Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-21, 15:08
Medlem
melk0rs avatar
Hej,

Jag äter dagligen 30mg mirtazapin för ångestrelaterade problem. Är det farligt att kombinera detta med Ecstasy?
Citera
2018-12-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melk0r
Hej,

Jag äter dagligen 30mg mirtazapin för ångestrelaterade problem. Är det farligt att kombinera detta med Ecstasy?

Antidepressiva / läkemedel som påverkar serotonin ska inte kombineras med MDMA med risk för serotonergt syndrom.
Citera
2018-12-26, 19:26
Medlem
Flusons avatar
Flickvännen vill ta MDMA nu till nyår Problemet är att hon äter Prozac, kan hon sluta med medicinen, typ trappa ur den lite snabbt så att hon får effekten från mollyt? Ingen riktig koll på SSRI kombinerat med MDMA. Men är detta möjligt att göra så?

Hejs och tack på förhand!
Citera
2018-12-26, 20:02
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Flickvännen vill ta MDMA nu till nyår Problemet är att hon äter Prozac, kan hon sluta med medicinen, typ trappa ur den lite snabbt så att hon får effekten från mollyt? Ingen riktig koll på SSRI kombinerat med MDMA. Men är detta möjligt att göra så?

Det är väl väldigt dåligt att kombinera SSRI och mdma, tror till och med det kan leda till döden i värsta fall.
Fluoxetin har väldigt lång halveringstid (5-6 veckor) så skulle avråda från det.
Citera
2018-12-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

Hej!

Detta kommer INTE att gå.

Det tar i vissa fall upp till tre månader för hjärnan att återställa sig från SSRI. Om ni skulle ta efter en veckas nedtrappning skulle det i bästa fall hända absolut ingenting. I värsta fall får hon värmeslag och kramp (tro mig, har sett båda scenarion hända).

Om hon nu tar SSRI gör hon det för en anledning, att hon inte mår bra. Varför förstöra det med MDMA? Ett rus som varar i fyra timmar? Det är inte värt det på någon planet.

Gör det ansvarsfulla som pojkvän och övertala henne att inte göra det.
Citera
2018-12-27, 18:19
Medlem
Snasis avatar
Hur funkar det med mdma om man tar imovane varje kväll, minskar det effekten eller kan det vara farligt?
Citera
2018-12-30, 16:38
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Det är väl väldigt dåligt att kombinera SSRI och mdma, tror till och med det kan leda till döden i värsta fall.
Fluoxetin har väldigt lång halveringstid (5-6 veckor) så skulle avråda från det.

Citat:
Ursprungligen postat av ryyymdman
Hej!

Detta kommer INTE att gå.

Det tar i vissa fall upp till tre månader för hjärnan att återställa sig från SSRI. Om ni skulle ta efter en veckas nedtrappning skulle det i bästa fall hända absolut ingenting. I värsta fall får hon värmeslag och kramp (tro mig, har sett båda scenarion hända).

Om hon nu tar SSRI gör hon det för en anledning, att hon inte mår bra. Varför förstöra det med MDMA? Ett rus som varar i fyra timmar? Det är inte värt det på någon planet.

Gör det ansvarsfulla som pojkvän och övertala henne att inte göra det.
Tack för svaren! Vi skippade det efter lite närmare eftertanke
Citera
2019-01-03, 01:07
Medlem
fruitbeans avatar
Nån mer som kan typ spy från ingenstans när man käkat E?

Alltså mådde inte dåligt eller något kändes som kroppen bara reagerade o så spydde ja rätt så mycket, sen fortsatte mitt rus som vanligt... lite skumt
Citera
2019-01-03, 08:20
Medlem
Delar av vårt illamående beror på serotoninrecrptorer i hjärnan, area postrema. Så när mer serotonin flödar = större chans att bli illamående. Jag har vänner som alltid spyr på sin come-up
Citera
2019-01-05, 02:40
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melk0r
Hej,

Du ska inte kombinera mirtazapin med ecstasy, svar nej.
Citera
2019-01-07, 00:42
Medlem
Hur stor bit behöver man för ett PMA/PMMA test?

Först skulle jag vilja ha tips på var man kan köpa ett pålitligt och relativt billigt testkit för PMA/PMMA.
Sen undrar jag om det räcker med en bit lika stor som två tre sandkorn, det här är inte i förebyggande syfte utan tvärtom en nyfikenhet i efterhand då en nära vän fick något som han tydligen kan skilja från vanlig MDMA.

Stay safe!

edit: en fråga till, har såna här test kit ett bäst före datum eller håller de hur länge som helst?
Senast redigerad av Aragonkommer 2019-01-07 kl. 00:49.
Citera
2019-01-07, 00:52
Medlem
tjackknugens avatar
Tja,
Ska få ren MDMA nu i veckan (85% säger han att det ligger på.).

Aldrig tagit MDMA men har brukat/testat diverse droger.

Bra startdos? När ska jag timea återdosen och ska den tas oralt eller nasalt för bäst "bang"?

Kommer även ha tillgång till grym indica hasch som jag tänkte röka på slutet, kommer det lyfta fram ruset eller så på comedownen?

Mvh,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in