2011-10-17, 13:02
Medlem
Svagdrickas avatar
När jag var liten tänkte jag jämt saker som "När jag blir stor ska jag köpa godis varje dag!" de gånger man blev bestämt och iskallt nekad en mums-mums bara för att det var tisdag. Jag svor hämnd och sa till mig själv att den dagen jag blir vuxen ska jag minsann komma ihåg det här. Nu är den dagen här (sedan ett bra tag tillbaka faktiskt) och det är dags att leva upp till mina ord och vara sann mot barnet inom mig!

Så...
1. Igår åt jag 6 isglassar på raken, bara för att jag kan. Det var gott
2. Ibland äter jag knäckebrödsmörgåsar med sylt...i sängen...och struntar i att borsta bort smulorna.
3. Ibland sjukanmäler jag mig från jobbet bara för att stanna hemma och spela dataspel en hel dag (inte så ofta vill den ansvarsfulla vuxne i mig påpeka)

Vad har ni gjort för saker som får barnet i er att tjuta av glädje?

Och för diskussionens skull: Jag tror det är viktigt att tillåta sig att göra såna här saker ibland. Att inte glömma bort att gränsen mellan vuxen och barn inte är så knivskarp som man kan luras att tro. Frågan är hur ofta man ska tillåta sig? Vad tror ni?
Citera
2011-10-17, 13:09
Medlem
herbsngarlics avatar
- Strunta i att borsta tänderna
- Inte städa på befallning
- Äta en smörgås trots att det är middag om 10 minuter
- Äta chips till middag
- Gå upp när jag vill
- Komma hem när jag vill
- Lägga mig när jag vill
- Titta på vad jag vill

... ja, alltså. Jag svor över mkt när jag var liten och drog hemifrån ögonaböj när jag fyllt 18 för att kunna njuta av min frihet. Jag njuter av den ännu, varje dag.

Och den som inte kan anamma barnet inom sig (6 isglassar på raken FTW!) är körd.
Citera
2011-10-17, 13:13
Medlem
RadikalFails avatar
Käka glass till middag, bara för att jag bor själv och kan.
Ja och har väl sjukanmält mig ngn bara för att jag vill hitta på nå kul på stan än att jobba.
Och käka hamburgare till frukost, lunch och middag.
Prata i telefon halva natten om jag så önskar.

Det är ganska konstigt att folk inte gör mer "förbjudna" saker.
Man blir ju som lite gladare av att vara busig.
Citera
2011-10-17, 13:21
Medlem
Moroten89s avatar
Stanna uppe precis hur länge man vill
Köpa precis vad man vill
Äta vad jag vill, när jag vill
Göra vad jag vill

Ja enbart fantasin sätter gränser
Citera
2011-10-17, 13:21
Medlem
Svagdrickas avatar
Så skönt att höra att barnet inom er lever (och att jag inte är ensam om de här barnsligheterna )

Man skulle nästan kunna luras att tro att lathet, frosseri och lättja är vad man ägnar sig åt när man anammar barnet inom sig... och så är det nog

Jag brukar även bli sittandes i timmar och rita knasiga seriefigurer, muskelgubbar och orcher...fast jag är 33 år, småbarnsfarsa och har ett ansvarsfullt arbete. Gött e det...
Citera
2011-10-17, 13:22
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Käka glass till middag, bara för att jag bor själv och kan.
Ja och har väl sjukanmält mig ngn bara för att jag vill hitta på nå kul på stan än att jobba.
Och käka hamburgare till frukost, lunch och middag.
Prata i telefon halva natten om jag så önskar.

Det är ganska konstigt att folk inte gör mer "förbjudna" saker.
Man blir ju som lite gladare av att vara busig.

Blir man trött på att pilla i lik alltså?

Visst har man sjukanmält sig någon enstaka gång för att man bara vill vara hemma och pilla sig i naveln men att komma & gå som man vill hemma, äta vad som faller in och vara sin egen drottning är väl det varje tonåring önskar sig. Jag minns speciellt när morsan skulle tvinga i mig äckliga jävla kroppkakor, findus fiskgratäng och blodpudding. Fyfan alltså, har men än idag och pallar inte ens lukten av nämnda "maträtter".

Ska bli spännande att se om någon här har trånat efter något riktigt konstigt i sina unga år. Ingen som har drömt om att bajsa på köksbordet eller så?
Citera
2011-10-17, 13:34
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Blir man trött på att pilla i lik alltså?

Visst har man sjukanmält sig någon enstaka gång för att man bara vill vara hemma och pilla sig i naveln men att komma & gå som man vill hemma, äta vad som faller in och vara sin egen drottning är väl det varje tonåring önskar sig. Jag minns speciellt när morsan skulle tvinga i mig äckliga jävla kroppkakor, findus fiskgratäng och blodpudding. Fyfan alltså, har men än idag och pallar inte ens lukten av nämnda "maträtter".

