Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-01, 20:16
  #9049
Medlem
Neolitikums avatar
En gång för alla, vad händer om jag tar E då jag tar skitstor dos SSRI sedan flera år?

Jag vill ha riktigt svar, inga internetzmyter.
Citera
2018-09-02, 03:47
  #9050
Medlem
Tjena. Har tagit mdma men varje gång har jag blivit yr. illamående. Spyr och hyper. Helt motsatt från vad den jag tagit det med blivit. Personen har fått eufori som man ska. Någon mer som har det så här och kan svara på varför det blir så?
Citera
2018-09-02, 10:17
  #9051
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasxavier
Tjena. Har tagit mdma men varje gång har jag blivit yr. illamående. Spyr och hyper. Helt motsatt från vad den jag tagit det med blivit. Personen har fått eufori som man ska. Någon mer som har det så här och kan svara på varför det blir så?
Har du blandat det med alkohol eller andra droger? Vilka doser har du tagit?
Citera
2018-09-02, 10:48
  #9052
Medlem
leffpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasxavier
Tjena. Har tagit mdma men varje gång har jag blivit yr. illamående. Spyr och hyper. Helt motsatt från vad den jag tagit det med blivit. Personen har fått eufori som man ska. Någon mer som har det så här och kan svara på varför det blir så?

Tagit någon annan drog före/samtidigt? Vilken dos? Vad väger du? Hur många gånger har du tagit e/mdma?
Citera
2018-09-02, 11:28
  #9053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
En gång för alla, vad händer om jag tar E då jag tar skitstor dos SSRI sedan flera år?

Jag vill ha riktigt svar, inga internetzmyter.

Du ökar risken markant för serotonergt syndrom. Det finns inga garantier. Tar du SSRI är MDMA ingen drog att rekommendera. Tar du det dessutom mående är MDMA ingen drog för dig.
Citera
2018-09-06, 23:55
  #9054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
En gång för alla, vad händer om jag tar E då jag tar skitstor dos SSRI sedan flera år?

Jag vill ha riktigt svar, inga internetzmyter.


hade en polare som gick på någon form av ssri medecin från läkaren, ej säker på vilken det var men det "enda" som hände var att han fick 0 effekt utav extacy som vi andra blev heeeeeeeeeeeeelt vilda av, alltså kvalité x som tur var så fick han bara utebliven effekt utav xet. vet dock inte vad som hänt om han tagit en extra knapp eller så så man ska vara försiktig där.


Har en ganska komplicerad fråga, tramadol och mdma går som bekant inte ihop speciellt bra min fråga är hur länge man bör vara ren ifrån tramadol för att få ett maxat mdma rus?
svårt att svara på men är det samma som att man ska vänta 3-6mån mellan mdma tripps? alltså 3-6 mån ren från tram så kan man förvänta sig ett skönt rus av mdma?

MVH
Citera
2018-09-07, 00:10
  #9055
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasxavier
Tjena. Har tagit mdma men varje gång har jag blivit yr. illamående. Spyr och hyper. Helt motsatt från vad den jag tagit det med blivit. Personen har fått eufori som man ska. Någon mer som har det så här och kan svara på varför det blir så?

Tung upcome blandat med kraftig bodyload skulle jag tro. Det här hänt mig både en och två gånger att jag fått spy under uppgången när det kickar. Efter detta brukar det ofta kännas bättre.

En kraftig serotoninrush kan vara riktigt jävla intensiv om toleransen är låg.
__________________
Senast redigerad av Presentpapper 2018-09-07 kl. 00:13.
Citera
2018-09-07, 02:30
  #9056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Tung upcome blandat med kraftig bodyload skulle jag tro. Det här hänt mig både en och två gånger att jag fått spy under uppgången när det kickar. Efter detta brukar det ofta kännas bättre.

En kraftig serotoninrush kan vara riktigt jävla intensiv om toleransen är låg.


Seratoninrush kan vara det bästa som finns om toleransen är låg och man vet vad man pysslar med.
Citera
2018-09-07, 12:56
  #9057
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Seratoninrush kan vara det bästa som finns om toleransen är låg och man vet vad man pysslar med.

Ja, precis som du säger handlar det om att ha någon form av hum om vad man sysslar med. När hjärnan exploderar av serotonin är en i himmelriket. Men, allt bygger nånstans på att en klarar av att hantera ruset i det stora hela. Jag menar, den bodyload jag får av ett sådant kraftigt rus kan göra rent ont i kroppen. Så länge man kan släppa taget och njuta av resan i det stora hela har allt det obekväma en naturlig plats i ruset på något magiskt vis.
Citera
2018-09-07, 13:11
  #9058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Ja, precis som du säger handlar det om att ha någon form av hum om vad man sysslar med. När hjärnan exploderar av serotonin är en i himmelriket. Men, allt bygger nånstans på att en klarar av att hantera ruset i det stora hela. Jag menar, den bodyload jag får av ett sådant kraftigt rus kan göra rent ont i kroppen. Så länge man kan släppa taget och njuta av resan i det stora hela har allt det obekväma en naturlig plats i ruset på något magiskt vis.


Hur menar du med tung bodyload?

Edit tänkte du på varm o svettig osv eller?
Citera
2018-09-07, 13:17
  #9059
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Hur menar du med tung bodyload?

Edit tänkte du på varm o svettig osv eller?

Med bodyload menar jag framförallt den oerhört tunga känslan i kroppen en får. Sådär att det inte går att resa sig från soffan eller liknande. Bodyload gäller väl även andra typer av kroppsliga känslor en kan känna under ruset. Kan under samma rus skifta från tung till extremt lätt känsla i kroppen, sådör att man svävar fram. Släpp taget, låt ruset leda vägen och kom ihåg att du alltid kommer ner till slut.

Jo, även som du säger med svett osv. Osäker på om det däremot har och göra med just bodyload.
Citera
2018-09-07, 14:56
  #9060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Med bodyload menar jag framförallt den oerhört tunga känslan i kroppen en får. Sådär att det inte går att resa sig från soffan eller liknande. Bodyload gäller väl även andra typer av kroppsliga känslor en kan känna under ruset. Kan under samma rus skifta från tung till extremt lätt känsla i kroppen, sådör att man svävar fram. Släpp taget, låt ruset leda vägen och kom ihåg att du alltid kommer ner till slut.

Jo, även som du säger med svett osv. Osäker på om det däremot har och göra med just bodyload.


då förstår jag. ja som du säger det är omöjligt för en individ (om ej benzo eller annat finns tillgänglig) att styra ett rus i en viss riktning. har alltid under alla mina berusnings stunder låtit ruset göra sitt utan att försöka förbättra ändra eller stoppa ruset. just på mdma så brukar nog vatten och lugn o ro va de bästa om man skulle fått i sig för mkt dvs 250mg eller liknande. dock så råder jah alla som får obehag att uppsöka läkare ev 1177...
mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback