Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
jag tycker DUska hålla klaffen istället och se hur verkligheten ser ut. Var inte så jävla naiv och tro på allt du läser. Brottslingar i sverige döms inte till verklig livstid. För Eriks del skulle det betyda typ 60 år i fångenskap vilket INTE UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER kommer att ske. Tror du på det själv måste du sakna nånting väsentligt innaför pannbenet.
Du kan börja med att läsa lite i den här tråden
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=3589.0
Erik är sannolikt att bedöma som minst lika farlig som pederasten i fråga.
Andra exempel har nämnts tidigare, Axmyr, Alexandersson m fl. Detta är personer som man anser vara för farliga/opålitliga att släppa ut i samhället och dom sitter kvar just därför. Med tanke på, framförallt, Eriks avsaknad av motiv, hans synnerligen våldsamma agerande, hans uppenbara avsaknad av ånger mm mm kommer han sannolikt anses "obotlig". Jag vill se den domare som tidsbestämmer hans livstidsstraff alt. den läkare som anser honom "frisk" i den meningen att en eventuell rättspsykiatrisk vård bör avslutas, inom dom närmsta 20 åren. Kommer inte att ske.