2019-11-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaderLappen199
Har bara tagit E 1 gång innan och det var i sommras enligt langaren var det 200mg MDMA i, så isåfall är det ju likvärdig mängd.

De flesta ecstasy innehåller inte så mycket som 200 mg MDMA även om de annonseras som det. Värt att ha i åtanke.
Citera
2019-11-08, 11:06
Medlem
JoeBidens avatar
Ni som hävdar att ecstasypillren ofta har amfetamin och liknande i sig, har ni några belägg för det (mer än i isolerade batcher)?
Citera
2019-11-09, 12:14
Medlem
Är MDMA som legat omslutet av glas i en garderob i fem år värdelöst nu eller kan det finnas kvar ok effekt? Frågar åt en vän.
Citera
2019-11-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Är MDMA som legat omslutet av glas i en garderob i fem år värdelöst nu eller kan det finnas kvar ok effekt? Frågar åt en vän.

Rent spontant skulle jag säga ja. Men jag har inga vetenskapliga belägg för det påståendet
Citera
2019-11-09, 15:14
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
MDMA är en otroligt stabil molekyl. Det hade fortfarande haft god effekt efter fem hundra år
Citera
2019-11-09, 18:26
Medlem
Har en tjejkompis som inte får någon effekt av E.. har sett henne äta 2-3 st uta att ens bli mer än lite svettig. Kan det ha något med magen att göra?
Andra liknade kristaller har funkat i näsan (meph,3-cmc osv)
Citera
2019-11-10, 13:27
Medlem
Mantisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ni som hävdar att ecstasypillren ofta har amfetamin och liknande i sig, har ni några belägg för det (mer än i isolerade batcher)?
Handlar väl mest om okunskap. Pillren i Europa är nästan alltid bara MDMA och bindningsmedel.

Av nån anledning tror folk att ecstasy alltid är MDMA plus amfetamin till exempel.
Citera
2019-11-10, 14:43
Medlem
villebajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantiss
Handlar väl mest om okunskap. Pillren i Europa är nästan alltid bara MDMA och bindningsmedel.

Av nån anledning tror folk att ecstasy alltid är MDMA plus amfetamin till exempel.

Äntligen någon med lite koll!

Jäkligt sällan knappar i Europa innehåller tjack eller andra otrevligare substanser!
Citera
2019-11-10, 23:33
Medlem
Söker efter lite tips. Har brukat substansen 2-3 gånger, varav två av dessa gånger var i höga doser och tätt intill. Sjönk grovt i serotoninet och fann mig deprimerad i "X" antal veckor. Jag ville gärna pröva på ännu en gång, men var rädd att jag tappat "magin" och på grund av min dipp tog jag en lång paus. Närmare 1,5 år utan någon sorts substans utöver alkohol. Lade in en beställning på FS, vet inte om det är okej att prata om säljare men i några trådar läste jag att varorna var "mycket prat, lite gjort". Intog 200mg i tron av att det var underdoserat, 1 timme senare finner jag att allt är trevligare, musiken dunkar genom kroppen och käken gnager. Där tog det slut, ingen speciell upplevelse, liten till ingen eufori och det varade i knappa 2-3 timmar (inkluderat med den första timmen).

Fick ingen dipp överhuvudtaget, kände mig smått utmattad i en vecka med koncentrationsproblem. Undrar då ifall det är värt att lägga en ny beställning och pröva nytt, eller har jag tappat "magin". Även om dessa piller var 50% underdoserade borde jag intagit 100mg, är inte detta nog? Är väldigt känslig mot droger i överlag t.om.
Citera
2019-11-11, 11:15
Medlem
Det finns (relativt starkt) anekdotiskt bevis att intag av NAC kan hjälpa dig att få magin tillbaka.

https://www.myprotein.se/kosttillskott/100-nac-aminosyra/10530371.html?affil=thggpsad&switchcurrency=SEK&sh ippingcountry=SE&variation=10848180&gclsrc=aw.ds&& thg_ppc_campaign=71700000049046965&adtype=pla&prod uct_id=10848180&gclid=CjwKCAiAqqTuBRBAEiwA7B66hTRi NJAPiN9MsmuedrVpezr6mTJo9wWzlKCCQpB3Xvo59YNkZV6ZIR oCvUgQAvD_BwE

Ut på reddit, in på r/mdma och sök på "NAC". Finns en kille som har stor kunskap om det och har gjort fyra väldigt seriösa inlägg där han förklarar hur det funkar, hans egen upplevelse osv. Dessutom har han i ett inlägg sammanställt andra användares erfarenheter av en NAC kur i en sorts "studie".
Citera
2019-11-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnAlla
Det finns (relativt starkt) anekdotiskt bevis att intag av NAC kan hjälpa dig att få magin tillbaka.

https://www.myprotein.se/kosttillskott/100-nac-aminosyra/10530371.html?affil=thggpsad&switchcurrency=SEK&sh ippingcountry=SE&variation=10848180&gclsrc=aw.ds&& thg_ppc_campaign=71700000049046965&adtype=pla&prod uct_id=10848180&gclid=CjwKCAiAqqTuBRBAEiwA7B66hTRi NJAPiN9MsmuedrVpezr6mTJo9wWzlKCCQpB3Xvo59YNkZV6ZIR oCvUgQAvD_BwE

Ut på reddit, in på r/mdma och sök på "NAC". Finns en kille som har stor kunskap om det och har gjort fyra väldigt seriösa inlägg där han förklarar hur det funkar, hans egen upplevelse osv. Dessutom har han i ett inlägg sammanställt andra användares erfarenheter av en NAC kur i en sorts "studie".

Intressant, undrar varför detta inte är bokmärkt på subredditen. Tur nog har jag redan NAC hemma då jag använt det för träningssyften, börjar väl att ladda nu med något gram eller två per dag inför fredagen. Lagt en beställning hos någon pålitlig, tror denna gång kommer avgöra ifall jag någonsin tar drogen igen. Sker ingenting, lägger jag av. Händer nånting? Då väntar jag ytterligare ett år eller två i väntan på ett speciellt tillfälle.
Citera
2019-11-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggerboi
Intressant, undrar varför detta inte är bokmärkt på subredditen. Tur nog har jag redan NAC hemma då jag använt det för träningssyften, börjar väl att ladda nu med något gram eller två per dag inför fredagen. Lagt en beställning hos någon pålitlig, tror denna gång kommer avgöra ifall jag någonsin tar drogen igen. Sker ingenting, lägger jag av. Händer nånting? Då väntar jag ytterligare ett år eller två i väntan på ett speciellt tillfälle.
De brukar köra ganska långa kurer med NAC, vet ej hur det går om du tänkt att köra redan på fredag. Men lycka till, hoppas det går bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in