2012-09-08, 22:24
Medlem
Fickludds avatar
En vårdare i Sverige ska inte kunna bli dödad på sin arbetsplats, oavsett vilka syskon h*n har. Varför inte lägga energin på anstaltsledningen istället? De har brustit å det grövsta men det enda som hände var att några avgick från sina tjänster. Någon flyttades till och med snett uppåt.

Är det säkrare idag att jobba på ett häkte?
Citera
2012-09-08, 23:30
Medlem
Handfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nojjig
Vad syftar du på? Vad får dig att tro att han är en gangster? Ser mer ut som en hockeyintresserad snubbe, som är jävligt njd över sitt lilla häng med Challe. Uppväxt i Tensta, so what?

Tappa inte trosorna nu din lilla fjant.
Dom flesta jag känner som har vuxit upp i Tensta med samma personlighetsdrag som den där killen (baserat på hans FB profil och FB inlägg) har inte rent mjöl i påsen.

EDIT: Och ge fan i att citera mig nästa gång utan mera kött på benen. Tillförde noll till mina frågor.
Senast redigerad av Handfot 2012-09-08 kl. 23:35.
Citera
2012-09-09, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfot
Tappa inte trosorna nu din lilla fjant.
Dom flesta jag känner som har vuxit upp i Tensta med samma personlighetsdrag som den där killen (baserat på hans FB profil och FB inlägg) har inte rent mjöl i påsen.

EDIT: Och ge fan i att citera mig nästa gång utan mera kött på benen. Tillförde noll till mina frågor.

Hörrö din lilla korvryttare, att basera nåns personlighetsdrag med hjälp av ett foto är väl att dra något förhastade slutsatser, snubben gillar grabbarna salong betong i högdalen och är hockeyintresserad är vad man kan se. Tycker du ska tagga ner med att lägga ut foton på folk och konstatera saker. Så din gråtrunkande lilla pajjas, kliv ur garderoben det är vackert väder idag.
Citera
2012-09-09, 15:09
Medlem
Handfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nojjig
Hörrö din lilla korvryttare, att basera nåns personlighetsdrag med hjälp av ett foto är väl att dra något förhastade slutsatser, snubben gillar grabbarna salong betong i högdalen och är hockeyintresserad är vad man kan se. Tycker du ska tagga ner med att lägga ut foton på folk och konstatera saker. Så din gråtrunkande lilla pajjas, kliv ur garderoben det är vackert väder idag.

Haha dags att sluta röka hasch kanske?
Det är väldigt lätt att anta vilken typ av person han är, tro mig, jag är själv från orten. Dock, osäker som jag är så la jag en post i tråden och frågade om någon hade koll på honom och hur han är som person. Återigen har du citerat mig utan att svara på en enda utav mina frågor, kan du inte läsa grabben?

Någon annan som känner killen? Är han förortstrash eller en hockeyfarsa?
Poserar med Salong Betong tröja, rakad, knogjärn, försöker se hård ut, "aina jagar mig"-bild, är från Tensta och lämnar en jävla massa posts efter Karen som avslutas "NEVER FORGIVE, NEVER FORGET!" (vilket jag även här antar att han syftar till GM)
Vilket är helt förståeligt, men lämnar även en liten lucka för hämndbegär, därav frågan.
Citera
2012-10-24, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Hallå där, menar du att det inte är en fångvårdares ansvar att övermanna en intagen som är våldsam?
Skärp dig, vårdare får använda våld, då skall dom också vara därtill tränade båda fysiskt och psykiskt vilket alldeles fullkomligt uppenbart verkar ha klickat i det här fallet.
Idiot, läs på innan du kräker ur dig något nästa gång är ett litet tips!

Två personal ska alltid vara ett minimum när det gäller livsfarliga knäppskallar som Ljungström. I det här fallet gick det åt helvete snett och en helt ensam Karen fick sota för det.
Citera
2012-10-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Sorry, men per automatik så diskvalificeras häktespersonal, väktare, dörrvakter osv. inom beskrivningen humanist. Inga av dessa kategorier är humanister, snarare sadister.
Är videon offentlig, föresten?
Lol, what, så jäkla korkat resonerat!

Det Karen ägnade sig åt var vård. Hon gjorde det för att hon ville människor väl och ville hjälpa de utsatta för att hon kunde.

Att generalisera som du gör hör inte hemma någonstans. Din trovärdighet kommer alltid att vara noll oavsett fråga.
Citera
2012-10-24, 22:51
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Lol, what, så jäkla korkat resonerat!

Det Karen ägnade sig åt var vård. Hon gjorde det för att hon ville människor väl och ville hjälpa de utsatta för att hon kunde.

