2011-10-31, 17:18
  #2473
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13866072.ab

Erik Ljungström misstänks ha mördat den 24-åriga kvinnliga vårdaren på häktet i Flemingsberg.
I fredags fick han se övervakningsfilmen på sitt dåd.
– Jag kunde inte se att han reagerade alls, säger hans advokat Lars Hedsäter.

Nää, det var ju bara en plit.

En negerplit dessutom. Hon valde fel yrke och det fick hon lära sig en hårda vägen. Förstår inte varför småtjejer ska in i fängelser och försöka vara auktoritära bland en massa grovt kriminella, det kan inte sluta bra.
Citera
2011-10-31, 17:31
  #2474
Medlem
Felet var brist på kunskap, erfarenhet och utbildning. Vi är duktiga på att kritisera men jävigt dåliga på att förutse. Kvinna eller ej ser inte någon skillnad på hur det skulle vara värre eller bättre en om det var en man. Någon påstår att hon valde fel yrke hmm vet du hur mycket hon tjänade? Skulle du ta det jobbet för de pengar? Modigt av dem som tar detta arbete dumt att ta ett sådant utan rätt kunskap och förutsättningar. Å andra sidan ska vi väll alla kunna känna os säkra på arbetsplatsen. Nu var det en intagen men kunde inte han göra samma sak som kroggäst på en krog veckorna innan han låstes in ????
Citera
2011-10-31, 17:49
  #2475
Medlem
LaScalas avatar
Till er som väntar på FUP och övervakningsfilmen:

http://www.expressen.se/nyheter/1.2608590/oberord-misstankt-sag-egna-dodsmisshandeln

– Jag kommer att visa den inledande delen av filmen för öppna dörrar men kommer sedan att begära att domstolen stänger dörrarna när själva våldsutbrottet spelas upp. Detta av hänsyn till de efterlevande, säger Hankkio till TT.
Filmen av mordet finns bara i en kopia, som förvaras inlåst hos polisen.
– Skräcken vore ju att den skulle hamna på Youtube, därför vakar vi noga över den, säger Lundin.
Citera
2011-10-31, 17:53
  #2476
Medlem
bombruntmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
En negerplit dessutom. Hon valde fel yrke och det fick hon lära sig en hårda vägen. Förstår inte varför småtjejer ska in i fängelser och försöka vara auktoritära bland en massa grovt kriminella, det kan inte sluta bra.

Håller med dig totalt förutom din åsikt på hennes hudfärg. Personligen hatar jag vårdare (plitar) Speciellt vikarier som hoppar in och ska tro sig massa. Om hon nu hade en sådan fin utbildning varför satt hon inte och tugga på nåt socialkontor i din lokala grannkommun? Där kunde hon hjälpt folk på riktigt för face it , det enda plitar ska kunna i häkten / fängelsen är Klas , WSP och vara ett jävla svin generellt. Hoppas alla förvirrade socionomer tänker sig för nu innan dom hoppar in i den här branchen. Och jag hoppas att Erik får stryk dagligen av likasannade då han bara våga ge sig på den minsta men lätt resten vara i fred!?
Straffet lär ju bli rättpsyk så big deal om han skulle fortsatt att veva ner dom resterande.

Beklagligt! Men ingen tvinga på henne blåstället..
Citera
2011-10-31, 17:55
  #2477
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Till er som väntar på FUP och övervakningsfilmen:

http://www.expressen.se/nyheter/1.2608590/oberord-misstankt-sag-egna-dodsmisshandeln

– Jag kommer att visa den inledande delen av filmen för öppna dörrar men kommer sedan att begära att domstolen stänger dörrarna när själva våldsutbrottet spelas upp. Detta av hänsyn till de efterlevande, säger Hankkio till TT.
Filmen av mordet finns bara i en kopia, som förvaras inlåst hos polisen.
– Skräcken vore ju att den skulle hamna på Youtube, därför vakar vi noga över den, säger Lundin.

Blir inte filmen offentlig när domen kommer? Hoppas hoppas hoppas!
Citera
2011-10-31, 18:03
  #2478
Medlem
WithGods avatar
Första gången det blev omvänt? Svensk dödar blatte?

