2011-10-06, 23:18
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Om du skaffade dig vett nog att bete dig som en vuxen människa och ta ditt eget jävla ansvar istället för att agera som en jävla apa skulle du inte behöva "lida" över dålig mat och avsaknad av böcker. Kan man inte en sådan simpel sak som att låta bli att göra saker som leder till fängelsestraff är det inte mer än rätt att man blir utsatt för så kallade "hårda tag".

även om man sitter i ett fängelse ska man för tusan bli behandlad som en människa
Citera
2011-10-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
http://kriminalvarden.se/sv/Jobba-hos-oss/Utbildning/
Inga 3 års högskolestudier där! Däremot så sommarjobbar många blivande socionomer, poliser mm på häkten, och ibland så blir dom kvar där!

Underförstått så kräver de ändå högskoleutbildning innan den där grundutbildningen på 28veckor.
Utan godkänt i alla kärnämnena så kan man definitivt glömma yrket helt.

http://kriminalvarden.se/sv/Jobba-hos-oss/Lamplig-bakgrund/
Citera
2011-10-06, 23:19
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Jag vill styra över mitt eget liv så jag undviker att göra saker som kan leda till att andra bestämmer vad och när jag ska äta. Tips till dig är att göra det samma.

är samma här men ibland hamnar man i situationer där det bara finns en utväg sen att det råkar gå under misshandel är en annan femma
Citera
2011-10-06, 23:22
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
är samma här men ibland hamnar man i situationer där det bara finns en utväg sen att det råkar gå under misshandel är en annan femma

Var inte meningen att vara besserwisser (ok lite då ).

Livet leder in oss på olika vägar och ibland gör vi fel val eller tror oss göra rätt men det blir fel ändå. Inte meningen att döma dig, du har ju tydligt redan blivit dömd.
Citera
2011-10-06, 23:23
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 202walker
Alltså, av alla MÄNGDER av klagomål och JO-anmälningar mot Kriminalvården som jag har läst kan jag inte påminna mig om att ett enda handlat om grova fysiska övergrepp från personal gentemot intagna. Det hade ju verkligen varit något att utreda eller åtminstone skulle flera sådana anmälningar kunna ge en signal om att det inte går rätt till. Men svenska intagna verkar prioritera att klaga på överkokta grönsaker, ändrade träningstider, att de inte får baka i pentryt, att kiosken inte har rätt varor etc.

nu tänker du på fysisk misshandel men än människa kan bli välldigt psykisktmisshandlad oxå
kolla kvinnorna som lever i ett destruktivt förhållande. så att ligga fast spänd i en säng och bli tvingad att lämna up liggandes är i din mening inte ett grovt övertramp
Citera
2011-10-06, 23:25
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Alltså kan man konstatera att om de som leder arbetet hade skött sin uppgift så hade hon haft erforderlig uppbackning vid transporten av den intagne. Det är ju faktiskt därför man har riskbedömningar - för att kunna planera hur den intagne skall hanteras.

exakt
Citera
2011-10-06, 23:29
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Var inte meningen att vara besserwisser (ok lite då ).

Livet leder in oss på olika vägar och ibland gör vi fel val eller tror oss göra rätt men det blir fel ändå. Inte meningen att döma dig, du har ju tydligt redan blivit dömd.

absolut alla val är inte rätt kolla bara sd
det e lugnt en gång dömd alltid dömd och har man gjort fel ska man stå för det oxå något som högre chefer inom kriminalvården saknar
Citera
2011-10-06, 23:33
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
absolut alla val är inte rätt kolla bara sd
det e lugnt en gång dömd alltid dömd och har man gjort fel ska man stå för det oxå något som högre chefer inom kriminalvården saknar

Det är ingen som blir en hög chef som står för sina fel. Att ta åt sig ära och delegera ansvar när det går dåligt är det som leder folk till toppen.
Citera
2011-10-06, 23:37
Medlem
Kan vi lägga ner allt gnabbande nu och istället försöka ta reda på vilka som varit ansvariga unde rden här tiden?

Jag vill veta:
1. Namn på skiftledaren den aktuella dagen
2. Namn på den ansvarige för dessa säkerhetsutredningar
3. Namn på den ansvarige som tog emot info om GM från psykvården men underlät att föra den vidare
4. Namn på den högst ansvarige för arbetsplatsen (dvs den som ansvarar för att endast en ensam väktare arbetade på det här stället).
Citera
2011-10-06, 23:37
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:

Det är ingen som blir en hög chef som står för sina fel. Att ta åt sig ära och delegera ansvar när det går dåligt är det som leder folk till toppen.

men inte inom kriminalvården går det bra tar man till sig äran går det åt skogen är det antagligen någon rutin som har brustit
Citera
2011-10-06, 23:39
Bannlyst
Häkteschefen kallade de intagna för klienter

Med den inställningen är det inte konstigt att det går illa
Citera
2011-10-06, 23:41
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Kan vi lägga ner allt gnabbande nu och istället försöka ta reda på vilka som varit ansvariga unde rden här tiden?

Jag vill veta:
1. Namn på skiftledaren den aktuella dagen
2. Namn på den ansvarige för dessa säkerhetsutredningar
3. Namn på den ansvarige som tog emot info om GM från psykvården men underlät att föra den vidare
4. Namn på den högst ansvarige för arbetsplatsen (dvs den som ansvarar för att endast en ensam väktare arbetade på det här stället).

jag tror att fråga 1 2 4 kan du få svar på om du mejlar till kriminalvården
fråga 3 är jag jäkligt osäker på men det bör ha stått både i hans journal samt på intagslappen på dörren där all info framgår men det hjälpte knappst dom på taket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in