Citat:
Har nämnt liknande någon gång förut, att dom män som får ett vänligt nej tack inte nöjer sig med det utan blir otrevliga så att kvinnan anmäler honom. Då blir kvinnan av med sina skrivrättigheter, och detta är nog orsaken till att många kvinnor inte svarar alls, och hellre blockerar för då lär hon inte bli anmäld?
Det verkar vara någon typ av auto-block, så vid visst antal anmälningar så stängs skrivrättigheterna av och bara det är idioti då det inte alltid drabbar den som beter sig dåligt, utan den som sköter sig och svarar på mail.
Så min teori är återigen, om majoriteten av män på dessa sidor kunde sköta sig så skulle fler kvinnor svara utan rädsla för att bli avstängda och måsta starta om med nytt konto för att samma sak ska upprepa sig snart igen.
Finns tjejprofiler som tröttnat och inte gör någon ny profil just pga detta fenomen, och i stället drar till någon annan sida och då blir balansen ännu mera skev.
Det verkar vara någon typ av auto-block, så vid visst antal anmälningar så stängs skrivrättigheterna av och bara det är idioti då det inte alltid drabbar den som beter sig dåligt, utan den som sköter sig och svarar på mail.
Så min teori är återigen, om majoriteten av män på dessa sidor kunde sköta sig så skulle fler kvinnor svara utan rädsla för att bli avstängda och måsta starta om med nytt konto för att samma sak ska upprepa sig snart igen.
Finns tjejprofiler som tröttnat och inte gör någon ny profil just pga detta fenomen, och i stället drar till någon annan sida och då blir balansen ännu mera skev.
tråkiga är att de finns lite bra sidor för de som är singel spesefict man och problemet brukar vara samma även på betal sidor. hittat 1 sida av alla där de reglerar single män men då kräver de bilder och regga inte dig om du inte ser bra ut etc den biten kan vara lite overkill kan man tycka men resten är bra med det fenomenet dock kräver det mycket manuelt arbete vilket är lidande på dessa sidor då de är en gråzon o monetizering så svårt att oftast göra idielt.
men skulle inte behövas skulle man vilja tycka i en perfect värld där folk kunde bete sig..
tilbaks till bs tex skriver jag att jag söker kk men typ någon man kan göra roliga saker vid sidan av bio middag chill bla då vill man ju unte få massa spamm från dessa som varken kan läsa att jag söker kvinna eller att jag inte är hommo. och ja då är det lättare att blocka än att svara medelanden och till slut blir man så less man blocka fel detta om jag får sätta mig in i en sökande kvinnas situation. och jag märker av tedda fenomen att inte få svar eller liknande pg att de tar bort alla medelanden för de palla inte lässa alla 99.9% skit de inte ville ha. och då frågar man sig själv vad är vitsen att vara medlem på dessa sidor om de ska vara såhär? jag vill som alla andra seriösa hitta någon men blir nästan omöjligt pg dessa fåntratomatniker (eget ord ) och man lessnar själv till slut.