Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Kan bara hålla med! Personligen tycker jag MDMA är sällsynt svår att dölja - något jag fick bekräftat efter min senaste roll. När jag var på peak, såg jag mig själv i spegeln och konstaterade i mitt dåvarande tillstånd att jag såg helt normal ut. För att lugna mig själv vid framtida funderingar, tog jag och filmade mig själv. Dagen efter, när jag drog mig till minnes mitt tilltag och tittade på telefonen... å jösses jävlar! Aldrig att jag visar mig ute bland folk på MDMA igen! Det jag såg kunde nog funkat som instruktionsvideo för kännetecken på MDMA-påverkan!

Exakt, om man ska bedöma "skevheten" på mdma blir det rätt missvisande, oftast tycker jag att jag ser helt ok ut, möjligtvis ser jag kanske lite hetsig ut/svettig och stora pupiller. I verkligheten ser man ut som ett vrak.
Citera
2016-12-24, 01:08
Medlem
Ställer en fråga som kanske ett antal kan svara på. Upplever ni att det är svårt att sova efter en session på mdma? Nu pratar jag om rena produkter utan tjack och dylikt. Själv har jag aldrig haft svårt att sova, runt 5-7 timmar efter intag kan jag slockna, speciellt om man röker en absurt fet 1-2 timmar innan dess. Jag får intrycket när jag läser inlägg på nätet att det är ytterst vanligt att folk har svårt att somna efter en kväll på detta.
Citera
2016-12-24, 01:53
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk90
Ställer en fråga som kanske ett antal kan svara på. Upplever ni att det är svårt att sova efter en session på mdma? Nu pratar jag om rena produkter utan tjack och dylikt. Själv har jag aldrig haft svårt att sova, runt 5-7 timmar efter intag kan jag slockna, speciellt om man röker en absurt fet 1-2 timmar innan dess. Jag får intrycket när jag läser inlägg på nätet att det är ytterst vanligt att folk har svårt att somna efter en kväll på detta.

Jag kan somna mitt i en roll t.o.m.
Citera
2016-12-26, 13:46
Medlem
Psykovskis avatar
Tjena! varje gång jag har käkat ren mdma så har jag fått sjukt obehagliga uppgångar i ca 1-2 timmar sen efter det börjar man må rätt bra men aldrig i närheten av vad mina polare gör fast vi käkat samma doser (100-140), tänkte käka igen på nyår och undrar om man kanske skulle börja med en lägre dos (80-100) sen slå på med en större för att inte få en sån hård uppgång? eller ska man bara slå på stort direkt och härda uppgången? vad tror ni? nån som har samma upplevelse?
Senast redigerad av Psykovski 2016-12-26 kl. 13:51.
Citera
2016-12-27, 11:11
Medlem
Lola86s avatar
Skulle nån kunna ge mig svar på varför jag inte får det ruset som de flesta andra får?

Har testat både E och mdma ca 3 ggr medans mina vänner verkar njuta för fulla muggar så vill jag typ bara ligga för mig själv och chilla . Har t.om en gång tagit mer än dom men samma sak där, de fattar inte heller varför jag blir så. Derimot är sexlusten på top. Tycker iaf så som det är nu att jag inte kommer vilja ta det igen, inte värt det men skulle ändå vilja veta varför jag inte får det där härliga ruset alla pratar om?
Citera
2016-12-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykovski
Tjena! varje gång jag har käkat ren mdma så har jag fått sjukt obehagliga uppgångar i ca 1-2 timmar sen efter det börjar man må rätt bra men aldrig i närheten av vad mina polare gör fast vi käkat samma doser (100-140), tänkte käka igen på nyår och undrar om man kanske skulle börja med en lägre dos (80-100) sen slå på med en större för att inte få en sån hård uppgång? eller ska man bara slå på stort direkt och härda uppgången? vad tror ni? nån som har samma upplevelse?
Testa att lösa upp det helt i vatten och minst 6 timmars fastande mage. Då jävlar är det inte mycket comeupp

Annars kan du ju ta tex 80 i magen, sen när du börjar känna av det lite, snoka hälften av första dosen. Mortla till ett fiiint pulver.

Citat:
Ursprungligen postat av Lola86
Skulle nån kunna ge mig svar på varför jag inte får det ruset som de flesta andra får?

