2011-10-15, 01:33
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det finns inte alls fall då våldet varit grymmare och gm blivit dömd för grov misshandel eller vållande. Du verkar utvecklingsstörd. Kan du räkna upp några såna fall, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av 202walker
Alltså, jag måste ändå säga att jag inte kan påminna mig om några fall med grövre våld än i det aktuella fallet där GM riktat ett sådant våld mot BO och där det blivit ett oaktsamhetsbrott eller grov misshandel. Flera batongslag mot huvudet mot en mindre motståndare som får ansiktet och huvudet helt sönderslaget, nej du, jag har sällan sett ett fall med bättre bevisläge om man vill åtala för mord. Händelsen finns på film, en kropp som visar det besinningslösa och kraftiga våldet som riktats mot huvudet. Det är nästan lite naivt att tro något annat måste jag säga. Det här är rock solid, tro mig.

först afvongreve jasså detta är det absolut grövsta brott som har hänt i svensk kriminalhistoria låter själv tycker jag att det ser ut som vilken misshandel som hellst en fredagsnatt efter det att krogen har stängt snälla du vi har ett sånt sjukt rätts system så du annar inte hur många fall det finns.

sen walker jag tycker då att detta brott är mycket värre och kolla vad domen blev
https://lagen.nu/dom/nja/1992s85
och detta var moy ett barn.
vi har inte sett videon än och på tänke hur situationen ser ut med failen kriminalvården gjorde så att han var ensam med sin klass av intagna tycker jag att det är jäkligt fel att dömma honom till livstids fängelse då dom ansvariga i stort sett bjöd honom på detta han behöver hjälp och jag hoppas verkligen att han får den hjälp han behöver...
Citera
2011-10-15, 01:36
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallemedkulan
Vilket jävla svin. Hoppas att han får stryk av dem andra intagna.

kan då säga att han kommer inte åka på stryk på bra många år
han e för het att röra
Citera
2011-10-15, 03:39
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej, tydligen behövs det ingen expanderbar batong. Hon hade nog dött även om han bara hade haft en träpåk, tror du inte? Jag tror faktiskt han ganska lätt hade kunnat banka ihjäl henne med knytnävarna.

Förlåt, men jag förstår inte ditt svar...

Det jag undrar är om kriminalvården kör med expanderbar batong eller gummiklubba, anledningen är bara personlig nyfikenhet.

Mig veterligen är det bara Väktare, Ordningsvakter samt Polis som har rätt att bära exp. batong.
Citera
2011-10-15, 04:08
Medlem
carass avatar
GM kan på grund av omständigheterna endast bli dömd för grov misshandel och vållande till annans död. De som tycker annorlunda har fel. Det är inte mord inte heller dråp mot bakgrund av GM:s psykiska tillstånd vilket är styrkt av historiken.

De som anser att mord eller dråp är det som ska gälla bör nog istället åtala kriminalvårdens ledning på det aktuella häktet eftersom de på grund av sin försummelse lät sin anställda misshandlas ihjäl av en intagen. Det var kriminalvårdens ledning på det aktuella häktet som kastade ut en av sina anställda till "lejonen". Åtala dem!

Citat:
Vilket jävla svin. Hoppas att han får stryk av dem andra intagna.

Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
han e för het att röra

Som putte-mr-putte säger så kommer denne inte åka på stryk av andra intagna, av flera skäl. Ifall denne hamnar på anstalt kommer denne placeras på skyddad avdelning inom anstalten, där ingen bryr sig ifall denne misshandlat en kriminalvårdsperson. Och ingen på avdelningen kommer veta vad denne gjort i detalj för att hamna på anstalten heller.
Citera
2011-10-15, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Som putte-mr-putte säger så kommer denne inte åka på stryk av andra intagna, av flera skäl. Ifall denne hamnar på anstalt kommer denne placeras på skyddad avdelning inom anstalten, där ingen bryr sig ifall denne misshandlat en kriminalvårdsperson. Och ingen på avdelningen kommer veta vad denne gjort i detalj för att hamna på anstalten heller.

Han kommer tvivels utan att pryglas av fångvaktare i framtiden, tvivels utan.

Säkerligen med gamla vedertagna metoder som batongrapp över revbenen med telefonbok emellan o dyl.

