Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Jag läser men förundras, det behövs alltså ingen fysisk egenskap att hantera psykiskt sjuka våldsmän när man är godkänd som anställd inom kriminalvården, det är tragiskt.
Den här olyckliga damen hade då dålig management där hennes chef planerade schemat med en våldsverkare i hennes pass?
Jag försöker bara förstå vad som är fel och se en lösning som gör att detta aldrig inträffar igen.
Om du läser bakåt i tråden så finns där uppgifter om fys utbildningen. Den är inte så dålig och omfattar fyra lektionstimmar/dag i en termin,.
Den går mest ut på greppteknik men det finns ju andra vapen att ta till.
Andra egenskaper väger dock tyngre, tack vare det är det första gången nån blir attackerad och dödad.
Våld är överskattat.