2011-12-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
majoriteten sitter inte inne till de dör av ålderskrämpor i 90-års åldern. Har det nånsin hänt? Nej, för här i sverige tycker vi så synd om de livstidsdömda att vi gärna skiter i begreppet de dömdes för en gång i tiden och släpper dem fria.

Är väl ett litet fåtal som fått sitta livet ut, men några finns det i alla fall. Sen finns det några nu som väl lär dö inspärrade. Bl.a. Axmyr, Helmer Ljus, Tommy Alexandersson.
Citera
2011-12-16, 14:28
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Är väl ett litet fåtal som fått sitta livet ut, men några finns det i alla fall. Sen finns det några nu som väl lär dö inspärrade. Bl.a. Axmyr, Helmer Ljus, Tommy Alexandersson.
Så är det ja. Och jag tror att Erik kommer att få sitta mycket, mycket länge. Min tidigare gissning om att han kandiderar som rekordhållare att ha suttit längst tid i ett svenskt fängelse kvarstår.
Citera
2011-12-16, 14:39
Medlem
Quoters avatar
Citera
2011-12-16, 15:06
Medlem
devil daviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter

Tack!
Citera
2011-12-16, 15:06
Bannlyst
Kommer Erik Ljungström få en massa kärleksbrev nu när han fått sin bild visad i alla tidningar? Kan se framför mig ett gäng WT kvinnor som går i gång på hans ''tuffa bad boy look'' och direkt fifflar med brevskrivande till honom.

http://svt.se/svts/article1331.svt/ALTERNATES/large/ERIKLJ.jpg

Sorgligt men sant så bryr sig inte kvinnor om sina medsystrar utan ställer sig på männen sida istället.
Citera
2011-12-16, 15:36
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Så är det ja. Och jag tror att Erik kommer att få sitta mycket, mycket länge. Min tidigare gissning om att han kandiderar som rekordhållare att ha suttit längst tid i ett svenskt fängelse kvarstår.

Jo, visst hörru! Så tänkte folk om Mattias Flink också efter att han massakrerade 7 st i Falun. Han är ute innan han fyller 50.

Den här dåren kommer inte heller att få livstid, dvs sitta i finkan till han dör av ålderskrämpor.
Citera
2011-12-16, 16:27
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Jo, visst hörru! Så tänkte folk om Mattias Flink också efter att han massakrerade 7 st i Falun. Han är ute innan han fyller 50.

Den här dåren kommer inte heller att få livstid, dvs sitta i finkan till han dör av ålderskrämpor.

Fortsätter han att attackera intagna eller plitar inne på finkan så kan du nog ge dig fan på att han aldrig kommer ut. Det är ju därför det heter livstidsstraff. Du vet ju inte hur länge du får sitta inne. Vill det sig illa så kan du ju sitta hur länge som helst.. egentligen..
Citera
2011-12-16, 16:53
Medlem
karakoimas avatar
Orkade bara kolla några sidor bakåt, den här tråden är ju normalt oändlig...
Finns någon som känner till killen från förr som rapporterat något här om hurdan Ljungström var förr? Eller finns det i annan tråd? Har bara hört vagt att han har Asperger och att han var långsint. Växt upp i misär? Annars tycker jag att de Asperger jag stött på har varit rätt beskedliga. Knepiga men inte våldsamma.
Citera
2011-12-16, 17:46
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelenaGomez
...

Garanterat.

Det finns mängder av idioter där ute av båda könen som genast kärar ner sig i mördare och kriminella psykfall (inte bovar med moral alltså...).
Du vet gubben som mördade lilla Engla?
Har får skitmycket kärleksbrev i fängelset av kvinnor som har kärat ner sig i honom...
Citera
2011-12-16, 17:47
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:

Med största sannolikhet kommer han även att misshandla vårdare och personal på sin nya adress...
Förhoppningsvis består den av biffiga killar som känner solidaritet med en mördad kollega
Citera
2011-12-16, 18:18
Moderator
KomissarieBecks avatar
Visst finns det de som har blivit utsläppta alldeles för tidigt och nog tycker jag att vårt
rättssystem ibland är lite för humana mot alla de stolpskott som begår våldsbrott.
I detta fallet så tror jag dock att det kommer att ta väldigt långt tid innan detta puckot
kan uppleva friheten igen om ens någonsin.
Killen har ju liksom totalt förbrukat allt förtroende
Citera
2011-12-16, 18:22
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:

Kan du inte bara sluta prata en massa skit om saker som du inte vet något om. Erik Ljungström är en uppenbart störd människa som ingen kommer våga släppa ut inom överskådlig tid, kanske till och med inte alls. Ett alternativ är att han med tiden överförs till rättspsykiatrisk "vård" om han begår nya brott på anstalt. Att inbilla sig att denna människa kommer att få tidsbestämt till ex vis 18 år är rena dillerierna. Med den historik han har av våldsbrott samt hans inställning till dessa är det uppenbart att han saknar vissa grundläggande psykiska funktioner, som empati till exempel. Jämförelsen med Mattias Flink haltar svårt eftersom Flink gick lös med en bössa under kraftig påverkan av alkohol. Det kan inte på något sätt jämföras med Eriks agerande under helt nyktra och "kontrollerade" former. Han kommer att sitta minst 30 år, sannolikt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in