2011-11-16, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rippo84
Det ska inte vara en könsdebatt utan en debatt om fysisk förmåga, den som är bäst lämpad att göra ett ingripande menar han."
Så dags att vakna upp nu, eller hur?

Tragiskt att något sådant här måste hända innan vissa personer vaknar upp.

År 2011, Sverige

Citera
2011-11-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Kriminalvården vill be Karens anhöriga "om ursäkt" för de misstag som begåtts.
Det låter ju lite sådär, blir det bra då?

Ja, då säger dom ungefär; "ett liv kostar en ursäkt".

Det är precis som du säger... lite sådär.
Citera
2011-11-16, 21:46
Medlem
de-profundiss avatar
Kriminalvårdens egna incidentutredning släpptes som bekant idag. 60 sidors läsning för den motiverade.. själv har jag inte kommit mig för ännu.

http://www.kriminalvarden.se/upload/nyheter/incidentutredning_111116.pdf

Christer Isaksson förord, eller vad man ska kalla det, lämnar för övrigt en del att önska rent grammatiskt..
Senast redigerad av de-profundis 2011-11-16 kl. 21:51.
Citera
2011-11-16, 22:28
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de-profundis
Kriminalvårdens egna incidentutredning släpptes som bekant idag. 60 sidors läsning för den motiverade.. själv har jag inte kommit mig för ännu.

http://www.kriminalvarden.se/upload/nyheter/incidentutredning_111116.pdf

Christer Isaksson förord, eller vad man ska kalla det, lämnar för övrigt en del att önska rent grammatiskt..

Det är en ganska seg historia att ta sig igenom, vilket inte heller jag gjort. Det är dessutom ganska tekniskt ibland.

Det viktigaste är sagt i början och slutet av utredningen. De är inte nådiga mot de förhållanden som rått.
Citera
2011-11-16, 22:28
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast jag tycker att det är intressant för tråden vad en intagen kräver av kriminalvårdarna - mer intressant än vad random oinsatta muskelspännare tycker faktiskt.

Det var ju trots allt en intagen som slog ner en kriminalvårdare, och inte en fantasifull flashbackare som tror att den kan yrket.
Den här användaren är trådens största idiot och självutnämnda expert som genom hela tråden påstått att det inte har någon som helst betydelse huruvida det är en späd ung tjej eller en fullvuxen man som hanterar livsfarliga interner.
Tvärtemot vad dom själva nu ikväll erkänner
Gör oss en tjänst och logga ut för gott.
Hur kan man vara så totalt slut i huvudet?
Citera
2011-11-17, 00:01
Medlem
Hur stor är risken att videon från överfallet läcker ut?
Citera
2011-11-17, 00:12
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBAZ
Hur stor är risken att videon från överfallet läcker ut?

Nästintill obefintlig, eftersom att någon forumit antydde att den enda kopian av videon är inlåst och att endast 1 polis har tillgång till den. Om det stämmer dvs.
Citera
2011-11-17, 02:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Den här användaren är trådens största idiot och självutnämnda expert som genom hela tråden påstått att det inte har någon som helst betydelse huruvida det är en späd ung tjej eller en fullvuxen man som hanterar livsfarliga interner.
Tvärtemot vad dom själva nu ikväll erkänner
Gör oss en tjänst och logga ut för gott.
Hur kan man vara så totalt slut i huvudet?
Var "erkänner" kriminalvården att hon slogs ihjäl för att hon var kvinna?

Du kanske har missat att den första som E.L. gav sig på - arrestvakten - var en man.

Vad som faktiskt sägs är att de bristande rutinerna möjliggjort situationen. Två på platsen - oavsett om den ytterligare hade varit en man eller en kvinna - hade inneburit att den intagne inte hade kommit upp i ryggen på vårdaren som låste upp dörren på samma sätt som skett i det här fallet. Han hade inte kunnat agera "osett" helt enkelt.
Citera
2011-11-17, 02:49
Medlem
Vänlighetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerushalaim
Att folk i denna tråd gör en grej av att offret är svart är helt jävla otroligt. Det är verkligen här vi hittar flashbacks lägsta, forumets slask i ett nötskal. Att hon var svart har absolut inget med fallet att göra och därav är det totalt irrelevant att ta upp.

Sedan att vissa på något vis vill lägga skuld på henne eller ta tillfälle i akt att irritera sig över att hon som offer råkar vara svart eller vill framföra ett politiskt budskap av det hela är bara äckligt. Seriöst, har ni ingen heder? Förlorat all förmåga till empati?

Bravo.
Citera
2011-11-17, 07:09
Medlem
Hoppas dom tar upp nyckelhanteringen, tycker inte om den.
Varför ska ett så säkert ställe som ett häkte skötas med simpla nyckelvred?
Det skall finnas vid nödfall om stället går i baklås.
Men jag önskar att all dörröppning sköts ifrån bevakningscentralen, vid telefonkontakt låser då en annan upp porten ifrån en annan våning.

då skulle alla slussningar gå smidigare i mina ögon.

Vi har ju den här funktionen på så otroligt många andra ställen...
Citera
2011-11-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Starkt av Agneta Kempe att avgå!
I vanliga fall brukar cheferna sitta kvar på sina inkompetenta arslen efter den här typen av händelser.

Du är medveten om att hon har fått ett nytt och ännu bättre jobb på region kontoret? Där hon fortfarande fattar massa beslut om verksamheten.

Att kalla det för att avgå är ett skämt.
Citera
2011-11-17, 14:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Du är medveten om att hon har fått ett nytt och ännu bättre jobb på region kontoret? Där hon fortfarande fattar massa beslut om verksamheten.

Att kalla det för att avgå är ett skämt.
Sparkad snett uppåt .... visst blir man överraskad, det har man ju aldrig sett förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in