Ska bli spännande att se om någon här har trånat efter något riktigt konstigt i sina unga år. Ingen som har drömt om att bajsa på köksbordet eller så?

En dag var jag lite leds, så jag drog till finland istället med ett par kompisar och härjade.
Men jag hade nyligen varit sjuk och hade feber, så egentligen var jag ju sjuk, fast ändå inte.

Kroppkakor kan jag med, men resterande skit är BLÄÄÄ.
Och det är så skönt att kunna bestämma om man kan käka pizza en dag eller inte.

Fast ja nått riktigt löjligt jag gjorde, jag älskar Barbie, och hade hittat ett riktigt fint objekt. Och jag tänkte vad fan jag köper skiten, för 2000 spänn.
Oj så gott jag mådde.
Och samma med någon jäkla my little pony jag trånade efter då jag var liten, fan ropade in skiten.
Fick nästan lite lust att ordna nå party där man sitter och försöker leka med sina gamla leksaker. XD

Nått kul som jag hade velat göra hade vara att leka mördarleken tror jag det heter(nej inte att man mördar folk IRL), där en mördar genom att lägga handen på en och så skall man lista ut vem mördaren är. XD
Citera
2011-10-17, 13:51
Medlem
Äta långfrukost i morgonrock, i soffan framför tv:n.
Äta chips före maten (och smyga med det så inte barnen ser, såklart!)
Strunta i att stryka kläder

Nu kommer jag inte på fler saker, men guu' vilken skön känsla det är att vara vuxen ibland!
Citera
2011-10-17, 14:08
Medlem
Citat:
Nått kul som jag hade velat göra hade vara att leka mördarleken tror jag det heter(nej inte att man mördar folk IRL), där en mördar genom att lägga handen på en och så skall man lista ut vem mördaren är. XD

Jag håller med till 100%! Fy fasen så kul att leka! Mördarleken kanske inte är min absoluta favorit, men jag kan tänka mig bara vanligt "jaga", kurragömma, blinkleken, ballongleken eller bollekar som spökboll etc. Hade tankar på att starta en vuxengrupp inom något idrottsförbund enbart för att kunna leka för några år sedan, men det blev inget mer än tankar av det. Jag menar, vem har sagt att lekar inte är motion? Jag tänker bara på alla magmuskler jag skulle få av att skratta halvt ihjäl mig.
Citera
2011-10-17, 14:22
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna28
Jag håller med till 100%! Fy fasen så kul att leka! Mördarleken kanske inte är min absoluta favorit, men jag kan tänka mig bara vanligt "jaga", kurragömma, blinkleken, ballongleken eller bollekar som spökboll etc. Hade tankar på att starta en vuxengrupp inom något idrottsförbund enbart för att kunna leka för några år sedan, men det blev inget mer än tankar av det. Jag menar, vem har sagt att lekar inte är motion? Jag tänker bara på alla magmuskler jag skulle få av att skratta halvt ihjäl mig.

Ja men sådant, fatta kul.

Man kanske borde satsa på det, fast jag tror inte många vågar komma, för dom måste nog ha alkohol i kroppen innan dom ger sig in i lekdimman.
Citera
2011-10-17, 14:25
Medlem
Moffins avatar
Jag älskar tidsskillnaden eller vad man ska kalla det..

Jag kan äta vilka tider jag vill, lasagne till frukost klockan två? sure!

Men jag reagerar också över en del saker man tänkte att man skulle göra som liksom inte blev av. Till exempel att aldrig mer städa, visst det suger att städa, men man ledsnar ju liksom på att det är skitigt.

Äta glass till middag i soffan dock, guuu så gött
Citera
2011-10-17, 14:29
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
En dag var jag lite leds, så jag drog till finland istället med ett par kompisar och härjade.
Men jag hade nyligen varit sjuk och hade feber, så egentligen var jag ju sjuk, fast ändå inte.

Kroppkakor kan jag med, men resterande skit är BLÄÄÄ.
Och det är så skönt att kunna bestämma om man kan käka pizza en dag eller inte.

Fast ja nått riktigt löjligt jag gjorde, jag älskar Barbie, och hade hittat ett riktigt fint objekt. Och jag tänkte vad fan jag köper skiten, för 2000 spänn.
Oj så gott jag mådde.
Och samma med någon jäkla my little pony jag trånade efter då jag var liten, fan ropade in skiten.
Fick nästan lite lust att ordna nå party där man sitter och försöker leka med sina gamla leksaker. XD

Haha, jobbigt om en kollega eller chef hade råkat befinna sig på den kryssningen samtidigt

Vilket sammanträffande, jag samlade ihop alla mina barbiedockor jag fick hela tiden (utan att önska mig någon förutom en när jag var väldigt liten) och tog med dem bakom huset och eldade upp dem

Jag är lätt på barnlekar för vuxna! Work, no way - All play today!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in