Citat:
Ursprungligen postat av
Findusofelix
Brjar med att sga att jag inte tillhr den typen av kvinna som vntar p en perfekt konvo utan anstrngning, men jag ska vl inte behva dra orden ur munnen p honom?
Har inga sna bilder du freslr, tar sjlv kontakt med dom mn jag finner intressanta, har i profilen angett tonen fr hur jag vill bli bemtt och bemter tillbaka i samma stil nr jag sjlv svarar p samtliga mail.
r den som grna leder en konvo, har inget emot att stlla relevanta frgor, men nr det inte kommer svar p mina frgor och han inte lser vad jag skriver s har jag slutat att ligga steget fre fr att f veta ngot.
Nu svarar jag i samma stil som avsndaren, lgger han lite energi s lgger jag lika lite, visar han engagemang s visar jag engagemang.
Har lagt ner otaliga timmar p att frska visa en man hur man kan fra en konversation, men r det ofta bara blir tyst eller jag blir blockerad fr att jag svarar trevligt, d r det frdigt med det.
Visar jag respekt s frvntar jag mig respekt tillbaka, r jag trevlig och svarar p samtliga mail s nskar jag sjlv svar p dom jag skickar osv.
r inte p ngot stt krnkt, blir mest full i skratt d mn som grupp ofta frgar vars brudarna r, och nr vl en kvinna visar framftterna och tar fr sig s blir det bara tyst. Nstan s man kan tro att mn vill att vi ska sitta p rumpan och bara vnta p spnnande erbjudanden efter vad mnnen de facto mnga gnger gr p BC ven om dom sger ngot helt annat...
Svarar mig sjlv hr fr att ge mitt perspektiv. Har sen juli tagit kontakt med 8-10 mn som haft en enligt mig trevlig profil och dr han tycks ha skt ngon som mig, eller inte haft s bra info om vem han sker.
Det blir uppskattat d jag varit den som skrivit frst, och ofta sgs det att det inte hnder s ofta eller i princip aldrig att en man blir kontaktad av en kvinna.
S jag berttar om mig sjlv i det meddelandet och vad jag sker och mannen hakar p, berttar lite om sig sjlv och sger sig ska liknande som mig.
Jag tar initiativ, svarar s snabbt jag kan p hans meddelanden, frgar lite om vem han r och hur han tnker sig trffar. Hur mycket kontakt han r beredd att lgga fr att komma fram till om vi vill ses eller inte. I brjan s svarar han bra och rtt utfrligt, men efter ngon dag s blir det mindre och mindre info och engagemang frn hans hll, han r inloggad och frefaller aktiv flera gnger utan att svara p mitt senaste meddelande som innehller vsentlig frga utifrn vad vi kommit verens om.
Min frga, r det s att mn inte vill sga ifrn fast dom knner att man inte r vad dom sker bara fr att dom s sllan blir uppvaktade och skrivna till frst?
Eller trs dom inte sga " tack men du r inte den jag sker" utan frsker hlla en lite ljummen medan dom kollar dom krokar dom sjlva lagt ut?
Varfr fortstter man prata med en kvinna och pstr att man r intresserad, d man sannolikt inte r det eller tminstone inte gr sig tillgnglig fr vidare kontakt som kan leda till trff irl?
Brukar mn spela svra, och brukar det i s fall funka?
Menar inte att mn ska st med mssan i handen och buga, men om man fr frfrgan frn "fel" kvinna kan man vl tminstone kosta p sig att tacka nej?