Att generalisera som du gör hör inte hemma någonstans. Din trovärdighet kommer alltid att vara noll oavsett fråga.
Kanske hon skulle jobbat på ett dagis istället med den fysiken, då hade hon ju levt idag.
Fattar inte det finns så naiva kvinnor som tror man kan vårda sånt här pack..
Men hon var inte den första och inte den sista kvinnan som tror hon kan få rätsida på "buset" genom dalt..
Citera
2012-10-27, 21:16
Medlem
Det är ju väldigt märkligt att detta kunde inträffa med tanke på att när man läser domen så har han ju misshandlat en häktesvakt tidigare på häktet på polisstationen i Södertälje, och hur kommer det sig då att han på häktet i Flemingsberg kunde få gå själv med Karen?

Han var för farlig för rättspsyk i Huddinge. Man blir ju nästan chockad över hur rutinerna kan brista.. Jag har läst både stämningsansökan, domen samt sett bilderna. Läst detta på:

http://sanningvsrykten.blogspot.se/2012/10/haktesmordaren-erik-ljungstrom-dom-fran.html
Citera
2012-10-28, 09:49
Medlem
Jo, rutinen sprack på genomgångarna som jag förstog det, ej ordinarie personal fick dålig info om vilka de "ny" intagna var. och personal på bottenvåningen skickade upp ljungström själv till karen av misstag, karen hade nog ingen aning om vad ljungström var kapabel att göra.

Kvinnan som övervakade kamerorna till tårtgången uppmärksammade detta när ljungström klev ut ur hissen själv, men då var det försent.

Jag är helt emot nycklar på ett häkte, pga av att rastgårdarna låses upp med nycklar var karen tvungen att gå förbi ljungström, vända ryggen mot honom och låsa upp.
Hade detta skett via en central elektroniskt hade karen kunnat gått 10m bakom för att observera.
Om man inte hade kunnat utvecklat det så att den häktade sköter allt detta själv.

Ett sånt system finns på en rad andra objekt.
Citera
2012-10-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V.K.V
Det är ju väldigt märkligt att detta kunde inträffa med tanke på att när man läser domen så har han ju misshandlat en häktesvakt tidigare på häktet på polisstationen i Södertälje, och hur kommer det sig då att han på häktet i Flemingsberg kunde få gå själv med Karen?

Han var för farlig för rättspsyk i Huddinge. Man blir ju nästan chockad över hur rutinerna kan brista.. Jag har läst både stämningsansökan, domen samt sett bilderna. Läst detta på:

http://sanningvsrykten.blogspot.se/2012/10/haktesmordaren-erik-ljungstrom-dom-fran.html

Ehhhhhhh vilken planet bordu på??? Det är inte det minsta märkligt. Vi har politiker som inte ser till sitt uppdrag utan tror att deras uppgift är att spara överallt (psykvård o. kriminalvård inberäknat) för att kunna sänka skatter.

Till alla väljare: Rösta för fan på partier som inte rustar ned sådana saker; Jag jobbar själv i 24-timmars psykiatrisk vård. det finns helt enkelt inte folk som vill jobba för att lönerna är för låga, inom dessa sektorer.

Hade politikerna sett till att det fanns bemanning på häktet den gången hade vårdaren varit i livet idag.

Och slutat för fan att resonera som pedofiler och skuldbelägg offret i den här jävla soppan; Ansvaret ligger främst på väljarna som gått på myten att besparingar är den enda lösningen på all problem!!!

I vårt samhälle finn massor av psykiskt sjuka människor och antalet ökar, även relativt sett.

Höj för helvete lönerna inom vården. Jag skiter i om ni får litet mindre i plånboken pga högre skatter, ni får väl ge fan i att köpa litet mindre kinesisk plast då så att personaltätheten blir åtminstone ett minimum inom de här vårdsektorerna.

*ngt indignerad över flshbackidioter*
Citera
2012-10-28, 18:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Du sparkar in en vidöppen dörr.

Ingen tycker att kompetens/utmaning matchade i fråga om den dödade kvinnans arbetsuppgifter. Det som Brunnberg får kritik för är att han tror att hennes arbetsuppgifter var ett resultat av ”feminism”. Det är en analys som har lika stora utsikter att visa sig stämma när man har gått igenom händelsekedjan som ledde fram till mordet som Ulf Brunnberg själv har utiskter att prata initierat om något annat än boxning och whisky.
Näh, för feminismen har sedan länge gjort sig känd för att skilja mellan möjligheter och utfall, eller vad?
Citera
2012-10-29, 23:31
Medlem
Att Karen var ensam var såklart helt åt helvete! Erik hade givit sig på en häktesvakt tidigare och hans brottslighet är ej unik på något sätt. Självklart skall kvinnor kunna jobba inom kriminalvården och ensam arbete med galningar skall ej tillåtas. Har läst både FUPen och domen, det är en riktig galning och eftersom han var för farlig för rättspsyk så är det skandal att Karen fick möta upp Ljungström själv!!

Källa:
Brottsanmälan sjukvårdsinsats m.m.
http://sanningvsrykten.blogspot.se/2012/10/utdrag-ur-fup-gallande-mordet-pa-karen.html

Hörda personer m.m.
http://sanningvsrykten.blogspot.se/2012/10/utdrag-ur-fup-gallande-mordet-pa-karen_27.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in