2011-12-17, 15:09
Medlem
Nu har grisen fått livstid vilket är det minsta man kan begära. Personer som Erik Ljungström förtjänar inte att leva för de orsakar bara lidande för sin omgivning och sig själva.

Vad jag däremot inte kan förstå är hur det här kunde hände. Sätta en liten tjej som Karen Gebreab helt ensam och obeväpnad tillsammans med en extremt farlig person som Erik Ljungström. Och vad händer när han börjar banka på henne? Jo en annan dam kommer sättande med en batong som Erik tar ifrån henne. Jah hoppas så innerligt att han retar fel person och blir ihjälslagen.

Och nu precis när jag skulle trycka på "Skicka svar" såg jag Bumbelumps inlägg. Ja ja. Man kan inte vara först alltid.
Citera
2011-12-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Jah hoppas så innerligt att han retar fel person och blir ihjälslagen.

Är nog inte så att han kommer att reta fel person, är väl snarare så att någon kommer stöta sig med honom och han är fel person att hålla på med, kan nästan tänka mig att han kommer att misshandla ett antal personer i fängelset. Han bryr sig uppenbarligen inte om konsekvenser heller vilket gör honom farlig, hotar du honom så kommer han tillbaka och vill ta livet av dig istället för att bli rädd.
Citera
2011-12-17, 23:42
Medlem
vittnesskydds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Jo, visst hörru! Så tänkte folk om Mattias Flink också efter att han massakrerade 7 st i Falun. Han är ute innan han fyller 50.

Den här dåren kommer inte heller att få livstid, dvs sitta i finkan till han dör av ålderskrämpor.

För att det ens ska kunna bli möjligt för en livstidsdömd att få ett tidsbestämt straff så måste kriminalvården bedömma denna som "vårdad" och kriminalvårdens bedömning väger tungt för Örebros tingsrätt ifall dem ska förvandla ett livstidsstraff till ett tidsbestämt, Tror du att kriminalvården kommer att bedömma honom som rehabliterad efter att han haft ihjäl en av deras egna ?

Erik kommer antagligen dö i fängelset, det har han faktist gjort sig förtjänt utav jävla as.
Senast redigerad av vittnesskydd 2011-12-17 kl. 23:47.
Citera
2011-12-18, 00:14
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittnesskydd
För att det ens ska kunna bli möjligt för en livstidsdömd att få ett tidsbestämt straff så måste kriminalvården bedömma denna som "vårdad" och kriminalvårdens bedömning väger tungt för Örebros tingsrätt ifall dem ska förvandla ett livstidsstraff till ett tidsbestämt, Tror du att kriminalvården kommer att bedömma honom som rehabliterad efter att han haft ihjäl en av deras egna ?

Erik kommer antagligen dö i fängelset, det har han faktist gjort sig förtjänt utav jävla as.

All statistik talar för att han, precis som de flesta livstidsdömda, är ute inom 25 år. Och 25 år kallar inte jag en "livstid" för en spoling som Erik.
Citera
2011-12-18, 07:21
Medlem
johnjohns avatar
Min förhoppning är att han blir mördad i finkan.
Citera
2011-12-18, 08:02
Medlem
Jag tror nog han kommer få sitta större delen av sitt liv i fängelse, om inte hela.
Erik kommer förmodligen inte sköta sig där och kanske även göra fler våldsbrott eller visa sig stökig mot vakter.
Citera
2011-12-18, 12:12
Medlem
ERik kommer att hammna i bråk igen antingen med intagna eller med plitar...Jag e säker på att plitarna kommer att behandla honom dåligt och att han förr eller senare kommer få ett utbrott..Karen brossa berättade I tv att många plitar har sickat brev till honom och utryckt hat mot ERik..Många intagna kommer störa sig på Erik antingen för hans skumma personlighet eller för det brott han har begått..Han kommer på nått sätt göra bort sig hos dom intagna, det e jag säker på!!

Så jävla dummt att slå ihjäl en plit som dessutom var shysst
Citera
2011-12-26, 15:11
Avslutad
Har det hörts något mer sedan domen meddelades? Kommer domen att överklagas månntro?
Citera
2011-12-26, 15:21
Medlem
han kommer aldrig sitta längre än flink som sköt ihjäl 7 tjejer med en automatkarbin. flink skall sitta 20 år.

erik kommer förmodligen sitta 16-18 år för vilkorligt så 10-12 i verkligheten. frigiven 2020 kanske ???
Citera
2011-12-26, 15:54
Medlem
jag tror inte det,
Flink har skött sig, Erik kommer inte att göra det.
Tror Eriks "Meritlista" kommer att växa under tiden han är inlåst.
Citera
2011-12-26, 17:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
han kommer aldrig sitta längre än flink som sköt ihjäl 7 tjejer med en automatkarbin. flink skall sitta 20 år.

erik kommer förmodligen sitta 16-18 år för vilkorligt så 10-12 i verkligheten. frigiven 2020 kanske ???
18 år tidsbestämt innebär minst 12 år effektivt. Eftersom han är dömd till livstid så kommer han att få mer än 18 år tidsbestämt - dvs mer än 12 år effektivt. Poängen med livstidsstraffet är att det skall överskrida det längsta tidsbestämda som kan utdömas.

Tidigare var det längsta tidsbestämda 10 år - därför kunde man bestämma livstidsstraff till 18 år - dvs 12 år effektivt.
Citera
2011-12-26, 17:55
Bannlyst
Hoppas andra fångar visar hur tuffe dem är nu då o spöar på honom rejält
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här