2014-06-28, 16:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Sätter man brudar på 1.50 och 50kg som häktesvakter och piketpoliser händer sånt här, det förstår väl alla vettiga människor.
Jag tror inte den här psykopaten hade varit lika sugen på att överfalla en gubbe på 1.90 och 100 pannor, med risk att själv bli ihjälslagen.
Sen kan ni sitta och lipa hur mycket ni vill över bristande resurser, det spelar mindre roll. Polisen har fått mer och mer resurser, men hjälper det till att lösa mer brott? Svar nej

Så du menar att allt hade varit okej om det i stälet hadevariten vakt på 175 cm och 75 kilo?
Citera
2014-06-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Så du menar att allt hade varit okej om det i stälet hadevariten vakt på 175 cm och 75 kilo?

Om man hade slutat med att kvotera in tjejer som uppenbarligen inte kan handskas med buset, i dessa yrken hade vi sluppit såna här incidenter
Citera
2014-06-28, 16:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Om man hade slutat med att kvotera in tjejer som uppenbarligen inte kan handskas med buset, i dessa yrken hade vi sluppit såna här incidenter

Så du menar att det ska vara folk som slåss med de intagna?
Citera
2014-06-28, 19:47
Medlem
Citat:

Kvinnor är generellt mindre lämpade för yrken som kriminalvårdare, polis och andra yrken i samma linje. Karen gjorde ett val att arbeta med allvarligt kriminella så hon får skylla sig själv.
Citera
2014-06-28, 23:24
Medlem
Graflunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Karen gjorde ett val att arbeta med allvarligt kriminella så hon får skylla sig själv.

Detta. Helt otroligt. Har vi inte åldersgräns på flashback? Hur kan man ens tänka så?
Citera
2014-06-29, 05:35
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Kvinnor är generellt mindre lämpade för yrken som kriminalvårdare, polis och andra yrken i samma linje. Karen gjorde ett val att arbeta med allvarligt kriminella så hon får skylla sig själv.

Förstår hur du tänker, men en väldig bjässe helt utan spärrar rår inte ens den största man på ensam, så 2014 borde man hantera dessa med teknik och procedurer mera än rå muskelkraft.
Citera
2014-06-29, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Förstår hur du tänker, men en väldig bjässe helt utan spärrar rår inte ens den största man på ensam, så 2014 borde man hantera dessa med teknik och procedurer mera än rå muskelkraft.

Sannolikheten är större att en kraftig, manlig kriminalvårdare kunnat avstyra angreppet än att Karen kunde göra det.
Citera
2014-06-29, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
Detta. Helt otroligt. Har vi inte åldersgräns på flashback? Hur kan man ens tänka så?

Jag tänker inte be om ursäkt för att min åsikt är för lite PK för dig och andra som inte tål verkligheten. Är av åsikten att kvinnor inte bör jobba med vissa yrken och att män inte bör jobba inom vissa sektorer heller, se på förskolefallet i Kalmar hur illa det kan gå.
Citera
2014-06-29, 08:26
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Så du menar att det ska vara folk som slåss med de intagna?

Vad är det du inte fattar ? Det handlar inte om att vakterna ska slåss. De ska klara av att hantera situatonen om det blir våldsamt samt med sin storlek avskräcka från anfall.

Tänk dig som ett lands försvar.
Klen liten tjej som vakt motsvarar svenskt ickevåldsförsvar = Ryssen kommer.
Stor jävla tvåmeters oxe motsvarar Finlands försvar under WW2 = Ryssen gör kaoz på annnat håll.
Citera
2014-06-29, 12:54
Medlem
Jag tror att Erik hade slagit (kanske inte ihjäl) en kille också, om han hade varit ensam på samma sätt som Karen.
Det är inte lätt för två killar heller att ta hand om en bindgalen beväpnad dåre.

Nu kanske jag missat en del detaljer, men jag fattade som att hon gick själv med Erik?

Om två killar eskorterat honom och haft ett säkerhetstänk och inte gått och flinat som Karen gjorde och tappat uppmärksamhet kanske det inte hänt ett skit. Erik kanske skämtade med henne för att få henne att tappa uppmärksamheten, sen pang.
Citera
2014-06-29, 13:07
Medlem
De flesta verkar ju ha missat viktig information.
Han blev ju utredd på psyket för sina problem.
Dock blev han tillbakaskickad till häktet innan utredningen blev klar.

Varför då?
Jo, han ansågs vara för farlig att ha kvar.
Vems fel är det då att en liten tjej blir ihjälslagen?
Citera
2014-06-29, 13:07
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Jag tänker inte be om ursäkt för att min åsikt är för lite PK för dig och andra som inte tål verkligheten. Är av åsikten att kvinnor inte bör jobba med vissa yrken och att män inte bör jobba inom vissa sektorer heller, se på förskolefallet i Kalmar hur illa det kan gå.

Dina åsikter är inte "för lite PK", de är bara fullständigt absurda. Att påstå att det är någons fel för att denne blir ihjälslagen får mig att misstänka att du är rätt dum i huvudet.

Hade du haft en man där så betyder det inte att det hade slutat bättre. Ett slag i ansiktet och sen är du rätt groggy, så du är förmodligen inte bara dum i huvudet, du har aldrig fått en smäll på käften heller.

Felet i fallet är att man har satt en ensam vårdare tillsammans med en uppenbart labil och våldsam människa. Så kan det inte gå till. Felet är metoderna, inte hennes kroppsbyggnad eller kön.

Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Tänk dig som ett lands försvar.
Klen liten tjej som vakt motsvarar svenskt ickevåldsförsvar = Ryssen kommer.
Stor jävla tvåmeters oxe motsvarar Finlands försvar under WW2 = Ryssen gör kaoz på annnat håll.

Du menar det krig där Finland blev invaderat och till slut fick ge upp och gå med på de ryska fredsvillkoren efter att en dryg fjärdedel av manskapet var döda eller skadade? Bra liknelse där. Läser man inte om andra världskriget i skolan längre?
Senast redigerad av OldFashioned 2014-06-29 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in