2011-10-31, 19:19
  #2485
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Gör de ingen kvotering? Då är det ännu värre, dvs inga politiska beslut som styr utan kriminalvården själva gör fel i valet av placeringen av deras egen personal.

Kvotering kanske är fel ord, det förklaras med andra ord från ledningen, tex att vi gärna ser kvinnliga sökande till tjänsten.

Kalla det vad du vill...


Fel igen:

http://www.kriminalvarden.se/sv/Jobba-hos-oss/Lamplig-bakgrund/
Citera
2011-10-31, 19:33
  #2486
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Fel igen:

http://www.kriminalvarden.se/sv/Jobba-hos-oss/Lamplig-bakgrund/
Krav för anställning inom KVV:PULS
Citera
2011-10-31, 19:51
  #2487
Medlem
SevenStarss avatar
En svensk som mördat en utlänning... Lite smått originellt må jag säga.
Citera
2011-10-31, 19:54
  #2488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Fel igen:

http://www.kriminalvarden.se/sv/Jobba-hos-oss/Lamplig-bakgrund/

Jag läser men förundras, det behövs alltså ingen fysisk egenskap att hantera psykiskt sjuka våldsmän när man är godkänd som anställd inom kriminalvården, det är tragiskt.

Den här olyckliga damen hade då dålig management där hennes chef planerade schemat med en våldsverkare i hennes pass?

Jag försöker bara förstå vad som är fel och se en lösning som gör att detta aldrig inträffar igen.
__________________
Senast redigerad av Sherlocks 2011-10-31 kl. 20:01.
Citera
2011-10-31, 20:04
  #2489
Medlem
Med tanke på hur vissa uttalar sig här inne så kan man ju tro att fler borde överföras till psyket.
Citera
2011-10-31, 20:34
  #2490
Medlem
caztors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WithGod
Första gången det blev omvänt? Svensk dödar blatte?

Något annat än livstid lär det ju inte bli

Levt under en sten? För det andra är mord fel oavsett hudfärg på gm/bo. Är du med så långt?
Citera
2011-10-31, 20:40
  #2491
Medlem
Än en gång har somaliern visat sig oduglig, finns det nått dom klarar av?
Citera
2011-10-31, 20:45
  #2492
Medlem
miconics avatar
Hallå, kram en fluga...
Citera
2011-10-31, 20:48
  #2493
Medlem
Jag förstår mig inte på en del människor här på flashback.
Hur fan kan man skämta om en sån här ung människa som har
blivit brutalt mördad av en sjuk människa?

Vila i frid Karen Gebreab.
Citera
2011-10-31, 21:17
  #2494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dulum
Än en gång har somaliern visat sig oduglig, finns det nått dom klarar av?

Det du säger är riktigt lågt, hur kan du överhuvudtaget säga så här och må bra?
Citera
2011-10-31, 21:19
  #2495
Bannlyst
tanten som gick in och "gav" batongen borde åtalas för något. riktig tragisk historia.
Citera
2011-10-31, 21:28
  #2496
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Jag läser men förundras, det behövs alltså ingen fysisk egenskap att hantera psykiskt sjuka våldsmän när man är godkänd som anställd inom kriminalvården, det är tragiskt.

Den här olyckliga damen hade då dålig management där hennes chef planerade schemat med en våldsverkare i hennes pass?

Jag försöker bara förstå vad som är fel och se en lösning som gör att detta aldrig inträffar igen.

Om du läser bakåt i tråden så finns där uppgifter om fys utbildningen. Den är inte så dålig och omfattar fyra lektionstimmar/dag i en termin,.
Den går mest ut på greppteknik men det finns ju andra vapen att ta till.
Andra egenskaper väger dock tyngre, tack vare det är det första gången nån blir attackerad och dödad.
Våld är överskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in