Han kommer att få det mycket jobbigt.
Citera
2011-10-15, 06:26
Medlem
murder_us avatar
Självklart kommer han att få bra med juling. Det är inte bara andra intagna som slår på fångar. Ojojoj vad han kommer att få. Fångvaktarna har dessutom lagen på sin sida så han kommer att lida tills han hänger sig i cellen. Borde vara standardprocedur med sådant folk.
Citera
2011-10-15, 08:55
Medlem
Bombads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
Förlåt, men jag förstår inte ditt svar...

Det jag undrar är om kriminalvården kör med expanderbar batong eller gummiklubba, anledningen är bara personlig nyfikenhet.

Mig veterligen är det bara Väktare, Ordningsvakter samt Polis som har rätt att bära exp. batong.
Kriminalvården använder expanderbar batong av fabrikat ASP
Citera
2011-10-15, 10:12
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Självklart kommer han att få bra med juling. Det är inte bara andra intagna som slår på fångar. Ojojoj vad han kommer att få. Fångvaktarna har dessutom lagen på sin sida så han kommer att lida tills han hänger sig i cellen. Borde vara standardprocedur med sådant folk.

kom igen nu det är inte en ner skiten pundare den där erik han har slagit och försökt strypa en arrest vakt och nu dödat en plit tror du inte han skulle kunna döda en till tror knappast någon plit är så korkad att rör honom då.
Citera
2011-10-15, 11:15
Medlem
Kallemedkulans avatar
Citat:
han e för het att röra

Han lär väl komma till någon skyddad avdelning där kvinnomisshandlare och pedofiler får sitta. Hade han kommit till en vanlig anstalt hade han nog inte fått det lätt.
Citera
2011-10-15, 11:18
Medlem
Kallemedkulans avatar
Citat:
kom igen nu det är inte en ner skiten pundare den där erik han har slagit och försökt strypa en arrest vakt och nu dödat en plit tror du inte han skulle kunna döda en till tror knappast någon plit är så korkad att rör honom då.

Tror du att det är någon merit att ha slagit ihjäl en kvinna?
Han verkar ju vara precis en liten skiten pundare och jag tvivlar starkt på att han skulle ha någon chans mot särskilt många manliga plitar.
Citera
2011-10-15, 11:41
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Tror du att det är någon merit att ha slagit ihjäl en kvinna?
Han verkar ju vara precis en liten skiten pundare och jag tvivlar starkt på att han skulle ha någon chans mot särskilt många manliga plitar.

han lär garanterat hamna på skyddsavdelningen men risken e stor att han hamnar inom psykiatrin
kan nog inte hölla med om att han skulle vara en sketen pundare.

hur ofta händer det att många plitar går ihop och slår en intagen???
på tanke på vad han har gjort så tror jag knappast att plitarna skulle få för sig att röra honom
tänk vilka konsekvenser det skulle ge om det hamna i media
så nä hoppas kan man alltid men det kommer inte ske på ett bra tag...
Citera
2011-10-15, 13:36
Medlem
202walkers avatar
Citat:
sen walker jag tycker då att detta brott är mycket värre och kolla vad domen blev
https://lagen.nu/dom/nja/1992s85
och detta var moy ett barn.
vi har inte sett videon än och på tänke hur situationen ser ut med failen kriminalvården gjorde så att han var ensam med sin klass av intagna tycker jag att det är jäkligt fel att dömma honom till livstids fängelse då dom ansvariga i stort sett bjöd honom på detta han behöver hjälp och jag hoppas verkligen att han får den hjälp han behöver...

Visst är det hemskt när barn är BO, det såg man ju också som försvårande. Men skakningar, slag med flugsmälleskaft och slag med öppen hand som gett hudavskrapningar och underhudsblödningar är kanske inte de tydligaste skadorna som visar att man velat ha ihjäl någon, inte en ett barn (även om det är hemskt som sagt)... Hade det handlat om 40 batongslag som fullständigt krossat huvudet och ansiktet så lovar jag att det blivit en mordrubricering. Sedan är det anmärkningsvärt att se det som förmildrande för GM att KV mer eller mindre inbjudit till mordet. Skön inställning, våldtäktsmän ska bedömas mildare om tjejen varit lättklädd, och tjuven om det varit en dyr bil som han inte kunnat motstå... Herregud.
Senast redigerad av 202walker 2011-10-15 kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in