Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det finns inte alls fall då våldet varit grymmare och gm blivit dömd för grov misshandel eller vållande. Du verkar utvecklingsstörd. Kan du räkna upp några såna fall, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av 202walker
Alltså, jag måste ändå säga att jag inte kan påminna mig om några fall med grövre våld än i det aktuella fallet där GM riktat ett sådant våld mot BO och där det blivit ett oaktsamhetsbrott eller grov misshandel. Flera batongslag mot huvudet mot en mindre motståndare som får ansiktet och huvudet helt sönderslaget, nej du, jag har sällan sett ett fall med bättre bevisläge om man vill åtala för mord. Händelsen finns på film, en kropp som visar det besinningslösa och kraftiga våldet som riktats mot huvudet. Det är nästan lite naivt att tro något annat måste jag säga. Det här är rock solid, tro mig.
först afvongreve jasså detta är det absolut grövsta brott som har hänt i svensk kriminalhistoria låter själv tycker jag att det ser ut som vilken misshandel som hellst en fredagsnatt efter det att krogen har stängt snälla du vi har ett sånt sjukt rätts system så du annar inte hur många fall det finns.
sen walker jag tycker då att detta brott är mycket värre och kolla vad domen blev
https://lagen.nu/dom/nja/1992s85
och detta var moy ett barn.
vi har inte sett videon än och på tänke hur situationen ser ut med failen kriminalvården gjorde så att han var ensam med sin klass av intagna tycker jag att det är jäkligt fel att dömma honom till livstids fängelse då dom ansvariga i stort sett bjöd honom på detta han behöver hjälp och jag hoppas verkligen att han får den hjälp han behöver...