppe såinihelvete sent, för att jag kan, och titta på TV hela natten lång.
4. Cykla utan cykelhjälm, gå mot röd gubbe, inte bädda sängen, dricka läsk innan OCH till maten, strunta i att borsta tänderna, lämna disken framme, åka skateboard i gallerian, gå in i en leksaksbutik och pilla på ALLT! Listan är oändlig.

Jag tror att det är viktigt att bryta mot vuxenvärldensregler så ofta man känner för det. Jag skulle själv aldrig orka följa alla regler och lagar som kommer med att vara en fullblodig vuxen.

Men vilken fantasilös mamma du hade! Absolut att en klok förälder fixar att bekantskapskretsen och släkten regelbundet skickar textade brev och vykort till ett litet barn som längtar efter post *huvva*
Citera
2011-10-19, 03:04
Poor little pure bastard...:

Tar en bok ur bokhyllan och läser ur.
Tänka sig, vad!? Woooooooooow...
http://www.youtube.com/watch?v=uKjyVrr4-lw
Låt dina växter få leva där dom trivs-
lås inte in dina plantor i ett drivhus.

Senast redigerad av hee4r 2011-10-19 kl. 03:19.
Citera
2011-10-19, 03:28
Medlem
jag kan äta vad och när jag vill.
Citera
2011-10-19, 11:02
Medlem
Nu blev jag påmind om när jag såg på Pippi Långstrump när jag var liten, och hon åt en hel gräddtårta själv till frukost.
Mina ögon blev stora som tefat och jag svor för mig själv att EN DAG! En dag, när jag är stor och får bestämma själv, då ska jag också göra det.

Nu är jag stor och får bestämma själv, så nu jäklar skall löftet infrias! Tack Flashback!
Citera
2011-10-19, 11:38
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofcydonia
Nu blev jag påmind om när jag såg på Pippi Långstrump när jag var liten, och hon åt en hel gräddtårta själv till frukost.
Mina ögon blev stora som tefat och jag svor för mig själv att EN DAG! En dag, när jag är stor och får bestämma själv, då ska jag också göra det.

Nu är jag stor och får bestämma själv, så nu jäklar skall löftet infrias! Tack Flashback!

Haha, jag citerar mig själv här:

Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag kom precis på en grej.

När jag var liten såg jag ett avsnitt eller film eller vad det nu var med Pippi Långstrump. Hon bodde ju ensam och kunde göra vad fan hon ville, i just detta avsnittet gjorde hon en gräddtårta som hon sedan satte ner en matsked mitt i och åt från.

Fyfan vad jag ville göra detta..

Har när jag är ensam nu gjort en gräddtårta och ätit med matsked.

Visst det blir lite bökigt när det liksom blir ett hål i mitten, och jag åt lite för mycket och mådde illa sen.. Det var inte riktigt så bra som jag tänkt mig men visst fan var det värt det.

Var tydligen inte ensam om det!
Citera
2011-10-19, 14:38
Medlem
mistersnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svagdricka
När jag var liten tänkte jag jämt saker som "När jag blir stor ska jag köpa godis varje dag!" de gånger man blev bestämt och iskallt nekad en mums-mums bara för att det var tisdag. Jag svor hämnd och sa till mig själv att den dagen jag blir vuxen ska jag minsann komma ihåg det här. Nu är den dagen här (sedan ett bra tag tillbaka faktiskt) och det är dags att leva upp till mina ord och vara sann mot barnet inom mig!

Så...
1. Igår åt jag 6 isglassar på raken, bara för att jag kan. Det var gott
2. Ibland äter jag knäckebrödsmörgåsar med sylt...i sängen...och struntar i att borsta bort smulorna.
3. Ibland sjukanmäler jag mig från jobbet bara för att stanna hemma och spela dataspel en hel dag (inte så ofta vill den ansvarsfulla vuxne i mig påpeka)

Vad har ni gjort för saker som får barnet i er att tjuta av glädje?

Och för diskussionens skull: Jag tror det är viktigt att tillåta sig att göra såna här saker ibland. Att inte glömma bort att gränsen mellan vuxen och barn inte är så knivskarp som man kan luras att tro. Frågan är hur ofta man ska tillåta sig? Vad tror ni?

Jag är fortfarande ungdom men när jag blir vuxen så SKA jag leva på endast pizza, kebab, snus och cola i en vecka.
Citera
2011-10-19, 15:23
Bannlyst
Röka på hemma mitt i veckan utan att få stryk av farsan! Klaga på vad jag vill, återigen utan att få stryk för det :P

Men att vara stonad utan att oroa sig för att nån märker är ju det bästa, och att jag kan bara ta en ledig vecka när som helst och åka till valfritt land i europa med bilen och bara ha kul en vecka utan att någon kan stoppa en.

Och som tidigare sagts, ljud på när man ser på porr! Och få ta med tjejer hem när helst man vill =D

Och absolut bäst.... Förstöra skit som är sönder/ska slängas. Jag skulle byta tvättmaskin härom månaden, och kunde dra ut min gamla på gården och slå sönder den hur mycket jag ville =D Såna underbara känslor att vara vuxen, älskar det!
Citera
2011-10-19, 15:26
Medlem
BesserWissers avatar
Använda brandvarnaren som matklocka...
Citera
2011-10-20, 07:11
Medlem
Äta godis till middag Jag köper det jag vill ha och behöver inte höra nån gnällig morsa om att jag inte får utan måste spara mina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in