Citat:
Ursprungligen postat av
Cykelforbud
Jag tänker inte be om ursäkt för att min åsikt är för lite PK för dig och andra som inte tål verkligheten. Är av åsikten att kvinnor inte bör jobba med vissa yrken och att män inte bör jobba inom vissa sektorer heller, se på förskolefallet i Kalmar hur illa det kan gå.
Dina åsikter är inte "för lite PK", de är bara fullständigt absurda. Att påstå att det är någons fel för att denne blir ihjälslagen får mig att misstänka att du är rätt dum i huvudet.
Hade du haft en man där så betyder det inte att det hade slutat bättre. Ett slag i ansiktet och sen är du rätt groggy, så du är förmodligen inte bara dum i huvudet, du har aldrig fått en smäll på käften heller.
Felet i fallet är att man har satt en ensam vårdare tillsammans med en uppenbart labil och våldsam människa. Så kan det inte gå till. Felet är metoderna, inte hennes kroppsbyggnad eller kön.
Citat:
Ursprungligen postat av
murder_u
Tänk dig som ett lands försvar.
Klen liten tjej som vakt motsvarar svenskt ickevåldsförsvar = Ryssen kommer.
Stor jävla tvåmeters oxe motsvarar Finlands försvar under WW2 = Ryssen gör kaoz på annnat håll.
Du menar det krig där Finland blev invaderat och till slut fick ge upp och gå med på de ryska fredsvillkoren efter att en dryg fjärdedel av manskapet var döda eller skadade? Bra liknelse där. Läser man inte om andra världskriget i skolan längre?