Har testat både E och mdma ca 3 ggr medans mina vänner verkar njuta för fulla muggar så vill jag typ bara ligga för mig själv och chilla.

Tar du för mycket? Sådär blir nog dom flesta vid överintag eller att man kört så många gånger att empatin försvinner.
Senast redigerad av Forumkontot 2016-12-27 kl. 19:45.
Citera
2016-12-27, 22:13
Medlem
Psykovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Testa att lösa upp det helt i vatten och minst 6 timmars fastande mage. Då jävlar är det inte mycket comeupp

Tackar för tips det ska prövas
Citera
2016-12-28, 02:22
Medlem
Lola86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot

Annars kan du ju ta tex 80 i magen, sen när du börjar känna av det lite, snoka hälften av första dosen. Mortla till ett fiiint pulver.

Tar du för mycket? Sådär blir nog dom flesta vid överintag eller att man kört så många gånger att empatin försvinner.

Har tagit 3 ggr sammanlagt och jag är inte helt säkert på hur höga doserna var men tydligen var de höga . Kände inte av den första så vi fyllde på men blev inte bättre där heller. Den enda gången jag kände något lite bra var när jag fick knappar men det höll inte i sig länge heller. 😔
Citera
2016-12-28, 04:43
Medlem
Phenomenals avatar
Orka inte kolla igenom o leta just nu.. Men undrar om man käkar nån antidepp SSRI och gjort de kanske runt 4 månader, hur länge måste man fuska o vara utan den då för att känna nån större effekt? Var utan ca 5 dagar o tog tidigare ikväll men kände knappt något på 2 st 200mg tabs :/

Kanske är olika vad det nu är man tar för antidepp o vilken sort E?? Aja, hoppas på något svar som kanske gör mig lite mer vetandes iaf
Citera
2016-12-28, 21:30
Medlem
Hejsan! jag köpte tabletter för några dagar sedan och jag har aldrig sett de förut och jag hittar inte de på ecstasydata, jag länkar en bild här ifall det e någon som känner igen de är lite nojig att det ska vara pmma eller ngt annat skit i de :P

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2961xdl&s=9#.WGQg3IWcGmQ
Citera
2016-12-29, 08:28
Medlem
Psykovskis avatar
Orangea harley davidson, köp ett test Kit för 50kr om du e osäker
Citera
2016-12-30, 17:00
Medlem
Bluepants avatar
Återdosera eller ta allt på en gång? [MDMA, Vad är vänligast för hjärnan)

Jag har funderat lite kring denna fråga, och har även diskuterat den med andra, bl.a här på Flashback. Då jag sökt runt kring detta men inte lyckats hitta något svar, och det är en fråga andra säkerligen vill ha svar på, så tycker jag att det förtjänar en egen tråd.

Generellt när det gäller råd kring MDMA så rekommenderas man ju inte att återdosera, och om man nu måste återdosera så bör man undvika att göra det fler än kanske någon enstaka gång under kvällen. Detta då (som jag förstått) MDMA inleder ett kraftigt ökat flöde av serotonin i hjärnan, och att det då är värre för hjärnan att starta om hela denna process med ännu en dos när hjärnan precis börjat komma ner.

Samtidigt vet vi ju att höga doser MDMA heller inte är att rekommendera egentligen, och att mindre doser därför är bättre lämpade. MEN! Nu till frågan:

Om jag har säg två stycken relativt bra E-knappar, som jag vet inte innehåller något obehagligt man inte vill ha såsom PMMA eller annat, vad är då bäst för knoppen, att ta säg 1,5 eller 2 av dessa samtidigt, och ravea loss totalt under ett par timmar. ELLER, ta enbart 1, och sedan efter 2-3h ta 1 till? Effekten blir ju betydligt mindre om än längre, men själva mängden är ju densamma

För att lägga till ett ytterligare sidoämne som rör samma sak i princip, är det egentligen mängden eller antal tillfällen som räknas? Vanligen rekommenderas man vänta 1-3 månader eller ännu mer mellan intag. Vad är då bäst för knoppen, att ta säg 100-150mg under en kväll, och sedan ta samma mängd igen 2-4 veckor senare. Jämfört med att ta 200-300mg under en och samma kväll och sedan låta bli helt i säg 2 månader?

Uppskattar allt vettigt ni kan bidra med i denna fråga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in