Något annat än livstid lär det ju inte bli
Citera
2011-10-31, 18:04
  #2479
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
"Det brast i rutinerna......."En fråga? Delas det ut små handböcker med klysschor till er när ni anställs?Var ärlig,vi som sitter är i många fall skithögar och ni på andra sidan en samling korkade svenne banan o inkvoterade alibiblattar som inte duger till annat än att vrida om nyckeln.


Men vafan, är du på riktigt?, du är ju tamigfan ett stort skämt, kom med något annat, du e bara ett av de ynkliga asen. Om du gjorde oss andra den tjänsten att ta livet av dig, så blir den här sjuka världen ett litet trevligare ställe att vara på.

Du gnäller som en kärring, det är bara bra om plitarna bankar in lite vett i skallen på er, eftersom din morsa misslyckades med det.

Ps. Ditt användarnamn är jätteläskigt.
Citera
2011-10-31, 18:11
  #2480
Medlem
Alltså, vi pratar om en 24årig liten kvinna som är teoretiskt välutbildad som hamnar i en situation där en agressiv man helt enkelt överfaller hon bakifrån och slår mot huvudet med hennes egen batong så att hon avlider.
Hur kan detta överhuvudtaget vara möjligt, överfallet hade förmodligen även kunnat inträffat i hissen mot samma person. Vilket jävla skämt det är med att kvotera in kvinnlig personal när det är uppenbart att detta hade förmodligen inte haft samma utgång om det varit en manlig person, men bara förmodligen för hur i h-vetet finns det en möjligheter för en intern att få tag på en batong överhuvudtaget?

Kriminalvården måste se över sina rutiner och ha regelbundna revisioner, sk."Security Audit" som är vanligt bland företag som visar att de tar ett ansvar.
Citera
2011-10-31, 18:30
  #2481
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Alltså, vi pratar om en 24årig liten kvinna som är teoretiskt välutbildad som hamnar i en situation där en agressiv man helt enkelt överfaller hon bakifrån och slår mot huvudet med hennes egen batong så att hon avlider.
Hur kan detta överhuvudtaget vara möjligt, överfallet hade förmodligen även kunnat inträffat i hissen mot samma person. Vilket jävla skämt det är med att kvotera in kvinnlig personal när det är uppenbart att detta hade förmodligen inte haft samma utgång om det varit en manlig person, men bara förmodligen för hur i h-vetet finns det en möjligheter för en intern att få tag på en batong överhuvudtaget?

Kriminalvården måste se över sina rutiner och ha regelbundna revisioner, sk."Security Audit" som är vanligt bland företag som visar att de tar ett ansvar.

Sakfel: Kriminalvården kör inte med kvotering
Citera
2011-10-31, 18:32
  #2482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
En negerplit dessutom. Hon valde fel yrke och det fick hon lära sig en hårda vägen. Förstår inte varför småtjejer ska in i fängelser och försöka vara auktoritära bland en massa grovt kriminella, det kan inte sluta bra.

Är det inte tvärtom? Små söta tjejer som väljer detta yrke gör inte det för att jävlas utan av samma anledning som kvinnor som dras till kriminella män! De känner en moderinstinkt och tro att de kan omvända en missförstått brottsling! Hur vanlig är det inte att kvinnliga plitar har relation och sex med de intagna?
Citera
2011-10-31, 18:38
  #2483
Medlem
bombruntmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Hur vanlig är det inte att kvinnliga plitar har relation och sex med de intagna?

Nog valigare på öppna anstaler där dom kan gömma sig bättre

OT:
Har du nyligen nötat av prison break och oz!?
Citera
2011-10-31, 18:59
  #2484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Sakfel: Kriminalvården kör inte med kvotering

Gör de ingen kvotering? Då är det ännu värre, dvs inga politiska beslut som styr utan kriminalvården själva gör fel i valet av placeringen av deras egen personal.

Kvotering kanske är fel ord, det förklaras med andra ord från ledningen, tex att vi gärna ser kvinnliga sökande till tjänsten.

Kalla det vad du vill...
__________________
Senast redigerad av Sherlocks 2011-10-31 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in