2011-12-16, 19:22
  #3421
Medlem
Har han börjat snacka någonting om varför han gjorde det?
Citera
2011-12-16, 19:25
  #3422
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnsh
Har han börjat snacka någonting om varför han gjorde det?

Nej, vare sig i förhör eller under rättegången.
Citera
2011-12-16, 20:05
  #3423
Bannlyst
Erik Ljungström verkar ju vara ett typiskt ADHD bokstavsbarn med få hjärnceller. Han kommer aldrig kunna bli en produktiv samhällsmedborgare med de förutsättningar han har.

Han har ju redan i flera år åkt ut och in från olika anstalter, detta är en person som inte går att rehabilitera.
Citera
2011-12-16, 21:05
  #3424
Medlem
Den labila psykopaten blev dömd. Big surprise. Men när får vi se övervakningsfilmen?
Citera
2011-12-16, 22:13
  #3425
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Kan du inte bara sluta prata en massa skit om saker som du inte vet något om. Erik Ljungström är en uppenbart störd människa som ingen kommer våga släppa ut inom överskådlig tid, kanske till och med inte alls. Ett alternativ är att han med tiden överförs till rättspsykiatrisk "vård" om han begår nya brott på anstalt. Att inbilla sig att denna människa kommer att få tidsbestämt till ex vis 18 år är rena dillerierna. Med den historik han har av våldsbrott samt hans inställning till dessa är det uppenbart att han saknar vissa grundläggande psykiska funktioner, som empati till exempel. Jämförelsen med Mattias Flink haltar svårt eftersom Flink gick lös med en bössa under kraftig påverkan av alkohol. Det kan inte på något sätt jämföras med Eriks agerande under helt nyktra och "kontrollerade" former. Han kommer att sitta minst 30 år, sannolikt längre.

jag tycker DUska hålla klaffen istället och se hur verkligheten ser ut. Var inte så jävla naiv och tro på allt du läser. Brottslingar i sverige döms inte till verklig livstid. För Eriks del skulle det betyda typ 60 år i fångenskap vilket INTE UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER kommer att ske. Tror du på det själv måste du sakna nånting väsentligt innaför pannbenet.
Citera
2011-12-16, 23:43
  #3426
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Den labila psykopaten blev dömd. Big surprise. Men när får vi se övervakningsfilmen?

Troligen aldrig då den är sekretesskyddad.
Citera
2011-12-17, 02:08
  #3427
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
jag tycker DUska hålla klaffen istället och se hur verkligheten ser ut. Var inte så jävla naiv och tro på allt du läser. Brottslingar i sverige döms inte till verklig livstid. För Eriks del skulle det betyda typ 60 år i fångenskap vilket INTE UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER kommer att ske. Tror du på det själv måste du sakna nånting väsentligt innaför pannbenet.

Var inte så säker på det.
Citera
2011-12-17, 03:41
  #3428
Medlem
volvo 240s avatar
Tyvärr är det ju inte livstid, max 15 år kanske.


Inför riktiga livstidsstraff nu!
Citera
2011-12-17, 08:26
  #3429
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
jag tycker DUska hålla klaffen istället och se hur verkligheten ser ut. Var inte så jävla naiv och tro på allt du läser. Brottslingar i sverige döms inte till verklig livstid. För Eriks del skulle det betyda typ 60 år i fångenskap vilket INTE UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER kommer att ske. Tror du på det själv måste du sakna nånting väsentligt innaför pannbenet.
Du kan börja med att läsa lite i den här tråden http://www.svenskamord.se/index.php?topic=3589.0

Erik är sannolikt att bedöma som minst lika farlig som pederasten i fråga.

Andra exempel har nämnts tidigare, Axmyr, Alexandersson m fl. Detta är personer som man anser vara för farliga/opålitliga att släppa ut i samhället och dom sitter kvar just därför. Med tanke på, framförallt, Eriks avsaknad av motiv, hans synnerligen våldsamma agerande, hans uppenbara avsaknad av ånger mm mm kommer han sannolikt anses "obotlig". Jag vill se den domare som tidsbestämmer hans livstidsstraff alt. den läkare som anser honom "frisk" i den meningen att en eventuell rättspsykiatrisk vård bör avslutas, inom dom närmsta 20 åren. Kommer inte att ske.
Citera
2011-12-17, 12:38
  #3430
Medlem
Ganska uppenbart varför just denna kille döms till livstidsfängelse. När det för en gångs skull är en svensk man som har ihjäl en blattebrud. Nåja, jag är för hårdare straff, men blir lite pinsamt när nykomna nybyggare kanske döms till några månader för våldtäkter, mord etc.
Citera
2011-12-17, 14:47
  #3431
Medlem
Har de kommit fram till ännu att de inte bör ha tjejer som vakter i ett häkte? Det krävs män av en viss kaliber på sådana ställen. Killen hade ju utan tvekan kunnat klubbat ner 2 av dessa tjejer samtidigt också. Jag vet iaf att jag inte hade haft några problem med att göra det ens nu när jag är ganska otränad.

Det ska inte vara tjejer på alla arbetsplatser.
Citera
2011-12-17, 14:54
  #3432
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpelump
Har de kommit fram till ännu att de inte bör ha tjejer som vakter i ett häkte? Det krävs män av en viss kaliber på sådana ställen. Killen hade ju utan tvekan kunnat klubbat ner 2 av dessa tjejer samtidigt också. Jag vet iaf att jag inte hade haft några problem med att göra det ens nu när jag är ganska otränad.

Det ska inte vara tjejer på alla arbetsplatser.
Vad skönt att du tar upp den frågan i denna tråden. Det är märkligt att ingen gjort det tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in